[Windows Server 2003] Nieuw custom eventlog.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met een tool die ik op een server heb draaien scan ik de Application eventlog op mogelijke FlashMediaServer2 errors. Nu is het zo dat ik elke keer handmatig 2 keer per dag de eventlog leeg moet maken omdat anders het te lang duurt om de eventlog te scannen.

Wat ik nu eigenlijk wil is een nieuw custom eventlog aanmaken waar alleen de FlashMediaServer2 eventlog in weg geschreven worden. Dus denk dat moet niet moeilijk zijn maak een nieuwe log view en selecteer daar alleen de events die ik erin wil hebben werkt allemaal prima....... met als enige probleem dat dit niet bewaard blijft.

Ik heb me ondertussen rot gegoogled zonder resultaat eventueel in het register aanpassingen doen zie ik niet gelijk als eerste oplossing (als dit er al een is) omdat het een productie server is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt een maximale grootte voor het eventlog opgeven. Als je die maar laag genoeg zet zal Windows automagisch het eventlog opschonen, zodat je ranzige* tool blijft werken
offtopic:
*) Een fatsoenlijke tool houdt bij wanneer-ie voor het laatst gescanned heeft en doet een volgende scan vanaf dat punt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:17:
Je kunt een maximale grootte voor het eventlog opgeven. Als je die maar laag genoeg zet zal Windows automagisch het eventlog opschonen, zodat je ranzige* tool blijft werken
offtopic:
*) Een fatsoenlijke tool houdt bij wanneer-ie voor het laatst gescanned heeft en doet een volgende scan vanaf dat punt
Het gaat om GFI Network Server Monitor 7.0 meestal leveren zij wel deugdelijke producten. Wat ik vreemd vind is dat de event viewer wel de grootte onthoudt maar alle andere aangebrachte instellingen niet. Maar goed op deze manier lijkt het ook te lukken hoewel niet ideaal omdat ik de events nu niet langere tijd kan bewaren.... dit was ook al wel niet het geval maar was wel wenselijk.

Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Het gaat om GFI Network Server Monitor 7.0 meestal leveren zij wel deugdelijke producten. Wat ik vreemd vind is dat de event viewer wel de grootte onthoudt maar alle andere aangebrachte instellingen niet. Maar goed op deze manier lijkt het ook te lukken hoewel niet ideaal omdat ik de events nu niet langere tijd kan bewaren.... dit was ook al wel niet het geval maar was wel wenselijk.

Thanks iig.
Een script gebruiken wat een backup maakt van de event-logs en deze dan pas verwijderd