Afmetingen Club3D HD4850 kloppen niet?

Pagina: 1
Acties:

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 08:53
Beste tweakers,

Heeft iemand ook meer problemen met de bovenstaande videokaart?
Ik heb namelijk het probleem dat mijn 6pin en mijn DVI kabel aansluitingen niet passen.
Ze gaan heel er stroef en op een kwart is er geen beweging meer in te krijgen!

Nu wil de winkel(zercom) me niet geloven!

Dus, zijn er meer mensen met problemen, of doe ik hier iets grandioos fout!

Mvg,
Apex

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Dat moet opzicht een standaard iets zijn, dus wellicht dat je idd iets fouts doet?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ApexAlpha
Het rare is dat het lijkt te kloppen, met de schuine randjes enzo. Alleen wil hij gewoon niet verder dan een kwart de connector in :S

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Maak anders eens een paar foto's?

• ApexAlpha
Eventjes wat foto's maken.
khoop dat het dan wat duidelijker wordt!

Verwijderd

Heb je het al gemeld bij club3d zelf? (www.club3d.nl E-Mail: info@club-3d.nl)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:51 ]

• ApexAlpha
Al geprobeerd maar site is erg traag en wil niet laden hier.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb ook een Club3D HD4850 bij Zercom gekocht en ben er erg tevreden over.
Beide DVI-I aansluitingen en de PCI-E aansluiting zijn perfect.
Het zou me overigens ook niet verbazen als alle referentiekaarten uit dezelfde fabriek komen.
Kun je de kaart niet in een andere PC testen?

Het lijkt me inderdaad een probleem van je eigen connectoren (of gebruiker, sorry) of de kaart heeft gewoon een zeldzame constructiefout.
Als het laatste het geval is dan zul je toch RMA (DOA?) moeten aanvragen bij Zercom.
Gewoon nog een keer contact opnemen met Zercom en het probleem duidelijk uitleggen.
Als je het probleem duidelijk beschrijft verwacht ik geen problemen.
Als je de kaart zelf af kan leveren bij Zerfix (Zercom RMA) dan kunnen ze dit probleem bij het in ontvangst nemen van het product zelf ook controleren en eventueel weigeren als er geen technisch probleem is (met uitleg natuurlijk).
Ik heb helaas een aantal keren RMA/DOA aan moeten vragen en nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Probeer je de connectors er niet achterstevoren/ondersteboven in de duwen?

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:42:
Probeer je de connectors er niet achterstevoren/ondersteboven in de duwen?
Hier dacht ik ook eerst aan, maar alle connectoren zijn zo ontworpen dat dit niet mogelijk zou moeten zijn, zeker niet als je de connectoren van tevoren even bekijkt, zie DVI Wikipedia.

Verwijderd

Met wat duwwerk kom je wel een eind. Zeker als de TS zegt een tot een kwart te komen lijkt me dat wel even iets om goed te controleren.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 20:51

Ch3cker

Testlab Teamlead
Kort geleden heb ik 10 identieke PC's in elkaar gezet, met 10 identieke videokaarten van Club 3D (HD3850's). Omdat de voeding geen PCI-e kabeltjes had hebben we 10 losse molex->PCI-e kabeltjes aangeschaft. Niet alle kabeltjes pasten echter, een aantal kregen we er niet helemaal in. Als je ze echter flink vastduwt kunnen ze bijna niet meer los, en doet de kaart het gewoon. Van de DVI kabels hebben we geen last gehad.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon hard duwen, had ik ook "last" van met mijn sapphire 4850. Is niks mee, gewoon wat stroef.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34
Ik werk nu al een tijdje met diverse computer onderdelen (disken/cpu/ram/gfx/mobo/etc.) ik heb nog nooit iets hoeven te 'duwen' meestal resulteerde dit in defect op (korte of lange termijn). Je krijgt toch ook een verloopje erbij (in de box.) probeer die eens. Anders zou ik toch gewoon terug gaan naar de shop. Laat hun dan maar erin stoppen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Bij mijn videokaart (X800) moet ik ook flink duwen hoor...

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ook ik heb de Club3D HD4850 de connectoren passen zonder problemen.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Verwijderd

FYI FWIW De aansluitingen van m'n Club3D HD4850 pasten zonder probleem.
Moet iets exceptioneel zijn. Beste is idd het voorstel hierboven: PCIe verloopstukje welke meegeleverd wordt ff proberen. Dat hoort sowieso soepeltjes te passen.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:08
Hamersma schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:34:
Ik werk nu al een tijdje met diverse computer onderdelen (disken/cpu/ram/gfx/mobo/etc.) ik heb nog nooit iets hoeven te 'duwen' meestal resulteerde dit in defect op (korte of lange termijn). Je krijgt toch ook een verloopje erbij (in de box.) probeer die eens. Anders zou ik toch gewoon terug gaan naar de shop. Laat hun dan maar erin stoppen.
Dan werk je er toch blijkbaar neit lang genoeg mee :)
Gemiddeld socket 775 mobo word krom getrokken door de fan!
OT: weet je zeker dat jouw dvi aansluiting wel klopt? niet toevallig dvi- op dvi-d proberen te doen hé?
En met dat voedingskabeltje; als hij al een kwart past gewoon een beetje doorduwen ;) ik weet dat het eng is bij je zuur verdiende mooie nu nog glanzende kaart maar dat hij een kwart past betekend iig al dat je de stekker er goed in probeerd te doen. dus duwen!

[ Voor 24% gewijzigd door chaoscontrol op 17-07-2008 00:46 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• ApexAlpha
chaoscontrol schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:44:
ik weet dat het eng is bij je zuur verdiende mooie nu nog glanzende kaart maar dat hij een kwart past betekend iig al dat je de stekker er goed in probeerd te doen. dus duwen!
Mja precies!
Ik heb dan toch maar eens flink erop geduwd en hij ging langzaam maar zeker toch erin!
Bedankt voor alle hulp. En klopt, ik had het eerder kunnen proberen,maar ik was bang dat ie zou breken ofzo!
Pagina: 1