Toon posts:

Apple programma's maken geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn Macbook zit ik met het volgende probleem..

Alle Apple programma's kunnen geen verbinding maken met wireless internet..dan heb ik het dus over o.a.:

- Software update
- iTunes
- MobileMe
- Safari

Wanneer er een kabel aanzit doet ie het wel. Mn iMac kan via wireless wel updaten dus aan het netwerk ligt het niet. Verder kan ik wel gewoon alle andere dingen op internet doen. Dus MSN, Firefox etc werkt gewoon..

De winkel waar ik m heb gekocht zei dat ik het met een nieuwe account moest proberen maar dat werkt ook niet.

Whelp! Iemand meer info en misschien een oplossing voor dit probleem?

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 14:01

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Heb je de firewall aanstaan? En geeft die iets raars in z'n log?

Verwijderd

Topicstarter
nein, staat niet aan... tis ook op verschillende netwerken dat het niet werkt.. en mn imac kan het wel gewoon..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toevallig iets van een proxy ingesteld? Zover ik weet maken programma's als Firefox en MSN geen gebruik van de proxy instellingen zoals je die in de Systeemvoorkeuren onder Netwerk kunt aangeven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb het vermoeden dat als jouw draadloze verbinding aanstaat dat je dan geen gateway adres hebt en bij je vaste netwerkverbinding wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon op 15-07-2008 13:11 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb al meer dan een maand dit probleem maar nu ik alles heb gedaan kom ik er niet meer uit.. ik zal proxies checken.. 1mom..

..........................results:

- proxies: SOCKS localhost 9999

het is ook zo dat het niet alleen bij mij thuis is maar overal met een draadloze verbinding.. en mn imac kan wel wireless updaten bij mij thuis..dus op hetzelfde netwerk werkt imac en iphone wel maar macbook niet

Verwijderd

Falcon schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:10:
Ik heb het vermoeden dat als jouw draadloze verbinding aanstaat dat je dan geen gateway adres hebt en bij je vaste netwerkverbinding wel.
Dan zou firefox etc. ook niet moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt weer...oh je kan je niet voorstellen hoe blij ik hiermee ben!

mobile me here i come!

bedankt iedereen voor de snelle hulp! het lag aan de proxy

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:15:
nou ik heb al meer dan een maand dit probleem maar nu ik alles heb gedaan kom ik er niet meer uit.. ik zal proxies checken.. 1mom..

..........................results:

- proxies: SOCKS localhost 9999

het is ook zo dat het niet alleen bij mij thuis is maar overal met een draadloze verbinding.. en mn imac kan wel wireless updaten bij mij thuis..dus op hetzelfde netwerk werkt imac en iphone wel maar macbook niet
En als je deze 'proxy' weggooit? Ik vraag me sowieso af waarom je op je lokale machine een proxy zou willen draaien, maargoed...

Edit: Oh, te laat... toch ben ik nog steeds benieuwd hoe deze instelling hier komt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ook :P misschein een of ander programma dat het aan heeft gezet ofzo :S

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:22:
[...]

En als je deze 'proxy' weggooit? Ik vraag me sowieso af waarom je op je lokale machine een proxy zou willen draaien, maargoed...

Edit: Oh, te laat... toch ben ik nog steeds benieuwd hoe deze instelling hier komt...
1 antwoord.
Tor.

Hoewel privoxy afaik op een andere poort draait.

[ Voor 6% gewijzigd door Romke op 15-07-2008 16:02 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1