Toon posts:

[VPN] Publiek IP router 1 mappen naar interne range Router 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een situatie waarin ik 2 routers, zywalls, geconnect heb via een VPN.

Ik kan van beide subnets naar elkaar zaken doen welke ik wil doen.

Nu heb ik aan Router 1 kant een publiek IP welke ik wil mappen naar een intern IP in de range aan de kant van router 2.

Router1 = 10.x
Router2 = 192.x

Hetgeen wat ik niet kon achterhalen, ook niet door te testen is; Heb ik hier een aparte route voor nodig ?

Je zou bijna zeggen dat als je een Portforward doet op Router 1, waarbij je bijvoorbeeld poort 80 doorzet naar een IP in de range van Router 2, dat dat direct zou moeten werken, aangezien de default routes er toch al liggen.

Helaas is dit niet het geval, dus waag ik er even een topic aan :)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat je kunt doen is proberen het door te mappen naar het IP-adres van jouw kant van de tunnel, en dan op die router2 dit weer door te mappen naar het juiste IP-adres. Het kan namelijk zijn dat je die portmapping alleen kan doen naar een IP-adres dat binnen jouw eigen reeks valt.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:51:
Wat je kunt doen is proberen het door te mappen naar het IP-adres van jouw kant van de tunnel, en dan op die router2 dit weer door te mappen naar het juiste IP-adres. Het kan namelijk zijn dat je die portmapping alleen kan doen naar een IP-adres dat binnen jouw eigen reeks valt.
Ja dit hebt ik ook overwogen en geprobeerd.

Ik heb alleen het idee dat ik een "virtueel" IP adres op de router waar het publieke IP ingesteld staat.

In dta geval kan ik publiek mappen naar een lokale range, en deze weer mappen naar een IP "aan de andere kant".