• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01 02:13
Aangezien dit een topic over zuinigheid gaat en dus over moederborden en videokaarten daarom plaats ik hem maar onder systemen.

Nou is al een tijdje bekendbaar gemaakt over Hybrid power met de 780a SLI chipset. Toen was het allemaal een leuk verhaal, maar wat is er nou eigenlijk van gekomen. Er zijn maar een paar moederborden leverbaar nou en heb nog geen enkele persoon gezien die een 780a SLi moederbord heeft. De reden dat ik dit vraag is dat ik momenteel een zeker niet verkeerde game systeem heb wat het goed doet, alleen verbruikt het nogal veel stroom met: surfen en simpele dingen in 2d modus waar ik dus echt ontzettend van baal. Nou wil ik naast die zware game pc eigenlijk een 2de systeem ernaast maken waardoor ik dus altijd internet heb als me game pc eens even niet zou kunnen gebruiken aangezien ik er mee bezig zou zijn om iets te installeren ect.

Wat ik me nou af vraag. Zitten er op dit forum of mensen die dit topic lezen die een moederbord hebben die gebaseerd is op die 780a SLI chipset en of ze hybrid power hebben getest, want ik vraag me af of dit wel degelijk helpt om een hoop stroom mee te besparen, aangezien in 2d modus geen full speed van je videokaart nodig hebt.

Daarnaast vroeg ik me af of er al borden zijn met ATi powerplay die dus het zelfde kunnen als op een 780a sli moederbord.

Zijn er ook videokaarten die in 2d modus helemaal kunnen terug klokken dat ze dan eigenlijk harstikke zuinig zijn?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Powerplay van ATI zou een aanzienlijke besparing op moeten leveren. Dit zit in de kaart zelf, en neit op het mobo. Echter wordt dit nog neit ondersteund op het moment. Een firmware update zal dit nog mogelijk moeten maken. De nieuweste serie (4***) zou dit meoten ondersteunen. Nu de drivers nog.

• Robin4
Ik snap eigenlijk ook niet waarom het bij de HD3800 serie wel powerplay heet.
en met de HD4800 serie heet het ineens: Dynamic Power Management, maar ik neem aan dat dit hetzelde is? Alleen nadeel vind ik wel dat de 4800 serie ineens een hoop meer stroom zuipt tegenover de HD3800 die vrij zuinig is.. Dus klopt het dus het al bij de 4800 zou werken of zou je dan nog een nieuwe serie moeten afwachten? Werkt powerplay dan wel goed met de 3800 serie? Of is de stroom besparing dan maar vrij weinig?

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 14-07-2008 23:34 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik dacht (heb me er niet echt in verdiept) dat het juist een feature is die nieuw bij de 4800 serie is, maa rnog neit werkt. Tenminste laatste keer dat ik checkte. Ik denk dat het het beste is om, zoals ej al zei, een goedkoop, zuinig pctje er naast te hebben voor je internetten ed. Bijvoorbeeld een eeepc of MSi wind, ben ej ook nog lekker portable. :)

• Robin4
Is het mogelijk als je een 780G chipset hebt om bijvoorbeeld een 3870 in crossfire te zetten.(met onboard En is het mogelijk om bijv tussen een 3870 en 780G onboard graphics te schakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 14-07-2008 23:47 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica