Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik hier een nieuw topic voor mag openen. Ik heb het grote TyTn II topic doorgelezen en gezien dat een aantal mensen volgens mij hetzelfde probleem hadden, een oplossing is echter nog niet geboden.

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn redelijk nieuwe TyTn II. Originele WM6 rom, los toestel gekocht. De symptomen:

• het toestel wil niet meer uit standby. Het scherm blijft dus branden en het toestel reageert niet op de aan/uitknop. Wel als ik hem lang ingedrukt houd, dan kan ik hem nog wel uitzetten. Wanneer ik het toestel opnieuw opstart, is de schermverlichting gedimd (laagste stand).
• Ik kan geen verbinding meer maken met ActiveSync.
• Het scherm roteert niet meer uit zichzelf
• De beeldscherm prestaties zijn gedaald (lagere framerate zal ik maar zeggen, animaties zijn niet meer vloeiend)
• (Weet niet zeker of het ermee te maken heeft, is wel sinds hetzelfde tijdstip) Tomtom komt niet verder dan het opstartscherm en bevriest de telefoon. Kan alleen resetten. Softresets helpen niet.
edit: oproepen komen blijkbaar ook niet meer binnen :/ Kreeg net een gemiste oproep sms.
edit: batterij loopt ook leeg als een malle :/
edit: ook vastlopers na ophangen gesprek. Scherm bevriest, kan alleen resetten.

En dat allemaal sinds vanochtend! Een hardreset heb ik nog niet geprobeerd, doe ik ook liever niet. Ik hoop dat iemand dit herkent en me uit de brand kan helpen?

Geïnstalleerde software:
PIM backup
SPB Mobile Shell 2
TodayAgenda
Tomtom 7
Google Maps
VNC Viewer

Sommige mensen hadden het er in het grote topic ook over dat batterij eruit halen heeft geholpen voor hen. Dit heb ik ook geprobeerd en werkt bij mij niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:49
soft reset wel geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stond al in de OP. Niet zo duidelijk, maar het stond erin ;) Nee, helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Als niks helpt zal ik toch, ondanks je het liever niet doet, maar een hard reset proberen.

Helpt dat dan nog steeds niks kan je proberen of de nieuwe WM 6.1 rom erop flashen wel helpt.

En anders garantie! :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Meeuw schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:32:
Als niks helpt zal ik toch, ondanks je het liever niet doet, maar een hard reset proberen.

Helpt dat dan nog steeds niks kan je proberen of de nieuwe WM 6.1 rom erop flashen wel helpt.

En anders garantie! :)
6.1 ga ik voorlopig even niet proberen omdat daar nogal veel negatieve geluiden over zijn. Ik hoop dat er snel nog iemand anders met een suggestie komt, anders ga ik snel een hard reset doen. Niet gebeld kunnen worden is _heel_ erg onhandig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:49
Het lijkt erop dat bij het starten van je tytn een extreem programma mee gestart wordt...
Met MemMaid kan je de verschillende opstartprogramma's aan/uit schakelen... weet alleen niet of dit ook kan in de trail en of je die nu nog alsnog kan installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:34:
[...]

6.1 ga ik voorlopig even niet proberen omdat daar nogal veel negatieve geluiden over zijn.
Misschien beetje off topic maar ik werk al tijden op mijn tytn2 met WM6.1 en ik vind het een verbetering van WM6.0. Maak wel gebruik van een custom rom van XDA. :)
Ik zeg probeer het anders gewoon als je toch een hard reset moet doen, terug kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_nowhereman schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:34:
Het lijkt erop dat bij het starten van je tytn een extreem programma mee gestart wordt...
Met MemMaid kan je de verschillende opstartprogramma's aan/uit schakelen... weet alleen niet of dit ook kan in de trail en of je die nu nog alsnog kan installeren.....
Mijn diverse task managers geven niets aan. Ik heb gisteren en vandaag ook niets bijzonders gedaan met mijn telefoon, het is echt spontaan opgedoken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
Misschien een verre gedachten, maar kan het misschien een virus zijn. Die bestaan wel, maar weet niet of ze ook in het wild voorkomen. :) Er bestaan namelijk al jaren virusscanners voor je windows mobile maar echt veel hoor ik er nooit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Hard reset uitgevoerd, probleem verholpen, hoop dat het niet terugkomt. Ik hoop dat de eerstvolgende persoon die dit probleem krijgt hier iets aan heeft. Geen echte oplossing, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 23:35
als je de aan/uit (stanby) knop ingedrukt houdt, schakel je enkel je schermverlichting uit en zet je je toestel niet in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Ik heb een soortgelijk probleem, tytn2 reageert dan ook niet meer op de power toets die ik normaal altijd gebruik om scherm aan en uit te zetten. Bij mij heeft het met zekerheid te maken met activesync. Zodra ik namelijk via activesync verbonden heb (bluetooth of usb) heb ik na een reboot het probleem dat de backlight op 1 stand blijft staan. Normaal heb je gedimd licht bij het pin-invoer scherm, en zodra je dan je scherm aanraakt krijg je een fellere lichtstand. Maar hij blijft bij mij gedimd. Na het pin invoeren maakt 'ie verbinding met netwerk. Druk ik dan power toets een maal in dan krijg ik plotseling fel licht, druk ik meteen nogmaals gaat de display uit. Dat lijkt prima, maar met geen mogelijkheid krijg ik m'n scherm nog aan. Moet dan soft-resetten. Alleen probleem is dan nog niet verholpen, hij doet dan zelfde rijtje opnieuw. Behalve als ik voor de reboot verbind met een mini-usb kabel (zowel op 'n vista machine met WMDC als op 'n Thin client zonder mogelijkheid tot syncen) , dan functioneert 'ie plotseling wel. Erg irritant. Ik heb besloten als oplossing binnenkort te hardresetten.
Wat ik verder óók nog heb: 's avonds zet ik mijn telefoongedeelte meestal uit door via de comm manager op flight mode te tikken. Als ik dan 's ochtends weer de telefoonfunctie in wil schakelen via de comm manager gebeurt het heel vaak dat het phone gedeelte niet opgestart wordt, en ik dus niet bij het pin-invoer scherm kom. Ook dán moet er ge-soft-reset worden. Hier heb ik geen verband met lopende programma's ofzo kunnen vinden, dit is volgens mij gewoon een bug van WMobile...
Twijfel alleen nog of ik naar 6.1 wil, maar hoor 'r nog teveel negatieve verhalen over...

[ Voor 16% gewijzigd door falconz op 16-07-2008 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een flinke schop: deze ochtend had ik hetzelfde probleem weer zoals je dat terug kunt lezen in de OP. Inclusief vastlopende Tomtom en alles. De telefoon heeft afgelopen nacht aan mijn pc gehangen, activesync verbonden. Ik wilde bijna een hardreset uitvoeren, maar toen ik in de post hierboven iets las over rebooten terwijl er een usb-verbinding is dacht ik, dat probeer ik nog even.

Reboot van telefoon, activesync maakt meteen verbinding, ik koppel los en de standbyfunctie werkt weer, tomtom werkt weer, alles. Ik hoop dat iemand hier nog iets aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 20:40
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad alleen in de zomervakantie.
Bij mij deed ie het weer na een reset toen ie aan de stroom hing, dus niet activesync, denk dat het iets met dat ie aan de stroom moet liggen is.
Of dat je profiel anders is als ie aan de stroom hangt.
Ik heb me telefoon er ook voor terug laten sturen naar t-mobile maar volgens mij hebben ze daar alleen hardreset uitgevoerd en weer terug gestuurd.
Daarna had ik het nog een keer en toen heb ik er zelf maar windows mobile 6.1 opgezet en daarna nergens meer last van gehad.
Dus voor mij was de oplossing windows mobile 6.1 installeren.
En nu maar hopen dat ie het goed blijft doen.
Pagina: 1