Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koptelefoon meerdere malen splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een camper waar we mee gaan toeren, maar dat ding maakt echt bizar veel herrie. Er zit al een redelijke geluidsset in, maar het lijkt ons beter om voor de lange afstanden gewoon een paar goede koptelefoons te regelen. We hebben een autoradio met line-out, maar willen het systeem ook voor de laptop kunnen gebruiken. Er moeten zes koptelefoons op kunnen. Een leuke optie zou zijn om er headsets van te maken, zodat we via de laptop en microfoontjes ook nog met elkaar kunnen praten, maar dat heeft een lage prio.
Ik kan natuurlijk de uitgang van mijn laptop een keer splitsen en dan nog een keer allebei splitsen en dan nog eentje splitsen, maar dat lijkt me geen goede oplossing. Ik denk niet dat mijn laptop genoeg vermogen geeft sowieso om zes koptelefoons normaal volume te geven? Heeft iemand hier een goed idee voor? Er zal misschien iets versterkt moeten worden tussendoor?

[edit] Zit me te bedenken dat het misschien draadloos mogelijk is? Een zendertje en zes ontvangers? Maar dat zal wel duur zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 23:53 ]

Verwijderd

Afhankelijk wat je er aan uit wil geven maar je kan denken aan een USB hub en daar meerdere USB hoofdtelefoons op aan te sluiten, bedraad of wireless.

Logitech heeft onlangs een draadloze uitgebracht met een bereik van 10m, via USB met een microfoon eraan. De prijs doet ongeveer 70 euro aan. Tevens hebben ze ook bedrade via USB. Vraag is alleen of ze allemaal tegelijk aan gesloten kunnen worden. Een simpel belletje met Logitech en je weet het :

http://www.logitech.com/i...headsets_phones/&cl=nl,nl

En er zijn meer alternatieven, zoals die van Behringer :

http://www.musicallin.nl/...0_hoofdtelefoonversterker

Of deze :

http://www.tripleaudio.nl...p?grp=715&press=&showart=

Er zijn genoeg merken/sites die er in voorzien, even de juiste Google frase gebruiken :

http://www.google.nl/sear...dere+hoofdtelefoons&meta=

Succes

Verwijderd

Boostaroo maken ook versterkers/splitters, ik heb zelf jaren terug ooit de originele boostaroo aangeschaft, deze had 3 uitgangen de nieuwe nog maar 2. Gebruik hem nu al jaren niet meer, ik had deze destijds gekocht om het zwakke uitgangsniveau van mijn Sony discman op te krikken. Werkte perfect. Maar als je bijvoorbeeld de originele koopt(toen ik dat destijds deed was dat ding binnen 3 dagen bezorgd vanuit Amerika!), dan heb je 3 uitgangen die je met een gewoon splittertje kan splitsen, en ik verzeker je dat dat ding heel wat dB er bij gooit. :9 Google maar eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:45 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:15:
Afhankelijk wat je er aan uit wil geven maar je kan denken aan een USB hub en daar meerdere USB hoofdtelefoons op aan te sluiten, bedraad of wireless.
Aan een USB hub/koptelefoon heb je heel weinig wanneer je ook met de line-out van de radio moet werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Koop gewoon een simpele versterker, deze uitgang 6x splitten met een degelijke splitter en dan daar je autoradio + laptops aanhangen op de ingangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekologie.com/2008/01/08/multijack.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 15-07-2008 17:00 ]

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Aan een USB hub/koptelefoon heb je heel weinig wanneer je ook met de line-out van de radio moet werken.
Mjah, dat had ik wel begrepen maar een laptop heevt nu eenmaal wel USB ;) En een laptop kan in de wensen nu eenmaal wat meer dan autoradio, wat ik toch wel een beetje achterhaald vind. In de toekomst zie ik de autoradio toch wel verdwijnen zoals we die nu kennen maar dat is een ander verhaal :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zie mijzelf liever met een autoradio in de auto dan met een laptop op schoot. Dat stuurt zo lastig.

Dat de autoradio door zal evolueren naar een in car entertainment system dat meer weg heeft van een htpc dan een fm radio kan ik me vervolgens wel in vinden. Ik denk echter niet dat dezen binnenkort met usb aansluitingen uitgerust worden (muv de usb aansluitingen die enkel het mass storage device profiel ondersteunen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:51:
Ik zie mijzelf liever met een autoradio in de auto dan met een laptop op schoot. Dat stuurt zo lastig.

Dat de autoradio door zal evolueren naar een in car entertainment system dat meer weg heeft van een htpc dan een fm radio kan ik me vervolgens wel in vinden. Ik denk echter niet dat dezen binnenkort met usb aansluitingen uitgerust worden (muv de usb aansluitingen die enkel het mass storage device profiel ondersteunen)
Helaas loopt het wat dat aangaat beter in de VS dan hier, waar je 15-17 inch al ingebouwd kan krijgen in je console met touchscreen bediening, WiFi, bellen etc etc. Maar goed, de TS kan er mee verder, genoeg markt oplossingen voor handen, alleen hij weet hoe de 6 personen in de wagen komen te zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee. Dat ding van Behringer ziet er wel ok uit. Boostaroo klinkt ook goed, alleen weet ik niet of dat in Nederland te krijgen is. Het is ook nog niet 100% zeker of dit idee doorgaat. Waarschijnlijk alleen als de kosten laag genoeg blijven. Zal wel laten weten wat het is geworden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.