Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] bootmgr not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo laptop een paar maanden terug gekocht bij de Media Markt. Was vooral voor gebruiksdoeleinden en niet voor tweakdoeleinden. Maar ik krijg op een gegeven moment (5 weken terug) een bsod en bij reboot kreeg ik "bootmgr is not found press ctrl+alt+del to reboot".
En vervolgens komt er niks meer. Als ik dan bv. XP of Vista wilt installeren dan zie ik die hele partitie waar windows Vista op stond niet meer. En das niet zo best dus als daar een hoop werk/schooldingen op staan. Maar ik had hem toen voor reparatie naar MM terug gebracht. Gisterenavond kreeg ik hem weer, hadden ze volgens mij alleen maar Windows Vista terug gezet ipv het probleem opgelost te hebben. Aangezien ik weer een bsod gisteren avond kreeg, daarop zag ik "NTFS.sys not found" o.i.d.. Dus ik denk iets in het bestandssysteem.

Maar om hem nou weer 5 weken kwijt te zijn, zie ik niet zitten. Iemand ideeen hoe ik het zelf zou kunnen oplossen?

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12
Bij het installatie scherm kun je ook voor 'Repair' kiezen. Daar heb je ook een optie om een dos-venster te openen. Kun je daarin wel de schijf benaderen??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Je kan in ieder geval de harddisk met het tooltje dat je op de site van de fabrikant van de hd kan vinden even testen om deze uit te sluiten !?

Controleer ook eens of je de hd in de bios terug kan vinden.

Tot slot...zoek eens op GoT en er buiten (bv Google) naar jouw probleem, zijn vast wel de nodige aanpakken te vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:53:
Tot slot...zoek eens op GoT en er buiten (bv Google) naar jouw probleem, zijn vast wel de nodige aanpakken te vinden.
Had ik al gedaan ;) en ook al gegoolged. Maar tot op heden nog niks gevonden.

Maar ik ga het vanavond ff checken. Thanks :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:33:
Had ik al gedaan ;) en ook al gegoolged. Maar tot op heden nog niks gevonden.

Maar ik ga het vanavond ff checken. Thanks :)
Het is erg prettig om aan te geven wat je allemaal gedaan hebt, anders kan een verkeerd indruk gewekt worden.

Een simpele zoektocht op Google levert mij deze links op. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voor stellen dat daar geen informatie tussen staat die bruikbaar is...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zo'n zelfde soort 'fout' meegemaakt toen ik onder Windows 2008 Server een virtual disk geresized had. Op dat moment wijzigt de UUID en is de disk voor Windows niet meer herkenbaar.
Handmatig de UUID in de BCD toevoegen was voor mij de oplossing.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette vandaag weer m`n laptop aan en Vista startte gewoon door zonder meldingen, raar in elk geval. Kijken hoe lang ie het vol houd :)
Pagina: 1