Data verbruik tool.

Pagina: 1
Acties:

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 10:28
Ik zoek een programma om data verbruik te meten.
Dit is niet zo ingewikkeld.

alleen moet dit programma op admin niveau de connectie afsluiten.

Ik wil dit gebruiken om werknemers die te enthousiast gaan zitten internetten op een data kaart niet over hun limit heen te laten gaan.

Het is dus de bedoeling dat de gebruiker zelf deze instellingen niet kan wijzigen.

Dit was helaas wel mogelijk in de programma's die ik tot nu toe gevonden heb.

Iemand dit al geprobeerd??

Groetjes
Sporedd

Don't trust an atom, they make up everything.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
plaats een eigen linux router :) (dus ipv een gewone router) dat lijkt me het makkelijkst.

[ Voor 47% gewijzigd door webinn op 15-07-2008 16:00 ]

• Sporedd
het gaat om een data kaart in een laptop (zeg maar umts-kaart).

Gebruikers willen nog wel is over hun 50mb datalimit heen gaan en dit kost bakken met geld.
Ik wil dus dat ze dit niet meer kunnen :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:

Gebruikers willen nog wel is over hun 50mb datalimit heen gaan en dit kost bakken met geld.
Dat lijkt me typisch iets wat je contractueel met de provider moet afspreken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
gambieter schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Dat lijkt me typisch iets wat je contractueel met de provider moet afspreken :) .
with ^^, dat wordt zelf heel moeilijk...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 16:00

ralpje

Deugpopje

gambieter schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Of met de gebruiker natuurlijk. Vastleggen dat gebruik buiten de bundel voor eigen rekening is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Sporedd
hmz ik had gehoopt dat er een programmaatje voor was :)

het idee er achter is dat iemand in het buitenland voor 2300 euro had zitten internetten (leuk windows update).

@gambieter
Ik weet niet of jij ooit iets bij een provider heb geprobeerd te regelen maar voordat ik dat voor elkaar heb ik een baard.

[ Voor 58% gewijzigd door Sporedd op 15-07-2008 16:35 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ralpje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:27:
[...]

Of met de gebruiker natuurlijk. Vastleggen dat gebruik buiten de bundel voor eigen rekening is.
Inderdaad. En moet je maar eens opletten. De lui die nu doen of hun neus bloedt ("huh? oh! is er een limiet dan?" / "ik wist niet dat ik er overheen ging!") kunnen dan 'spontaan' wél die limiet in de gaten houden als het uit eigen portemonnee komt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Sporedd
je kan moeilijk iemand 2300 euro laten afrekenen voor windows update >.<

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geef ze gewoon zo'n tooltje die het inzichtelijk maakt en zeg dat ze zelf voor alles > 50 mb betalen. Daar ben je het snelst mee klaar. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:36:
je kan moeilijk iemand 2300 euro laten afrekenen voor windows update >.<
Dan moet je je windows update policy aanpassen, Niet downloaden maar alleen Notify ....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:30:
@gambieter
Ik weet niet of jij ooit iets bij een provider heb geprobeerd te regelen maar voordat ik dat voor elkaar heb ik een baard.
Heb je het al geprobeerd? Als je een goede klant bent doen ze het echt wel.

En sorry, maar mensen die automatisch updates binnen halen? :X . Maar dan is de ICT ook fout geweest want die heeft toegestaan dat de werklaptop slecht is ingesteld, of dat de UMTS kaart op een privecomputer gebruikt wordt.

Op eigen kosten? Dan moet je de mensen ook de mogelijkheid geven zo'n kaart te weigeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sporedd
ik denk dat Cloud wel gelijk heeft een 50 mb warning geven en ze verder zelf laten betalen.

@gambieter windows 95% van de mensen zit 95% van de tijd gewoon aan een kabel dus staat windows update gewoon aan.

ICT "had" moeten weten dat ze het uit moesten zetten maarja "had" is altijd makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sporedd op 15-07-2008 16:44 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:43:
ik denk dat Cloud wel gelijk heeft een 50 mb warning geven en ze verder zelf laten betalen.
Zolang je ze maar niet verplicht de kaart te accepteren of gebruiken. Ik zou weigeren het risico te nemen. Als het ding echt belangrijk is, dan moet het bedrijf dat risico dragen.
@gambieter windows 95% van de mensen zit 95% van de tijd gewoon aan een kabel dus staat windows update gewoon aan.
Que :? ? Automatisch updates binnenhalen in een bedrijfscomputer? Ik mag toch hopen dat dit via policy's gaat en gestuurd wordt door de ICT. Anders is er erg weinig structuur.
ICT "had" moeten weten dat ze het uit moesten zetten maarja "had" is altijd makkelijk.
Dan wordt het tijd dat de ICT wat meer vooruit gaat denken.

Misschien kun je wat meer informatie geven over het type bedrijf/baan en waar ze de UMTS kaart voor gebruiken? Verder zul je duidelijke regels moeten stellen waar de werknemers mee akkoord moeten gaan als ze een UMTS kaart accepteren :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 15-07-2008 17:50 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Cloud schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:38:
Geef ze gewoon zo'n tooltje die het inzichtelijk maakt en zeg dat ze zelf voor alles > 50 mb betalen. Daar ben je het snelst mee klaar. :)
En ik meen dat bepaalde programma's zoals DUMeter ook diverse alerts kan uitsturen.
Receive alerts via e-mail: DU Meter 4.0 can deliver traffic volume alerts via email. Great for "set and forget" parental control.
Het sluit niks af, maar het is in ieder geval al iets. :)

Dit zijn de beschikbare alert instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/212zmmx.jpg

Werkwijze:
- Monitoren alleen inschakelen op de UMTS adapter
- Limiet instellen van 50MB / maand, incl alert / mail en eventueel termineren van de dialup/vpn verbindingen.

Ik ben er vrij zeker van dat andere - vergelijkbare - programma's deze opties ook wel hebben. :)

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 16-07-2008 14:08 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat kan voor zowel de gebruiker als de beheerder heel handig zijn ja. Volgens mij is dat de beste optie voor de TS zijn situatie. Handig pakket dat DU Meter. :)

edit:
@hieronder: details :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 16-07-2008 14:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou alleen al mailen bij (zeg) 40 of 45 Mb, anders is het een beetje mosterd na de maaltijd ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

RobIII schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:12:
Ik zou alleen al mailen bij (zeg) 40 of 45 Mb, anders is het een beetje mosterd na de maaltijd ;)
Waarom bij 5MB al als er een limiet van 40MB is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 12:00
MensionXL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Waarom bij 5MB al als er een limiet van 40MB is? :)
Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:

50MB .... Maargoed, wij hebben dit bij Vodafone afgesproken.. Hebben er stuk of 10 in gebruik met een datalimiet. Als datagebruik => 50MB; _connectie_dicht_ else internetten ;)
Pagina: 1