Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kloon ISO naar HD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Acer Aspire One gekocht en wil daar nu een andere Linux variant (Ubuntu) op installeren. Deze laptop heeft geen cd/dvd drive en ik heb geen externe USB variant. Nu wil ik daarom vanaf een externe USB HD installeren.

Mijn andere machine is een mac en in OS X bestaat de mogelijkheid om .dmg images te "restoren" of klonen naar een partitie (disk utility). Dit lukt echter niet met .iso's. Nu heb ik in Toast de iso opnieuw "gebrand" naar een .toast image, maar mijn Acer wil niet vanaf de restore opstarten..

Bestaat er een linux, windows of mac programma die mij in staat stelt om de bootable .iso te klonen naar mijn externe hardeschijf zodat ik daar van kan installeren?

Alvast bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kloont daar uiteraard niet helemaal mee van iso > hdd; maar je start op van een iso vanaf hdd via een bootable usb stick. Niet helemaal hetzelfde; maar je bereikt er natuurlijk hetzelfde doel mee. Fijn dat je iig nog even de oplossing post :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate