System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Vaak zijn deze ook backward compatible, waarnemen zou (volgens mij) moeten lukken.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Bedankt, maar is er iemand die het werkelijk geprobeerd heeft / zeker weet? Het is in verband met een uitgevoerde scan, maar nu is (achteraf) onduidelijk of N netwerken nu wel of niet zijn meegenomen.lier schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:
Vaak zijn deze ook backward compatible, waarnemen zou (volgens mij) moeten lukken.
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Ik heb thuis een wireless-N netwerkje gehad, maar mijn laptop detecteerde het netwerk gewoon. Het ligt aan je verbinding (b/g/n) welke snelheid je haalt op het netwerk, en dit zal automatisch gedetecteerd worden.
Heb hier een Linksys 150N en deze kan ook de N standaard aan. Heb hem op N only gezet en kon met een andere laptop hem nog wel zien maar niet connecten. Maar had wel SSID aanstaan op zichtbaar voor iedereen.
Nee. B en G gebruiken hetzelfde frequentiegebied en N gebruikt het frequentiegebied van B en G plus dat van A.Pegasus81 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:55:
A/B/G/N netwerken zitten in een (gedeeltelijk) overlappend frequentiegebied...
Met een G of B adapter "zie" je een N netwerk wel, maar je ziet 'm als resp. G of B. (zelf getest)
[assumption]met een A adapter zie je'm als A netwerk[/assumption]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
als ik mijn intel AGN kaartje in A only mode zet dan ziet hij het netwerk van mijn Dlink DIR-655 niet. Ik denk dat het eerder zo is dat de 802.11n 'standaard' (voorlopig nog wannabe) beide frequentiebanden (5Ghz en 2.4 Ghz resp A en B/G) KAN gebruiken al dan niet op hetzelfde moment.
Het hangt echter van je AP af welke effectief gebruikt wordt.
***EDIT***
Ik heb ondertussen even rondgekeken en naast de standaard AP/routers hebben een aantal fabrikanten ook dual band AP's. wat inhoud dat ze zowel de 5GHz als de 2.4GHz band gebruiken.
Het hangt echter van je AP af welke effectief gebruikt wordt.
***EDIT***
Ik heb ondertussen even rondgekeken en naast de standaard AP/routers hebben een aantal fabrikanten ook dual band AP's. wat inhoud dat ze zowel de 5GHz als de 2.4GHz band gebruiken.
[ Voor 31% gewijzigd door redfox314 op 15-07-2008 16:47 ]
Pagina: 1