Voor mijn data servertje heb ik een nieuwe sata schijf (samsung 750gb sataII) 300Mbps gekocht, samen met een sweex (pu101) 150Mbps raid controller.
Het probleem is het volgende:
Op het moment dat mijn pc boot, en hij de bij de sata initialisatie na de bios (maar voor het booten van een os) de nieuwe disk heeft gevonden blijft deze steken. Hij boot niet verder (kan ook het sata menu niet in).
Bjj het verwijderen van de satadisk, boot mijn systeem wel.
Als ik bij het booten van windows vervolgens de disk weer inplug wordt deze gewoon gevonden in windows en kan partitioneren etc.
Systeem config
-Abit mobo kt7a-raid (ata) (+- rond jaar 2000) (dus geen sata ondersteuning standaard)
-Amd 1300mhz Thunderbird cpu
-512 mem
-windows 2003 server
-laatste bios
Wat heb ik totnu toe geprobeerd:
-Jumper setting voor de hd (omzetten naar 150Mbps)
-Software van samsung om softwarematig om te zetten naar 150Mbps.
-Hd in een ander pc gehangen (die wel standaard sata heeft)
Iemand nog ideen? Misschien andere raid controller? De sweex heeft een sily chipset (ofzo iets).
Het probleem is het volgende:
Op het moment dat mijn pc boot, en hij de bij de sata initialisatie na de bios (maar voor het booten van een os) de nieuwe disk heeft gevonden blijft deze steken. Hij boot niet verder (kan ook het sata menu niet in).
Bjj het verwijderen van de satadisk, boot mijn systeem wel.
Als ik bij het booten van windows vervolgens de disk weer inplug wordt deze gewoon gevonden in windows en kan partitioneren etc.
Systeem config
-Abit mobo kt7a-raid (ata) (+- rond jaar 2000) (dus geen sata ondersteuning standaard)
-Amd 1300mhz Thunderbird cpu
-512 mem
-windows 2003 server
-laatste bios
Wat heb ik totnu toe geprobeerd:
-Jumper setting voor de hd (omzetten naar 150Mbps)
-Software van samsung om softwarematig om te zetten naar 150Mbps.
-Hd in een ander pc gehangen (die wel standaard sata heeft)
Iemand nog ideen? Misschien andere raid controller? De sweex heeft een sily chipset (ofzo iets).