En klein probleempje, maar toch heel irritant. Bij mij in Windows Vista worden de bestanden en mappen in verkenner automatisch op 'Gewijzigd op' gesorteerd, ook al er een nieuwe map wordt aangemaakt. Aangezien ik vaak door mappen blader is dit erg irritant, als alles weer anders staat. Is er een mogelijkheid om alles gewoon op 'Naam' te sorteren, van klein naar groot?
Nou gewoon op de kolom boven naam klikken? En dat dan als standaard opslaan?
Vicariously I live while the whole world dies
Ja, maar hoe kan ik dat dan al standaard opslaan?
dat is precies wat ik ook zoek
Ja je weet het niet
dat probleem heb ik dus ook 
ik heb me muziek map als Lijst staan, zet ik er wat in wordt het Details
Documenten map veranderd ook steeds, ben benieuwd of M$ MS daar ook iets aan gaat doen
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe.
ik heb me muziek map als Lijst staan, zet ik er wat in wordt het Details
Documenten map veranderd ook steeds, ben benieuwd of M$ MS daar ook iets aan gaat doen
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe.
[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2008 12:41 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Aha, ben dus niet de enige die hier last van heeft. Wordt er een beetje gek van dat ik elke keer de map opties moet instellen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ligt dit misschien aan het feit dat je met UAC werkt en niet als administrator bent ingelogged? (dit is een gok). Ik zal thuis even nakijken hoe dit zit, daar heb ik namelijk UAC uitgeschakeld en ik kan me niet herinneren dat ik er last van heb.
hmm uac ik ben sowieso niet ingelogd als administrator maar dat moet toch niet uitmaken wil gewoon alles op naam sorteren
Ja je weet het niet
Is het niet gewoon een vinkje bij de mapopties?
No production networks were harmed during this posting
hier ff een kickje. Zijn er inmiddels al oplossingen? elke keer als ik in Vista de documenten map open staat het 'beeld' weer op 'lijst' wordt er gesoteerd op 'naam'. In de map Afbeeldingen precies hetzelfde verhaal. Kan ik niet ergens een standaard instellen?
Ik heb er geen last van, maar werkt onderstaand niet dan? (rechtstreeks uit de help)
In the currently open folder, click Organize in the toolbar, and then click Folder and Search Options.
In Folder Options, click the View tab, and then click Apply to Folders. (To switch these folders back to their default settings, click Reset Folders.)
In the currently open folder, click Organize in the toolbar, and then click Folder and Search Options.
In Folder Options, click the View tab, and then click Apply to Folders. (To switch these folders back to their default settings, click Reset Folders.)
Whatever
Het is niet zo moeilijk te vinden met google, bijv.
http://www.howtogeek.com/...etection-of-folder-types/
hier staat beschreven hoe je het handmatig kunt instellen, of je kunt het progje downloaden die het allemaal voor jou doet.
http://www.howtogeek.com/...etection-of-folder-types/
hier staat beschreven hoe je het handmatig kunt instellen, of je kunt het progje downloaden die het allemaal voor jou doet.
met dat progje is het uiteindelijk gelukt
Pagina: 1