Screenshots Spore te vroeg online?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
nieuws: Screenshots Spore bevat geen tekst, alleen maar een paar plaatjes en wat gegevens in een tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
En ook nieuws: Screenshots en video Mirror's Edge bevat weer geen tekst. Is dat echt de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De redactie heeft een nieuwe functie in gebruikgenomen, waarbij we berichten alleen op een rubrieksindex kunnen publiceren. Hoewel we zoveel mogelijk op de frontpage willen melden, is niet alles even geschikt voor FP-aandacht. Een voorbeeld hiervan zijn dergelijke screenshot-berichten. In de gameswereld zijn deze niet ongewoon en ook Tweakers.net zal deze gaan publiceren. Deze berichten zullen alleen op de rubrieksindex te zien zijn. We denken dat de bezoekers die games minded zijn en de gamesindex bezoeken, hier wel prijs op stellen.

Het is nu nog even zoeken naar de juiste format, maar het komt er waarschijnlijk op neer dat we iedere keer een korte beschrijving van het spel zullen geven, gevolgd door de images en eventueel een samenvatting een tabel. Zeker bij spellen gebeurt het vaak dat er al wel screenshots beschikbaar zijn, maar verder nog geen enkele informatie over het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Is het dan ook niet beter dat ze ook niet tussen de links naar het volgende/ vorige nieuwsbericht staan? Nu staat er na nieuws: Onderzoekers voorspellen tekort aan bandbreedte een linkje naar nieuws: Screenshots Spore en aangezien dat puur voor het games channel bedoeld is verwacht ik dat ook niet te zien tussen de 'gewone' nieuwsberichten, maar alleen als ik in het games channel zit. Sowieso mis ik de linkjes om binnen een channel te blijven een beetje.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:06

Glabbeek

Dat dus.

De berichten komen nog wel in de frontpagetracker boven de GoT-index te staan.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

crisp

Devver

Pixelated

Glabbeek schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:07:
De berichten komen nog wel in de frontpagetracker boven de GoT-index te staan.
Ah, good catch :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan ook direct de updatetracker rechtsboven ook meenemen ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:23:
Dan ook direct de updatetracker rechtsboven ook meenemen ;)
da's dezelfde functie ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

crisp schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:26:
[...]

da's dezelfde functie ;)
Hmm, ja dat viel te verwachten, wel zo efficiënt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:07:
Is het dan ook niet beter dat ze ook niet tussen de links naar het volgende/ vorige nieuwsbericht staan? Nu staat er na nieuws: Onderzoekers voorspellen tekort aan bandbreedte een linkje naar nieuws: Screenshots Spore en aangezien dat puur voor het games channel bedoeld is verwacht ik dat ook niet te zien tussen de 'gewone' nieuwsberichten, maar alleen als ik in het games channel zit. Sowieso mis ik de linkjes om binnen een channel te blijven een beetje.
Tsja, dat is een bewuste keuze. Er zijn immers geen dubbele set links meer (binnen huidige rubriek en site-wide) - die werden als verwarrend ervaren - en dergelijke 'rubriek-only' links niet meenemen in de next/previous roelatie zou ook voor rare effecten zorgen: dan klik je bijvoorbeeld 'next' vanuit een rubriek-only artikel maar bij het volgende artikel is de 'previous' ineens een ander artikel dan waar je vandaan kwam.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-06 16:21

Electrowolf

Mod met Liefde!

crisp schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Tsja, dat is een bewuste keuze. Er zijn immers geen dubbele set links meer (binnen huidige rubriek en site-wide) - die werden als verwarrend ervaren - en dergelijke 'rubriek-only' links niet meenemen in de next/previous roelatie zou ook voor rare effecten zorgen: dan klik je bijvoorbeeld 'next' vanuit een rubriek-only artikel maar bij het volgende artikel is de 'previous' ineens een ander artikel dan waar je vandaan kwam.
Het juist niet aanwezig zijn van deze specifieke links ervaar ik nu als een nadeel. Wel was de "volgorde" van de links voor verbetering vatbaar. Ipv de twee "naar voren" onder elkaar te plaatsen en daaronder de twee "terug" links te plaatsen zal vooruit-achter-vooruit-achteruit misschien duidelijker zijn.

Oud:
Rubriek -> vooruit
Algemeen -> vooruit
Rubriek -> achter
Algemeen -> achteruit

Nieuw
Rubriek -> vooruit
Rubriek -> achter
Algemeen -> achteruit
Algemeen -> vooruit

Als er iets duidelijker wordt aangeven welke link waarbij hoort zal het waarschijnlijk helpen.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:59:
De redactie heeft een nieuwe functie in gebruikgenomen, waarbij we berichten alleen op een rubrieksindex kunnen publiceren. Hoewel we zoveel mogelijk op de frontpage willen melden, is niet alles even geschikt voor FP-aandacht. Een voorbeeld hiervan zijn dergelijke screenshot-berichten. In de gameswereld zijn deze niet ongewoon en ook Tweakers.net zal deze gaan publiceren. Deze berichten zullen alleen op de rubrieksindex te zien zijn. We denken dat de bezoekers die games minded zijn en de gamesindex bezoeken, hier wel prijs op stellen.

Het is nu nog even zoeken naar de juiste format, maar het komt er waarschijnlijk op neer dat we iedere keer een korte beschrijving van het spel zullen geven, gevolgd door de images en eventueel een samenvatting een tabel. Zeker bij spellen gebeurt het vaak dat er al wel screenshots beschikbaar zijn, maar verder nog geen enkele informatie over het spel zelf.
Komt daar ook een .plan of een melding over?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:59:

Anoniem: 69767 in "Te weinig relevante links in artikels"

En zet er ajb ook de verwachte releasedate /platform/uitgever enz. bij (als die bekend is gemaakt, anders TBA). Nu is het wel erg karig.

//edit: oops ik zie bij een aantal andere posts dat dit wel vermeldt staat. Misschien verstandig om hier een consistente lijn in te maken? De ene keer staat het er niet, dan in een tabel, en dan weer in de tekst zelf. Maar ook bij Spore geen link naar de website van de game??

En dit kan misschien wat duidelijker:

nieuws: Screenshots Spore

Er staat bij platform PC. Beter maken jullie hier Windows en Mac van. Want hij komt op beide platformen uit. Aangezien de Mac steeds aandeel wint, lijkt het me beter helemaal niet meer 'pc' als platform te hanteren, maar gewoon Windows-PCs, Mac-PCs etc. Aangezien niet iedere Windows PC game ook de Mac uitkomt en andersom - daarom is de benaming PC als platform fout en verwarrend.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:19:
[...]

[...]

En dit kan misschien wat duidelijker:

nieuws: Screenshots Spore

Er staat bij platform PC. Beter maken jullie hier Windows en Mac van. Want hij komt op beide platformen uit. Aangezien de Mac steeds aandeel wint, lijkt het me beter helemaal niet meer 'pc' als platform te hanteren, maar gewoon Windows-PCs, Mac-PCs etc. Aangezien niet iedere Windows PC game ook de Mac uitkomt en andersom - daarom is de benaming PC als platform fout en verwarrend.
Is het aandeel van games op Mac's dan niet nog steeds verwaarloosbaar? Vrijwel alle games komen volgens mij wel uit op Windows.
Als dit echt een 'probleem' was zou het toch wel zijn opgepakt in Spielerij:G&D? (waar ook nog altijd PC als platform wordt aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Wat me zo te binnen schiet - en jullie vast al overwogen hebben, maar wat ik toch ga vragen: zou het niet veel leuker / handiger zijn om dit verwerken mbv een aangepaste meuktracker? Categorien op basis van genre / OS, sortable, etcetera? Eventueel eea nog weer crosslinken met de PW voor een actuele prijs?

* r0b denkt maar hardop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

r0b schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:18:
Wat me zo te binnen schiet - en jullie vast al overwogen hebben, maar wat ik toch ga vragen: zou het niet veel leuker / handiger zijn om dit verwerken mbv een aangepaste meuktracker? Categorien op basis van genre / OS, sortable, etcetera? Eventueel eea nog weer crosslinken met de PW voor een actuele prijs?

* Wiethoofd denkt maar hardop :)
* Wiethoofd denkt dat Rob.. een feature request in moet dienen
Lieve Devvers

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1