Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Bij KPN kan je voor 19,95 euro excl. BTW per maand gebruik maken van hun mobiel internet abbonement van de hoogste snelheid. Nu vind ik het raar dat je hier geen usb stick-modem bij kan bestellen. Dit kan dus alleen bij de consumenten abbo's, maar die gaan maar tot 768kbit. Bij www.metjelaptoponline.nl kan je wel een willerkeurig simlockvrij usb modem kiezen, maar dat is dus dik bijbetalen. Nu zag ik bij Hi internet op je laptop wat na 3 maanden opzegbaar is. Hierbij krijg je dus een usb modem voor 39 euro excl. BTW. Dit is wel een veel schappelijkere prijs.

Nu vroeg ik bij dus af. Is het dus mogelijk om na die 3 maanden als ik die Hi opgezegd heb, die KPN abbo te nemen en dan die simkaart in dat Hi modem te stoppen. Zou dit gaan werken? Op het plaatje is het dezelfde stick als die van KPN. Zou de software anders zijn? Wat is het orginele merk en type van deze stick. Is er hier iemand die ervaring heeft met de Hi aanbieding?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Dothan
*Kick*

Nohoh.... binnen 24 uur kicken is not_done ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Ginz op 15-08-2008 00:44 ]

• Dothan
Kleine schop. Is er niemand die van deze Hi aanbieding afweet?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:50

sanzut

It's always christmas time

Het enige dat ik weet is dat het niet is toegestaan om met je laptop via je telefoon op internet te gaan, verder weet ik niet hoe het zit met de kaartjes die jij bedoelt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sanzut schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:37:
Het enige dat ik weet is dat het niet is toegestaan om met je laptop via je telefoon op internet te gaan, verder weet ik niet hoe het zit met de kaartjes die jij bedoelt
Wie zegt dat dat niet is toegestaan? Ik heb mijn telefoon via bluetooth wel eens als modem gebruikt in noodgevallen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Ik had ooit een tijd eindeloos online van hi, voor me mobiel. Maar ik heb in de trein enzo vaak genoeg ge-internet op me laptop via me datakabel van me telefoon.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:55:
Ik had ooit een tijd eindeloos online van hi, voor me mobiel. Maar ik heb in de trein enzo vaak genoeg ge-internet op me laptop via me datakabel van me telefoon.
En dat gaat met 128 kb/s :?

• Dothan
Het gaat hier niet om internet op je mobiel: De aanbieding van Hi is met internet data usb modem Dat is juist voor internet op je laptop. De vraag is of die ook sim-lock is of na de 3 maanden sim lock vrij te maken is zodat deze gebruikt kan worden met die KPN internet omdat daar geen usb stick modem geleverd kan worden
Hier komt helemaal geen telefoon aan te pas

[ Voor 6% gewijzigd door Dothan op 18-07-2008 12:01 ]

• jelle.
Dothan schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:00:
Het gaat hier niet om internet op je mobiel: De aanbieding van Hi is met internet data usb modem Dat is juist voor internet op je laptop.
Dude 8)7 Ik werk zelf in de Primafoon.

ChOp.ChOp schrijft echter dat ie Eindeloos Online (een mobiel data-abonnement) voor zijn mobiel had en daarmee via een datakabel op zijn laptop internette. Dan vraag ik me af of dat gaat met maximaal 128 kb/s.

• Dothan
Ik had het over de mobiel internet voor laptop niet over eindeloos online :)

ik had moeten qouten ik reageerde niet op bovenstaande post maar op alles bij elkaar

• jelle.
Dothan schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:51:
ik had moeten qouten ik reageerde niet op bovenstaande post maar op alles bij elkaar
Aight, duidelijk ;)

Verwijderd

Is zo'n modem niet bruikleen? Kan me niet voorstellen dat Hi niet iets heeft bedacht om dit soort truukjes tegen te gaan.

Verwijderd

Nu nog een onbeperkt/FUP account en ik ben dik tevree :D

Verwijderd

Elke keer als ik die stick in mijn laptop duw wordt de Manuals map van de stick geopend. Hoe voorkom ik dat ge-etter?

• Dothan
Misschien automatisch afspelen van windows uitzetten? dat kan met iedere stick

Verwijderd

Had ik ook aan gedacht, maar dat brengt helaas geen soulaas.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Om even terug te komen op de vraag uit de openingspost: het modem zou je inderdaad mogen houden en zou het moeten werken met een KPN simkaart. Heb het even nagevraagd bij de mensen van http://www.metjelaptoponline.nl

[ Voor 36% gewijzigd door m-m op 22-08-2008 23:39 ]

Verwijderd

Dothan schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:51:
Ik had het over de mobiel internet voor laptop niet over eindeloos online :)

Die 2 woorden passen wel bij elkaar anders betaal je vlug teveel en ik ken die site en ik kom uit op de variant van T-mobile ná de kleine lettertjes gelezen te hebben zijn zij het beste.

Hi is niet al te best in prijs en de consumentenbond kan je meer vertellen.

De Web&Walk stick kost 19,95 bij een 2 jarig contract T-PIT, dus de eerste 250 MB op 384 kbps en daarna ongelimiteerd op 128 kbps, maar niet iedereen download grote bestanden.
Daarnaast betaal je elke maand 16,38 euro, dus als ik het goed begrepen heb uit de voorwaarden:
De eerste 12 maanden halve prijs, dus

Entreekosten zijn : 0,00 + 19,95 + (16,38/2) = 28,14 euro en dat is spotgoedkoop.
Dan betaal je nog de overige 11 maanden 8,19 euro en daarna 16,38

Dus voor 2 jaar betaal je =(16,38*12) + (8,19*12) + 19,95 = 294,84 euro, dus per maand netto 12,29 euro! Dat is niet veel en op 128 kbps kun je prima mails lezen en GoT bezoeken en surfen.
Gebruik FireFox en het zal heel redelijk gaan. Ik sta namelijk op het punt deze te bestellen. Grote downloads kan ik doen bij de buurman op 20 mbit/s, maar dat vind ik te duur en overbodig in mijn huis voor die ene keer per half jaar dat ik download. Mijn buurman en ik zijn echte serieuse maten, dus ik kan daar altijd even binnenlopen met een USB stick, ook zonder trouwens.

De helpdesk van T-mobile is naar mijn ervaring goed want ik heb ook mobiel van hun.

PS: TIP: Attentie: Vraag de afmetingen op van de Web&Walk stick. Hij kost 2 USB poorten want op de foto is het een grote dtick, maar de Xpress 54 module is wel duurder, maar past hier wel.

Maarr, ik heb 2 laptops, dus de Web&Walk stick kan ik in beide prikken. Mijn 2e laptop heeft geen Xpress54 slot...
jelle. schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:46:
[...]

En dat gaat met 128 kb/s :?
Als je flashanimaties uitschakelt in FireFox en je gebruikt Adblock op de juiste manier en je gebruik een grote cache is er niets aan de hand, maar als jij elke dag Ccleaner draait kan de provider daar niets aan doen, toch? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 23:56 ]

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd niet zo'n stabiele verbinding. Ervaren anderen dit ook?

• Dothan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:46:
[...]

Die 2 woorden passen wel bij elkaar anders betaal je vlug teveel en ik ken die site en ik kom uit op de variant van T-mobile ná de kleine lettertjes gelezen te hebben zijn zij het beste.

Hi is niet al te best in prijs en de consumentenbond kan je meer vertellen.

De Web&Walk stick kost 19,95 bij een 2 jarig contract T-PIT, dus de eerste 250 MB op 384 kbps en daarna ongelimiteerd op 128 kbps, maar niet iedereen download grote bestanden.
Daarnaast betaal je elke maand 16,38 euro, dus als ik het goed begrepen heb uit de voorwaarden:
De eerste 12 maanden halve prijs, dus

Entreekosten zijn : 0,00 + 19,95 + (16,38/2) = 28,14 euro en dat is spotgoedkoop.
Dan betaal je nog de overige 11 maanden 8,19 euro en daarna 16,38

Dus voor 2 jaar betaal je =(16,38*12) + (8,19*12) + 19,95 = 294,84 euro, dus per maand netto 12,29 euro! Dat is niet veel en op 128 kbps kun je prima mails lezen en GoT bezoeken en surfen.
Gebruik FireFox en het zal heel redelijk gaan. Ik sta namelijk op het punt deze te bestellen. Grote downloads kan ik doen bij de buurman op 20 mbit/s, maar dat vind ik te duur en overbodig in mijn huis voor die ene keer per half jaar dat ik download. Mijn buurman en ik zijn echte serieuse maten, dus ik kan daar altijd even binnenlopen met een USB stick, ook zonder trouwens.

De helpdesk van T-mobile is naar mijn ervaring goed want ik heb ook mobiel van hun.

PS: TIP: Attentie: Vraag de afmetingen op van de Web&Walk stick. Hij kost 2 USB poorten want op de foto is het een grote dtick, maar de Xpress 54 module is wel duurder, maar past hier wel.

Maarr, ik heb 2 laptops, dus de Web&Walk stick kan ik in beide prikken. Mijn 2e laptop heeft geen Xpress54 slot...

[...]

Als je flashanimaties uitschakelt in FireFox en je gebruikt Adblock op de juiste manier en je gebruik een grote cache is er niets aan de hand, maar als jij elke dag Ccleaner draait kan de provider daar niets aan doen, toch? ;)
Leuk en goedkoop dat T-mobile, alleen de ontvangst is brak de dekking is slecht en het is maar 384kbit per sec. En na 1Gb dan 128kbit dat is veel te traag en niet meer van deze tijd. Daar heb ik echt geen zin in.

Pagina: 1