Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knop in excel beveiligen met een wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In excel heb ik een knop gemaakt die beveiligd is. Als ik op de knop moet ik een wachtwoord invoeren om vervolgens bij het werkblad te kunnen komen, zie VBA script onder:

Sub Totaal()
Dim ww As String
ww = InputBox("Voer wachtwoord in")
If ww = "wachtwoord" Then
Sheets("Totaal").Select
Else
MsgBox "Je hebt geen toegang!"
End If
End Sub

Omdat het excelbestand een gedeeld bestand, wil ik het wachtwoord wel blijven gebruiken. Maar het probleem is dat ik het wachtwoord telkens in moeten voeren om bij het werkblad te kunnen komen. Weet iemand of je dit kunt beperken tot 1x invoeren van het wachtwoord en vervolgens bij het gebruiken van de knop rechtstreeks bij het werkblad kom zonder het opgeven van het wachtwoord.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Een publieke boolean die je bij het openen van het document op false zet en na het ingeven van het juiste ww op true?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Verwacht overigens niet dat dit voldoende beveiliging is om iemand tegen te houden die het erg graag wil zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
ik zou zo iets doen:

Private Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA"(ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

Function UserNameWindows() As String

Dim lngLen As Long
Dim strBuffer As String

Const dhcMaxUserName = 255

strBuffer = Space(dhcMaxUserName)
lngLen = dhcMaxUserName
If CBool(GetUserName(strBuffer, lngLen)) Then
UserNameWindows = Left$(strBuffer, lngLen - 1)
Else
UserNameWindows = ""
End If
End Function

op gebruikers naam checken.
is nog steeds zo lek als een mandje, maar je hoeft niet de hele tijd paswoord in te voeren.
en mensen gaan minder snel in je code zoeken.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.