Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Forum traag

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.323 views

Verwijderd

Topicstarter
Het forum is hier zo nu en dan niet vooruit te branden. 10x klikken voor een pagina opent, af en toe problemen met laden van de pagina. Zowel IE7 als FF2, verschillende computers, andere sites zijn supersnel en ook de FP doet het prima... :)

Op andere momenten springt ie door de pagina's. Traagheid heeft wel de overhand.
Hmmm, af en toe zie ik hem lang hangen op google analytics...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 14:46 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb geen problemen hier. Misschien toch iets local?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 14:56
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:34:
Ik heb er ook problemen mee, soms krijgt hij een timeout bij het laden, het andere moment is het weer razend snel. (FF3).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd hier hietzelfde, meestal razendsnel, af en toe een timeout.

• Fire69
  • Laatst online: 21-11 22:56
Ben blij dat nog mensen het hebben. Zit hier op een tijdelijke locatie, dacht dat het aan de adsl hier lag :P

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Stukje irc log :)
[2008-07-14 14:19:10] <Kixtart> heeft iemand ook hetzelfde dat got/t.net soms opeens erg sloom is
[2008-07-14 14:19:17] <Kixtart> of zelfs niet laadt
[2008-07-14 14:19:30] <Kixtart> intussen werken google en andere sites wel gewoon snel
[2008-07-14 14:19:36] <laurent> hm, dat vroeg ik net ook in een ander kanaal :+
[2008-07-14 14:19:37] <laurent> dus ja
[2008-07-14 14:19:42] <Gune> ik ook
[2008-07-14 14:19:47] <laurent> nu doetie het niet bv
[2008-07-14 14:19:51] <Kixtart> daarom ja
[2008-07-14 14:20:27] <Kixtart> had eerder wel eens slome reactie, maar dit is de 1e keer dat hij hier helemaal weg is
[2008-07-14 14:20:34] <Kixtart> en back
[2008-07-14 14:27:06] <Fauna[werk]> ik heb het van het weekend ook al een paar keer gehad eigenlijk

Vandaag geen last van gehad, maar in het weekend wel een aantal keer.

Edit:
XP Pro SP2 met Firefox 3. Provider: Tweakdsl op het BBned netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 15-07-2008 15:21 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:34:
Lijkt me sterk >:)
Lekker makkelijk als anderen het inmiddels bevestigen :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb er hier de laatste paar dagen ook last van. Zowel op deze adsl provider (planet) als thuis op m'n UPC verbinding.

Meestal lijkt het te hangen op de status 'Connecting to ...', waar het meestal om het domein tweakimg.net o.i.d. gaat. Het duurt dan een seconde of 10 - 20 voordat er iets gebeurt. Grappig is dat wanneer ik F5 druk de pagina meteen refresht en er niets aan het handje is. :)

edit:
Het gaat hierbij trouwens in beide situaties om FF3

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 15-07-2008 15:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad is het zo dat *als* die laadt... (Soms 20x klikken) dan is het wel snel...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:20
Jup, hier ook last van..

Een colega van me had overigens gelijksoortige problemen met andere fora die bij true gehost worden, dus misschien dat er daar iets in de routering fout gaat ofzo?

Verwijderd

Hier gaan onze sites ook de fout in.
Het schijnt dat er iets mis is bij KPN aangezien 3 van onze sites niet voorruit te branden zijn bij mensen op het KPN netwerk. Maar iedereen hierbuiten heeft geen problemen.

Provider zegt dat KPN aan het rommelen is

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is het niet specifiek voor het forum; bij mij was gisteren de FP een aantal keren niet vooruit te branden en moest ik 3 keer herladen voor ik een reactie kreeg

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten hier op een 50mbit glasvezel (Stadsvoorziening Harderwijk), en dacht niet dat dat KPN was... Bovendien heb ik het alleen met T.net

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 15:23 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb het afgelopen dag(en?) ook gemerkt; regelmatig timeouts en een niet-vooruit-te-fikken forum/fp maar dan 'plots' weer wel. Ik durf niet exact te stellen hoe lang het zich al voordoet, maar gisteren iig zeker en volgens mij zondag ook al. En dan op een UPC én een Telfort lijn. En alleen op T.net, andere sites geen last van gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 15-07-2008 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik had het in het weekend i.d.d. ook (gedurende korte tijd) dat de FP en GoT traag waren terwijl andere sites gewoon goed werkten.

Daarna geen last meer van gehad.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niet zozeer traag hier, maar de frontpage refresht soms niet. Server deed te lang over antwoord ofzo.
Maar na F5 werkt het meteen weer.

Heeft dat met dit te maken?

GoT werkt overigens prima hier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Raven schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:29:
Niet zozeer traag hier, maar de frontpage refresht soms niet. Server deed te lang over antwoord ofzo.
Maar na F5 werkt het meteen weer.

Heeft dat met dit te maken?
Dat is volgens mij hetzelfde ja :) Het is niet dat de sites traag zijn, maar dat ze soms gewoon niet (of pas na erg lange tijd) laden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:40
Wellicht ten overvloede: hier hetzelfde probleem (forum blijf af en toe op connecting hangen en FP geeft soms idd de melding dat hij te lang deed over antwoord)

XS4All only abbo btw.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Had er vanmiddag ook last van op het werk (KPN Enschede), zo rond half vier ging het weer wat beter. Dacht dat het aan de trage verbinding lag.

PSN: djmurcielago

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Kreeg zojuist de melding dat de database op z'n gat lag. Wellicht heeft het daarmee te maken?

Verwijderd

Grappig. Yahoo en Flickr doen het bij mij op dit moment niet (alle andere sites wel). Zou dit er iets mee te maken hebben?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:55:
Grappig. Yahoo en Flickr doen het bij mij op dit moment niet (alle andere sites wel). Zou dit er iets mee te maken hebben?
Wat denk je zelf? :X
http://downforeveryoneorjustme.com/

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Ligt dus aan m'n provider blijkbaar (Tele2). Nou ja, i.i.g. bedankt voor de link :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb sinds enkele dagen alleen bij (gathering.)tweakers.net last van meldingen van Firefox: "Network Timeout". Bij geen enkele andere site heb ik dit.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2008 01:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Hier ook regelmatig timeouts, en gevallen dat de css niet inlaad (krijg je zo'n leuke witte pagina met text onder elkaar zonder opmaak :X)

Zo nu en dan zie ik dat tweakimg.net bokt en dat google-analytics blijft hangen.

f5 of retry drukken bij een timeout melding in FF is meestel wel afdoende. Maar dan nog willen de pagina's wel eens als stroop op je scherm verschijnen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cloud schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:18:
[...]

Dat is volgens mij hetzelfde ja :) Het is niet dat de sites traag zijn, maar dat ze soms gewoon niet (of pas na erg lange tijd) laden.
ok

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog geen problemen gezien :)

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
werkt hier ook prima met FF3

Fotosite

• L0we
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:31:
Vandaag nog geen problemen gezien :)
Ik ook niet, had er eerder wel last van op verschillende locaties. Nu op diezelfde locaties geen problemen meer.

• EDIT
  • Nu online
Nu net (10 secondes geleden) voor de eerste keer vandaag gehad dat de frontpage niet opende en na refresh wel gewoon.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik vandaag wel probs met de site, meerdere topics die ik volg tegelijk openen en maar 4 van de 9 die laden.... (XP pro SP3, FF3)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BastiaanN
  • Niet online
Same here

Zowel op openSUSE 11.0 en Windows XP SP3.
Beide @ Opera 9.51 en Ziggo :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zojuist kwamen we erachter dat astraeus het hip vond om bepaalde pagina's niet te serveren, maar een error in z'n logfiles te proppen. Ik hoop dat het tegens ook betekend dat we van deze situatie af zijn, dus gaarne even een heads up als het inderdaad lijkt opgelost.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die problemen waren maar heel sporadisch en zelf heb ik er gisteren en vandaag helemaal geen problemen mee gehad. Als het probleem niet voorbij is komen er vanzelf nieuwe posts en als dit niet zo is over een paar dagen dan zal het wel opgelost zijn :)

☻/
/▌
/ \

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 23:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

moto, ik denk niet dat het opgelost is, ik had het zojuist ook (10 sec geleden met dit topic nakijken)
na een refresh was het weer bereikbaar.

er is trouwens WEL wat mis op kpn netwerk, maar of dit hier mee samenhangt kan ik niet zeggen.
We hebben al een aantal weken dat onze klanten op KPN ook ons DC niet meer goed bereiken en na een refresh wel, al deze klanten zijn of KPN klant of een dochter ervan.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb vandaag nog geen timeout gehad van het forum en frontpage.

Verwijderd

BastiaanN schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:41:
Ik heb vandaag nog geen timeout gehad van het forum en frontpage.
Ik ook niet :/

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

[edit]Post die ik aanhaal was net gepost voor het volgens moto gefixt was dus dat is logisch. 8)7 Tot nu toe lijkt het in orde. :) Zal even wat langer moeten testen om het met zekerheid te kunnen zeggen.

[ Voor 102% gewijzigd door Mentalist op 18-07-2008 00:10 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag wederom nog geen rare dingen gemerkt :)

Verwijderd

Zo nu en dan een timeout hier, maar minder erg dan voorheen.

edit: en natuurlijk kreeg ik er één toen ik op verstuur bericht duwde 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 18:29 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
moto-moi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:30:
Zojuist kwamen we erachter dat astraeus het hip vond om bepaalde pagina's niet te serveren, maar een error in z'n logfiles te proppen. Ik hoop dat het tegens ook betekend dat we van deze situatie af zijn, dus gaarne even een heads up als het inderdaad lijkt opgelost.
Vandaag nog niets gemerkt, maar is is inderdaad een probleem met de routering van KPN vandaag (en als je het mij vraagt al weken zo niet maanden). Geen idee of T.net dat ook zou ondervinden; maar dit is wat ik er van weet:
We hebben van meerdere collega ISP's te horen gekregen dat KPN wat problemen heeft op dit moment op de AMS-IX , misschien kan je je klanten daar een ticket laten inschieten.
Wij gaan kijken of we misschien iets kunnen omrouteren.

Met Vriendelijke Groeten / Greetings,

XXX XXX
Directnetnetsupport

Over mij

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Heb hier inverband met overschakelen van ADSL (Speedlinq/ Telfort op KPN lijn) naar kabel (Ziggo) twee intern lijnen liggen.

Via ziggo heb ik geen probleem en via ADSL heb ik wel traagheid. Maar geen Time-out.
dit had ik een week terug op de ADSL lijn wel.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Vandaag opeens weer hetzelfde probleem hier. GoT/FP reageren soms erg langzaam terwijl andere sites wel gewoon direct laden. Een refresh lost het probleem vaak weer op.

☻/
/▌
/ \

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

gisteren deed de FP helemaal niets en laadde de stylesheet niet en GoT stond meteen na het klikken op m'n bookmark op m'n scherm. Na 6x hard refreshen, browser opnieuw opstarten en temp internetfiles deleten deed de FP het weer goed.

• Noork
  • Niet online
Tsjezus ik vroeg me al af wat er aan de hand was, tot ik dit topic weer in de active topics zag staan. Niet vooruit te branden.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 12:42
Hier nu ook, terwijl ik er nog niet eerder echt last van heb gehad. Ik krijg zelfs regelmatig timeouts.

PV Output

• L0we
Ik wilde niet gelijk het topic omhoog schoppen, maar het ligt dus niet aan mij :+. Hier weer af en toe time-outs, verder geen problemen met snelheid.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik kan de traagheid bevestigen. Het vreemde is dat er geen opvallende loads op de servers te zien zijn.

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb nu al een tijdje nergens meer last van :+

• SinergyX
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb het via diverse kanten zelfs, werk&thuis via adsl (KPN), maar ook op de testlijn van de buren die op de kabel zitten.

Sporadisch, bij reply, browsen oid, even totale 'stop'. Paar seconde later draait alles weer normaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Henk007 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:39:
Ik kan de traagheid bevestigen. Het vreemde is dat er geen opvallende loads op de servers te zien zijn.
Aphaea lijkt wel opeens een loadpiek te hebben gehad.
http://tweakers.net/stats/?Action=Serverstats&Mode=Load
http://tweakers.net/stats...n=PerServer&Server=Aphaea

☻/
/▌
/ \

• EDIT
  • Nu online
Die laatste link weigert bij mij te openen. De afbeeldingen worden niet geladen.

Edit:
En bij het versturen van dit bericht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ok9l2pnq9EEuu6u85JAJgYqJ/thumb.png

[ Voor 55% gewijzigd door EDIT op 23-07-2008 16:39 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier wel, maar op dit moment heb ik soms weer hetzelfde traagheidprobleem.

ISP: Tweakdsl - BBNed

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 23-07-2008 16:46 ]

☻/
/▌
/ \

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist bij posten van reply, 2x timeout. Daarna weer op volle snelheid.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik zit nu idd ook op een KPN lijn en het is hier ook niet vooruit te branden jammer genoeg..

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hier een BBned lijn via Unet, ook retetraag. Na het openen van de pagina heb ik eens gekeken naar de statsdingetjes in de source maar daar zie ik geen rare tijden staan. Het lijkt dus echt te liggen aan de verbinding tussen mij & T.net of tussen de servers van T.net onderling.

[edit]
Dit posten duurde weer een eeuwigheid, en de stats in de source laten het volgende zien:
HTML:
1
<!-- Server: Alectrona | Total: 0,031 | Incl: 0,002, Init: 0,012, Action: 0,015 | DB: 0,007/10, Tpl: 0,003 -->

Lijken me geen gekke waardes, voor zover ik ze kan ontcijferen.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 23-07-2008 16:47 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:06

RnB

Sinds gister heb ik hier ook last van. Dat GoT niet reageert op handelingen van me, vaak wanneer ik op een topic klik. Dan duurt het echt een minuut in het ergste geval totdat het topic verschijnt.
Net ook weer last van gehad, heel vervelend. GoT staat bij mij namelijk bekend als een instant site, zelfs wanneer al mijn bandbreedte wordt opgeslurpt door µTorrent.

• EDIT
  • Nu online
Hier echt nu vollop problemen. Niets opent na een eerste klik, moet dubbelklikken voordat ik ergens in kom.
Ping lijkt stabiel, echter af en toe uitschieters:
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=36 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=35 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=37 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=261 ms TTL=57

[ Voor 76% gewijzigd door EDIT op 23-07-2008 16:51 ]

• BastiaanN
  • Niet online
Nu op het moment hier ook weer erg traag.
Postcode 7681, Ziggo Kabel.

Ping lijkt overigens prima.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=58

Tijdens het editen van dit bericht weer een flinke time-out.
Ik ga alleen constant via 20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl

[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 23-07-2008 16:59 ]

Verwijderd

De @Work verbinding gaf gedurende de hele dag al trage load, nu bij thuiskomst Telfort idem dito.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Paar keer tracert gedaan naar tweakers.net
  1    63 ms    99 ms    99 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    19 ms    19 ms    19 ms  84.245.2.1
  3    20 ms    19 ms    19 ms  extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

4     *        *       20 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5    20 ms    20 ms    20 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Het is hier steeds dezelfde server die soms geen reactie geeft. De ene keer gaat hij gewoon netjes snel door, maar wanneer het fout gaat is het steeds 20ge-po-1.e600.......

☻/
/▌
/ \

• EDIT
  • Nu online
De load van Aphaea lijkt net weer omhoog geschoten te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Serverstats&Col=LoadAvg&Time=&Dagen=&Server=Aphaea&Mode=%20width=

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga over een andere AMS hop lijkt het, maar wel met wat vertraging.

5 7 ms 7 ms 7 ms 195.190.232.197
6 11 ms 17 ms 18 ms 10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.2
7 9 ms 9 ms 8 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb ook al een uurtje problemen (traagheid en timeouts) met zowel de FP als het forum. Bij pingen naar tweakers.net zit ik rond de 25 ms.

Andere sites werken prima.

Edit: Ik ga trouwens ook via de 20ge-po-1 van true, net al Kixtart

[ Voor 24% gewijzigd door mr_obb op 23-07-2008 17:01 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Kixtart schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:52:
Paar keer tracert gedaan naar tweakers.net
4     *        *       20 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]

Het is hier steeds dezelfde server die soms geen reactie geeft. De ene keer gaat hij gewoon netjes snel door, maar wanneer het fout gaat is het steeds 20ge-po-1.e600.......
een traceroute wordt gedaan met ICMP pakketjes en routers/switches/firewalls geven daar geen prioriteit aan en kunnen zo zijn afgeregeld dat ze die pakketten zelfs droppen (KPN lijkt dit als policy te hebben). Neemt niet weg dat het nog wel kan zijn dat het echt connecties dropt of er wel werkelijk een kink in het netwerk zit.
Toch vind ik die enorme load spikes op de webservers van tweakers.net eerder een verdachte...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote: FireFox2.0.0.16
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op gathering.tweakers.net doet er te lang over om te antwoorden.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Zowel GoT als frontpage...

@homeZiggo @ 7512.

Enig idee waar het aan kan liggen?

Ping's naar www.tweakers.net: 13-26ms
Ping's naar http://gathering.tweakers.net: 19-39ms

Tracerts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     9 ms    12 ms    13 ms  10.206.140.1
  3     6 ms    22 ms    17 ms  213.51.136.146
  4    23 ms    18 ms    31 ms  bb1-ge2-3-0-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.158.110]
  5    13 ms    23 ms    17 ms  bb2-ae0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.102]
  6    24 ms    26 ms    32 ms  bb1-ae3-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.5]
  7    10 ms    16 ms    21 ms  link-to-athome.openpeering.nl [213.51.158.134]
  8    23 ms    35 ms    17 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  9    33 ms    19 ms    33 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
 10    28 ms    15 ms    23 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Bezig met het traceren van de route naar http://gathering.tweakers.net [67.215.66.132]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms    <1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     5 ms     5 ms    11 ms  10.206.140.1
  3    20 ms    19 ms    11 ms  213.51.136.146
  4    25 ms    18 ms    18 ms  bb1-ge2-3-0-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.158.110]
  5    21 ms    27 ms    19 ms  bb2-ae0-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.158.102]
  6    19 ms    12 ms    20 ms  gi4-46.ccr01.ams05.atlas.cogentco.com [130.117.14.85]
  7    20 ms    17 ms    19 ms  te3-4.ccr01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.0.85]
  8    19 ms    39 ms    33 ms  te8-1.mpd02.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.206]
  9    22 ms    29 ms    21 ms  te3-3.mpd01.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.2.25]
 10    28 ms    28 ms    20 ms  opendns.demarc.cogentco.com [149.6.146.158]
 11    28 ms    27 ms    25 ms  hit-servfail.opendns.com [67.215.66.132]

De trace is voltooid.

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 23-07-2008 17:10 ]

Oscar Wilde

• BastiaanN
  • Niet online
Deze switch geeft er bij mij dus ook de brui aan.

7     *       *    *  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]

• EDIT
  • Nu online
@ Raven:
Lijkt me duidelijk dat daar wat mis gaat.
Die laatste naar gathering.tweakers.net gaat naar een compleet verkeerd ip bij jou:

Bezig met het traceren van de route naar gathering.tweakers.net [213.239.154.36]

via maximaal 30 hops:

1     <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2    33 ms    32 ms    33 ms  ip1-208-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.
208.1]
  3    33 ms    33 ms    32 ms  ge-0-1-0-2116.ncr01zl.versatel.net [217.16.36.12
9]
  4    34 ms    35 ms    34 ms  ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]

5    36 ms    35 ms    35 ms  ge-0-0-0-664.br01sara.versatel.net [212.53.18.2]

6    47 ms    36 ms    36 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  7    36 ms    39 ms    35 ms  gathering.tweakers.net [213.239.154.36]

De trace is voltooid.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vanaf een telfort lijntje:
tracert arethusa.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar arethusa.tweakers.net [213.239.154.12]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  x.x.nl [192.168.9.1]
  2    82 ms    12 ms    12 ms  x-x-x-x.ip.telfort.nl [x.x.x.x]
  3    17 ms    13 ms    14 ms  172.26.43.33
  4    13 ms    23 ms    12 ms  172.26.44.2
  5    12 ms    12 ms    15 ms  195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.177]
  6     *       12 ms     *     vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
  7    12 ms    13 ms    18 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  8    12 ms    12 ms    12 ms  arethusa.tweakers.net [213.239.154.12]

De trace is voltooid.

Vanaf een UPC lijntlje:
tracert www.tweakers.net
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  x.x.x.x (x.x.x.x)  0.794 ms  1.004 ms  0.472 ms
 2  x.x.x.x (x.x.x.x)  6.051 ms  8.085 ms  10.908 ms
 3  hm00cat11.brain.upc.nl (212.142.15.62)  11.616 ms  12.007 ms  12.033 ms
 4  p14232061.net.upc.nl (212.142.32.61)  14.383 ms  14.817 ms  14.384 ms
 5  nl-ams02a-ra1-ae-1-0.aorta.net (213.46.183.57)  14.306 ms  14.310 ms  14.251 ms
 6  nl-ams05a-rd1-10ge-0-0.aorta.net (213.46.183.2)  15.075 ms  14.614 ms  14.762 ms
 7  nl-ams09a-ri1-ge-5-0.aorta.net (213.46.183.81)  16.037 ms  5.300 ms  7.198 ms
 8  213.46.183.226 (213.46.183.226)  8.593 ms  12.128 ms  12.147 ms
 9  www.tweakers.net (213.239.154.35)  10.555 ms  3.433 ms  4.766 ms

Bij die laatste is dus niets aan de hand...

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 23-07-2008 17:28 ]

Over mij

• BastiaanN
  • Niet online
EDIT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:14:
@ Raven:
Die laatste naar gathering.tweakers.net gaat naar een compleet verkeerd ip bij jou
Geintje van openDNS als de server niet bereikbaar is :)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Een tracert naar www.true.nl gaat hier via dezelfde switch/server en die geeft geen problemen, dus lijkt het wel echt door een server te komen bij tweakers (guessing :) )

☻/
/▌
/ \

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tracert geeft hier geen bijzonderheden (alles < 20ms), maar het forum is ook hier retetraag.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• EDIT
  • Nu online
BastiaanN schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:19:
[...]

Ah, sorry, dat wist ik niet.

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
In de load stats staan imho vreemde dingen; geheugen dat oploopt, ineens instort en dan veel disk activiteit... is hier een service gecrasht/herstart??
Bovendien komen de tijden van de top redelijk overeen met klachten hier in dit topic.
http://tweakers.net/stats...n=PerServer&Server=Aphaea

anyway; dat kan degene die de config van die bak kent natuurlijk veel beter beoordelen :)

[ Voor 1% gewijzigd door the_stickie op 23-07-2008 17:30 . Reden: net weer van dat, 6x geprobeerd een typo weg te editten ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Yup, vanmiddag kwam het ook al overeen :)
Kixtart in "Forum traag"

☻/
/▌
/ \

• EDIT
  • Nu online
Astraeus lijkt mij ook niet helemaal lekker lopen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Serverstats&Col=LoadAvg&Time=&Dagen=&Server=Astraeus&Mode=%20width=
Op de stats pagina zag ik ook dit staan:
code:
1
Astraeus    232 days, 4:07  45.84, 17.09, 9.21  22,3%   52,6 Rps

Load van 46?

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik merk vandaag ook verschil met normaal, het is niet zo dat het niet meer werkt maar af en toe moet ie wel heel lang laden. Aan mijn internet of instellingen ligt het niet. Gebruik explore/firefox beide soms trager dan normaal.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11

MsG

Forumzwerver

Ik merk het hier momenteel heel erg. Dacht dat het aan mij lag, maar het is echt traag als stront :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is bekend, wordt naar gekeken. :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Zwerver steekt ook maar ff zijn hand op....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb het hier nu ook heel erg. Timeouts en lange laadtijden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EDIT schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:14:
@ Raven:
Die laatste naar gathering.tweakers.net gaat naar een compleet verkeerd ip bij jou:
->
BastiaanN schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:19:
[...]

Nog steeds ene keer traag, andere keer niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 23-07-2008 17:45 ]

Oscar Wilde

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zwerver schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:40:
* Zwerver steekt ook maar ff zijn hand op....
mr_obb schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:42:
Ik heb het hier nu ook heel erg. Timeouts en lange laadtijden.
Lijkt me inmiddels wel weer (even) overbodig om 't nog verder te melden:
Roelant schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:39:
Is bekend, wordt naar gekeken. :)

Over mij

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

/titelchange "Forum/FP snel" :+

@hieronder:
Hmm, hier wel iig. Is achteraf ook een beetje nutteloze melding van mij ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Kixtart op 23-07-2008 17:47 ]

☻/
/▌
/ \

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

hoezo? problem solved?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het lijkt hier iig weer zo'n beetje normaal te doen.

Oscar Wilde

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

RobIII schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:45:
[...]

[...]

[...]
Sorry, ik kreeg een telefoontje halverwege het typen.

Het is nu in ieder geval weer vertrouwd snel.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het echte probleem is ook voorbij aan de titel te zien :)
(is nu "Forum traag (resolved)" en ik heb hem iig niet aangepast)

☻/
/▌
/ \

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb em aangepast, want het is weer overal snel en de load zakt weer. Naar de concrete oorzaak wordt nog gezocht. :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dus Apache(?) heeft een rotschop gehad? :+
Zwerver schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Lijkt me redelijk overbodig om dit te melden als er maar een minuut tussen zit... sommige mensen lezen nou eenmaal niet in een minuut een topic door :P
Dat was meer voor de reacties die nog komen gingen/gaan/gongen ;) en dus niet persoonlijk bedoeld.

[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 23-07-2008 18:02 ]

Over mij

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:45:
[...]

[...]

[...]
Lijkt me redelijk overbodig om dit te melden als er maar een minuut tussen zit... sommige mensen lezen nou eenmaal niet in een minuut een topic door :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, wie zat zijn DVD'tjes te encoden op de t.net server? :P

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
SinergyX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:09:
Ok, wie zat zijn DVD'tjes te encoden op de t.net server? :P
Volgende keer moet hij ff het proces renicen :P Hebben wij er geen last van. haha
edit: load kan overal vandaan komen: cpu belasting, i/o, interrupts, etc

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 23-07-2008 19:05 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Roelant schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:57:
Ik heb em aangepast, want het is weer overal snel en de load zakt weer. Naar de concrete oorzaak wordt nog gezocht. :)
En titel weer aangepast naar wat ie was :? ?

Oscar Wilde

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ja, omdat het probleem niet is opgelost ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb hier de laatste tijd ook wel last van, soort van timeouts, ene moment loopt ie goed en lekker snel, dan loopt ie ineens stroever en laad hij geen foto's meer, of geen pagina's meer etc.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Serverstats&Col=LoadAvg&Time=&Dagen=7&Server=&Mode=%20width=

Volgens mij is nog steeds Aphaea de boosdoen(st)er, miss een reboot? :+

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor mijn gevoel is het met vlagen weer traag. :?

Update: het lijkt nu wat sneller te zijn, maar er zijn nog wel hikjes merkbaar.

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 24-07-2008 08:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Yep, het bokt weer helaas.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Lijkt een of andere DoS te zijn:

[Thu Jul 24 06:43:14 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:15 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:16 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:16 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:17 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:18 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:18 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:19 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers
[Thu Jul 24 06:43:20 2008] [error] [client aa.bbb.235.111] request failed: error reading the headers

En zo staan er meerdere, ook van andere ip's in onze error logs, en ze hebben allemaal de volle tijd de verbinding open gehouden en uiteindelijk zijn ze met een bad request-response beantwoord.
Dus dat lijkt heel erg op een DoS, danwel een bizar buggy browser/utility.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.