Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Sinds een jaart heb ik een nieuwe auto met de standaard radio erin (Peugeot 307SW), die ondersteunt mp3 en er is een bluetooth carkit in geintegreerd. Op het display van de boord computer word eveneens wat info getoond (zoals de telefoon provider, het nummer wat je belt en ik kan bladeren door de index van de foon van m'n vrouw (om een of andere idiote reden niet door die van mij, nooitgezocht waarom).
Het betreft een Blaupunkt radio, model is me onbekend, als je wilt kan ik dat even opzoeken.
My point:
Word de volgende auto een nieuwe auto? Dan zou ik als ik jouw was even wachten en bekijken wat voor opties dat bied.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 15-07-2008 11:43 ]
Alles kan stuk.
Besides, ik bel redelijk wat af in de auto en wil dus zsm iets anders hebben.
Toen besloot ik een andere auto te kopen dus bleef het bij mn Sony.
http://www.blaupunkt.com/us/7647643310_main.asp
Kostte in januari ~250 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door marccom op 15-07-2008 11:56 ]
Whoop!
Ik kan zeker een Pioneer autoradio aanraden dus
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Want?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:51:
JVC KD-BT serie
Kijk, ik heb uiteraard rond gekeken en gezocht binnen mijn budget (ongeweer 150,- iets meer of minder mag) en kom in die range van alles tegen. Ben geen audiofiel en heb eik altijd wel radio aanstaan of een simpel cd-tje. Wat mij ook wel prettig lijkt is dat die de nummer op het scherm laat zien, begeleid eventueel door naam van persoon (is dit mogelijk eik?)
[ Voor 15% gewijzigd door Francis op 15-07-2008 12:01 ]
Ik heb zelf de JVC KD-BT1 en is een perfecte radio. Goede geluidskwaliteit en de carkit zelf werkt erg goed. Je krijgt er een losse mic bij aan een draadje en die kun je dan netjes wegwerken. Interne mics heb ik het zelf niet zo op, omdat je er dan niets aan kunt doen als het ding galmt.Francis schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:
[...]
Want?
Kijk, ik heb uiteraard rond gekeken en gezocht binnen mijn budget (ongeweer 150,- iets meer of minder mag) en kom in die range van alles tegen. Ben geen audiofiel en heb eik altijd wel radio aanstaan of een simpel cd-tje. Wat mij ook wel prettig lijkt is dat die de nummer op het scherm laat zien, begeleid eventueel door naam van persoon (is dit mogelijk eik?)
Het enige minpunt aan de radio is dat er geen zoekfunctie opzoek naar nummers. Wel een doorblader functie enz natuurlijk, maar geen zoekfunctie
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 16-07-2008 12:20 ]
Het enige echte minpunt is de compatibiliteit met Nokia telefoons, maar dat ligt eigenlijk meer aan Nokia dan de radio. Zo moet mijn telefoon vindbaar zijn met bluetooth (als hij op verborgen staat, krijg ik geen koppeling, ondanks dat zowel de telefoon als de radio gekoppeld zijn), kan ik m'n telefoonboek alleen item voor item syncroniseren, kan ik geen bluetooth audio afspelen (terwijl zowel de telefoon als radio het ondersteunen) en krijg ik op het display van de radio geen gegevens over de batterijstatus en signaal sterkte. Maar alleen het koppelen vind ik zelf vervelend, want eigenlijk wil ik m'n telefoon op verborgen hebben staan.
Tijdens m'n vakantie heb ik een HTC aan de radio gekoppeld gehad, en die deed het bovenstaande wel allemaal. Het is bij mij dus echt de combinatie radio+gsm die het veroorzaakt.
Verder zijn de Pioneers gewoon erg goede radio's en als de radio over een ip-bus aansluiting beschikt (wat deze modellen hebben), zijn ze ook nog eens erg goed uitbreidbaar met usb- of iPod modules (de huidige modellen hebben trouwens al iPod ondersteuning ingebouwd zitten).
Daarnaast lezen ze uiteraard cd's en mp3-cd's (MP3, WMA en AAC).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb pas de Pioneer DEH-P700BT aangeschaft. Dit is volgens mij de perfecte autoradio met:
- BT carkit met externe mic
- MP3-functie
- USB via achterzijde (lange kabel meegeleverd om bijv. weg te werken in het handschoenenvakje)
- Kleuren van knoppen en display naar wens aan te passen
- Aansluiting iPod mogelijk
- Aansluiting stuurbediening mogelijk
- Aansluiting externe displayweergave mogelijk
Een vriend van mij heeft de 75BT (iets ouder model) en heeft met de carkit veel last van ruis en slechte verstaandbaarheid door echo's etc. Ik heb nu al veel gesprekken gevoerd in verschillende delen van Nederland en op verschillende snelheden, maar ik heb nog niemand horen klagen. De helft had niet door dat ik in de auto zat (en dat met een luidruchtige dieselmotor).
De radio kan het telefoonboek downloaden tot 400 namen en vanuit de radio kun je bellen op verschillende manieren:
- Zoekfunctie op alfabet
- Recente inkomende oproepen
- Recente uitgaande oproepen
- Gemiste oproepen
- Favorieten (Heb ik nog niet geprobeerd)
Met alle bovenstaande opties, hoef je je telefoon niet aan te raken. Ik heb overigens een HTC Trinity (P3600).
Het enige nadeel is de prijs: Om de nabij de € 300,-.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-