Toon posts:

Msik7trpro2 on board sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI-K7tpro2 (onboard sound) + soundblaster 128 pci, ik heb allebei de geluidskaarten gelijktijdig nodig, alleen ik kan nergens de juiste driver vinden voor de onboard sound. Ik heb er drien cd's bijgehad en op geen een functioneert het apparaat. Het boekje ben ik op dit moment kwijt en op de win98se staat ook niks waarop ie wil werken.

Kan iemand mij toevallig vertellen waar ik de driver kan vinden?
En ik neem aan dat het mogelijk is om die onboard crap + sb128 tegelijk te gebruiken.

Alvast bedankt..

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb laatst een driver van de site van VIA gehaald. Die werkt goed. Overigens is de onboard sound iet erg "crap" hoor... ik ben er erg blij mee! :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De onboard sound is beslist geen crap. Het is gewoon een voldoende oplossing.
De drivers staan op je CD's en als je die er in steekt dan krijg je vanzelf een menu te zien dat je ze kan installeren. Gewoon aanklikken en het werkt. Als je perse een boekje wilt kan je dat gewoon van de site van MSI downloaden.

Waarom wil je eigenlijk twee kaarten gebruiken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Met de drivers van via:
http://www.via.com.tw/drivers/68MU111C.EXE
moet het lukken.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

ja waarom:?

Verwijderd

Topicstarter
met die drivers van de cd- begint Windows te zeiken dat het niet goed werkt en dat ik een andere driver moet proberen.

Ik wil 2 geluidskaarten omdat ik
2 stereo's heb aangesloten op mijn sb128 en ik ook een koptelefoon wil gebruiken en niet d hele tijd draden wil gaan verwisselen. En ik heb 2 geluidskaarten dus waarom niet gebruiken :)

en ik wil wel eens horen hoe die onboard sounds is.

Nog een reden ik wil een beetje dolby horen bij DVD's die 2 stereo's met heel wat bozen doen het goed, alleen ik ga ook zo'n surround setje aanschaffen en die wil ik ook aansluiten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow 8,8 MB dat word vanacht maar doen met mijn klote 56k

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de drivers geinstalleerd, vervolgens zat windhoos te zeiken over irq's dus heb ik de sblaster 128 op een ander gezet. Vervolgens staan ze beide bij systeem als goedwerkend, toch komt er alleen geluid uit de sb en niet uit die onboard.

De sound is in de bios enabled, weet iemand the solution?

Nog een andere vraag over de msi-k7tpro2, volgens de bios kun je een onchip modem enablen, er zit toch geen modem in waarom staat het daar dan :?

Verwijderd

Topicstarter
nobody??

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen/gehoord dat bij detectie van een andere geluidskaart de onboard sound automatisch wordt uitgeschakeld. (zelfs als ie in de bios enabled staat. Dit was met de Aopen mk33 wel tŽ geval tenminste.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Op dinsdag 20 februari 2001 18:45 schreef funksngrooves het volgende:

Nog een andere vraag over de msi-k7tpro2, volgens de bios kun je een onchip modem enablen, er zit toch geen modem in waarom staat het daar dan :?
Is voor het functioneren van het AMR/CNR gebeuren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07
Op woensdag 21 februari 2001 21:52 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

Is voor het functioneren van het AMR/CNR gebeuren.
Jah, het CNR gebeuren dus. Als je hier een CNR modem in doet dan moet die Bios-optie ingeschakeld worden om hem te kunnen gebruiken.

(nu nog een CNR modem zien te vinden denk ik. die dingen kom je dus echt NERGENS tegen)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik zie ze ook nergens..

Bedankt allemaal :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Omdat je in de mixer in windows moet kiezen, welke van de apparaten je wilt gebruiken, as easy as :)
Pagina: 1