-
Verwijderd
Of wa je'm ergens anders voor gebruiken??
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
-
Verwijderd
Alleen kan ik de punt serieus niet vinden!
Iem een idee?
Maareuh, hoe moet ik doe jumpers instellen achterop dat PCB'tje?
Met de jumpers moet je gewoon wat proberen. De jumpers kun je gewoon verzetten er kan niks fout gaan. Je kunt alles proberen wat je wilt. Ik was er 10 min mee bezig voordat ie naar wens brandde.Op dinsdag 20 februari 2001 17:16 schreef Phreak het volgende:
Ik heb er ook 1 geript uit een ouwe (doh!) 386
Maareuh, hoe moet ik doe jumpers instellen achterop dat PCB'tje?
Verwijderd
hoe werken die dingen dan?? Gewoon op zo een groot connector en klaar??
Of moet hij ook nog op je mobo??
-ik krijg ook de ount niet gevonden
-
steek em in het stopkontaktOp dinsdag 20 februari 2001 17:26 schreef jordyb het volgende:
He,
hoe werken die dingen dan?? Gewoon op zo een groot connector en klaar??
Of moet hij ook nog op je mobo??
Nee, je moet hem gewoon op 5 volt aansluiten, met die jumpers kun je instellen welke ledjes je wilt laten branden.
Ik d8 dat het wit was, lijkt me ook wel vet. Maar ik zie geen mogelijkheid om die ledjes te vervangen. Kun je geen doorzichtige kleurstof erop smeren? iemand een idee?Op dinsdag 20 februari 2001 17:28 schreef dfr0st het volgende:
groen
-ik krijg ook de ount niet gevonden
In combinatie met een andere kleur. Dus niet wit, da wil niet lijkt me logischOp dinsdag 20 februari 2001 17:32 schreef daNpy het volgende:
doorzichtige kleurstof? dan blijft het toch groen? (door de doorzichtige kleur heen)
Verwijderd
COOL!!Op dinsdag 20 februari 2001 17:28 schreef EvilFox het volgende:
[..]
Nee, je moet hem gewoon op 5 volt aansluiten, met die jumpers kun je instellen welke ledjes je wilt laten branden.
wij hebben op school nog iets van 100 486 en ouder liggen en max P133.
En daar hebben we een hele hoop van.
Zag er laatst eentje die was in een soort frontje weggewerkt. Met de knoppen en ledjes en al.
Audi A8 W12 6.0
Ja, ik kan het je vertellen maar ik moet helaas nu weg anders heb ik oorlogOp dinsdag 20 februari 2001 17:34 schreef Der_Kaiser het volgende:
weet iemand hoe je de punt moet activeren???
ik kan niet wachten ..........Op dinsdag 20 februari 2001 17:46 schreef EvilFox het volgende:
[..]
Ja, ik kan het je vertellen maar ik moet helaas nu weg anders heb ik oorlog. Ik zal vanavond ff een foto posten. Je moet in ieder geval de min met een bepaald pinnetje verbinden. meer details vanavond!
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
-
Mij is het gelukt om er HI op te zetten.. gewoon ff 2 mins klooien met de jumpertjes terwijl je er stroom op hebt staan.. Uiteraard pics.. maar pas op modemmers (ben er zelf 1 maar goed..
Bruut volgebouwd die kast!!!Op dinsdag 20 februari 2001 17:21 schreef EvilFox het volgende:
ff mijn peecee als voorbeeldje:
[plaatje]
Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)
[nog meer zeikmode]Op dinsdag 20 februari 2001 18:25 schreef Schum1 het volgende:
<zeimode>waarvoor zoveel plaatjes voor 1 display? :?</zeikmode>
Ziet er wel tof uit!!
TIEPVOUF
[/nog meer zeikmode]
Verwijderd
Maar ff back to da topic. Het is inderdaad wel cool. Hoe sluit je het aan? Kan je er een molex aan maken als je een weerstandje gebruikt? En word zoiets eigenlijk warm?
Veel van die oude apparatuur hebben de neiging om snel heet te worden...
Weerstandje? Hopeloos ouderwets!Op dinsdag 20 februari 2001 18:30 schreef iFc-Freaky het volgende:
Sauron: TIEPVOUF?
Maar ff back to da topic. Het is inderdaad wel cool. Hoe sluit je het aan? Kan je er een molex aan maken als je een weerstandje gebruikt? En word zoiets eigenlijk warm?
Veel van die oude apparatuur hebben de neiging om snel heet te worden...
Gewoon aan molex doen en dan 5v, niet 12v!
Dan werkt ie al
Uhm.. om op te scheppen dat ik zo'n goeie digicam hebOp dinsdag 20 februari 2001 18:25 schreef Schum1 het volgende:
<zeimode>waarvoor zoveel plaatjes voor 1 display? :?</zeikmode>
Ziet er wel tof uit!!
-
Ja dat heet 'status'..Op dinsdag 20 februari 2001 18:58 schreef Bigs het volgende:
Vroeger had elke PC zo'n ding en nu is het ineens speciaal
iedereen heeft het nuOp dinsdag 20 februari 2001 19:01 schreef Phreak het volgende:
[..]
Ja dat heet 'status'..
net zoals mobiels iedereen heeft er een dus geen status meer
Audi A8 W12 6.0
De ziet dan ook de nodige weerstandjes op 't printje zitten, die dienen als voorschakelweerstand. (anders fikt de LED meteen door op 5V
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Em, als je het zelf klust, is het zeker speciaal...Op dinsdag 20 februari 2001 18:58 schreef Bigs het volgende:
Nu nog eens eens iets verzinnen dat ie "ronddraait" ofzo, met een teller erin die reageert op de hd-activiteit...:D
Heel vroeger had iedereen ook hele oude muntenOp dinsdag 20 februari 2001 18:58 schreef Bigs het volgende:
-
Verwijderd
Deze opmerking wordt ook uitgebeid gequote...Vroeger had elke PC zo'n ding en nu is het ineens speciaal
Blijkbaar denkt niet iedereen daar hetzelfde over...:)
[img]"http://members.brabant.chello.nl/~w.lingeman/MHz[/img]
Btw, foto voor de punt komt er zo aan.
I, for one, like Roman numerals
Maak aan met dat ding!Op dinsdag 20 februari 2001 19:56 schreef EvilFox het volgende:
Je hebt ook nog andere!
[afbeelding]
Btw, foto voor de punt komt er zo aan.
Alhoewel ik de punt niet echt nodig heb.. hehehe!
Verwijderd
X.X MHz:9~
X.X = groen
MHz = rood
ik weet alleen niet hoe ik die . kan activeren???
ik weet niet hoe ik M in een G moet veranderen???
Verwijderd
Ik kras straks mijn Giant om in een FerrariOp dinsdag 20 februari 2001 21:33 schreef Der_Kaiser het volgende:
ja maar met een beetje krassen......
Verwijderd
I, for one, like Roman numerals
Of je koopt een P4 en clockt hem naar 3,3 GHz>:)Op dinsdag 20 februari 2001 21:42 schreef Def_P het volgende:
Die van mij staat vast op 33mhz, maar kan ook op 18, Joepie. Heb ik dus niets aan. Kan hoogstens de pci klok weergeven als i niet overgeclokd is.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
-

Let op! de - is dus aan 2 soldeerlasjes verbonden! Als je je MHz ledje zo instelt krijg je dit:

Als je geen 1.2 wilt maar iets anders moet je de jumpers verzetten, alleen in het onderste gedeelte.

pinnetjes 1 staan voor het eerste cijfer (doh) de 1 dus in mijn geval.
pinnetjes 2 staan voor het tweede cijfer (..) de 2 in mijn geval.
1.2
Het ging jullie allemaal om die punt, die is dus te krijgen door die 2 soldeerlasjes allebei op de min aan te sluiten.
Verwijderd
En nu wil ik 3 van die displays naast elkaar hebben. Nog iemand diplays over ????
heheOp dinsdag 20 februari 2001 20:53 schreef dfr0st het volgende:
dat wordt gokken, rode met een groene
boem
Audi A8 W12 6.0
Ze zeggen dat je niet kan geilen op computer onderdelen, maar bijdat fotootje denk je toch echt wel :9~:9~:9~:9~:9~:9~Op dinsdag 20 februari 2001 17:21 schreef EvilFox het volgende:
[afbeelding]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Heb hem opgeblazen. Ik had hem ivp om de min op de + aangesloten. BOEM! en een beetje rook. Hierbij neem ik afscheid aan dit kleine stukje hardware!
Ach waarschijnlijk krijg ik volgende week woensdag eentje van een vriend van mij. Kan ik het opnieuw proberen
-
Verwijderd
moet je eerst ff kijkien of het display een gazemenlijke - of + heeft (meestal is het de +) en dan een draadje aan de andere pool solderen en dan een beetje de contactjes van het display aflopen. Zou je hem moeten vinden. En dan geen kostsluiting proberen te maken.Op dinsdag 20 februari 2001 17:34 schreef Der_Kaiser het volgende:
weet iemand hoe je de punt moet activeren???
Verwijderd
XXX MHz
3 digits dus in groen, en MHz in rood
Die ga ik er maar even uit slopen !
Verwijderd
Kijk effe bij [url="http://www.conrad.nl(led"]www.conrad.nl(led[/url] displays).
Als je een venstertje voor 4 displays aanschaft kun je er nog 2 extra displays voor plaatsen.Met behulp van enkele weerstanden kun je dan de desbetreffende combinatie maken.
Zoek in schema voor led displays waar je de plus en min moet aansluiten.
Tussen de PLUS zet je een weerstand.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.:7
Verwijderd
Op deze manier kun je VERSCHILLENDE displays monteren in verschillende kleuren!
je prikt het display dus gewoon in het voetje,net als een gewoon IC.
Wel effe oppassen met solderen, gebruik desoldeer draad of een tinzuiger.
Geen klodders soldeer achterlaten en zo snel mogenlijk solderen aan het display.
leuk he?
Verwijderd
een pic zou leuk zijn. Ik deed het volgens mij de eerste keer goed maar toen gebeurde er niks. En de tweede keer perongelijk het verkeerde gaatje gepaktOp woensdag 21 februari 2001 16:24 schreef HitmanWVU het volgende:
Krijg het niet voor elkaar met die punt. Kan je ff wat duidelijker uitleggen aub
-
zie je nou wel, wel boemOp dinsdag 20 februari 2001 23:03 schreef dfr0st het volgende:
fuck fuck fuck fuck enz.
Heb hem opgeblazen. Ik had hem ivp om de min op de + aangesloten. BOEM! en een beetje rook. Hierbij neem ik afscheid aan dit kleine stukje hardware!
Ach waarschijnlijk krijg ik volgende week woensdag eentje van een vriend van mij. Kan ik het opnieuw proberen
hehe
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Daarna heb ik daaronder een soort steuntje van Mecano (ja anitek:)) gemaakt waar het printplaatje op staat, natturlijk moet je dat steuntje wel eerst ff isoleren met een stukje rubber ofzo!

Voor alle duidelijkheid.. Deze combinatie van jumpertjes tovert HI op je LCD'tje.
Daarom zei ik ook "op velerOp woensdag 21 februari 2001 18:52 schreef HitmanWVU het volgende:
eigenlijk willen wij een pic van achterkant hoe we zo'n punt kunnen plaatsen.....
What a fine day for Science! | Specs
Ja maar die lijken nog wel een beetje op elkaar, dus de jumpers onderin van de printplaat, die van mij lijkt echt heel anders, ik zal ff een plaatje proberen te maken.Op woensdag 21 februari 2001 19:05 schreef EvilFox het volgende:
Het is dus al duidelijk dat die dingen verschillend zijnkijk maar naarde eerste foto en de laatste tot nu toe.
JA maar hoe moet ik dan een punt aan laten geven?
Je zoekt welke pool maar 1 keer het ledgeval ingaat, zet daar stroom op, en wandelt met een ander draadje langs de andere pootjes. Per pootje licht nu als het goed is een ledje op. Gewoon experimenteren wat dan de punt is.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Vette kast manOp dinsdag 20 februari 2001 17:21 schreef EvilFox het volgende:
[afbeelding]
Bestuh!!
Ze hebben wel van die cijfertjes, maar geen complete displays geloof ik... ze hebben ook van die 5*7 dot matrix dingen, kan je xtra mooie cijfers en letters maken:)Op donderdag 22 februari 2001 19:50 schreef iFc-Freaky het volgende:
Is ff straks in conrad boekske kijkenZal het ongetwijfeld instaan
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ze gaan btw allebei tot 999 dus da moet dan geen prob. zijn
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay