Hoi, ik besloot vandaag om zonder reden eens te gaan kijken wat hoe het stond met de temperatuuur van mijn processor (Q6600). Deze gaf een idle temperatuur aan van 70 graden en onder load maar liefst boven de 80 graden voor de CPU Cores. Ik stond hier best van te kijken aangezien mijn kast nauwelijks heet wordt, alle programma's draaien zonder dat de computer crasht en de lucht die uit de PC wordt geblazen niet echt warm is. Nou heb ik gelezen dat mn processor koeler misschien niet goed gemonteerd is omdat ik hem gewoon kan aanraken zonder dat ik mijn vingers verbrand. Maar in de BIOS wordt ook maar een CPU temperatuur van 50 graden aangegeven. (Ik heb trouwens een Thermalright Ultra-120 Extreme wat toch één van de beste luchtkoelers moet zijn). Aangezien mijn PC verder goed werkt lijkt er niets aan de hand maar het zit me toch niet lekker dat zowel CoreTemp als SpeedFan zulke hoge temperaturen aangeven. Daarom vraag ik hier toch maar even jullie advies voordat ik overga op het demonteren van mn koeler omdat ik dat echt een rotklus van jewelste vind. Geeft CoreTemp mogelijk de verkeerde temperaturen aan?
Alvast bedankt
Alvast bedankt