Back to my mac doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik heb UPnP aangezet op mijn zyxel 2602 modem. Geverifieerd met transmission dat dit werkt. Als ik echter back to my mac start blijf ik dat oranje lampje houden ipv een groene. Ik krijg dan 1 van deze meldingen voor mijn neus:

"back to my mac isn't working properly because there's a problem with your connection to mobileme"

of

"connecting...."

Terminal leert mij dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
echo "show State:/Network/BackToMyMac" | scutil 
<dictionary> {
  xxxxx.members.mac.com : <dictionary> {
    AutoTunnelExternalPort : 4500
    LLQExternalPort : 5353
    StatusCode : -65562
    StatusMessage : Query not yet established _dm-notification._udp.xxxxx.members.mac.com.
    RouterAddress : 10.0.0.100
    ExternalAddress : xxxxx
  }
}

Bij statusmessage moet succes staan lijkt me.

Ik heb al verschillende tips gevolgd. Keychain resetten. Certificaten deleten. Starten/stoppen van de service. Sharing aan/uit. Wat nu?

• lowfi
Kick :)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ondersteunt Apple wel uPnp? Ze hadden toch hun eigen variant daarvan gemaakt (in de Airports)? Kun je niet met de hand een port-map maken?

Hier stond achterhaalde informatie…

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Bedoel je dit lampje?
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7097/afbeelding2mt1.png

(Systeeminstellingen, Mobile Me, Terug naar mijn Mac)
dit scherm is trouwens nieuw sinds Mobile Me.

Ik heb ook Upnp aangezet, maar de extra waarschuwingen zeggen me niets.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/6197/afbeelding3ml6.png

Het moet een router instelling zijn, want mijn terug naar mijn mac functie werkte, totdat ik van telfort mijn router moest wissen ivm problemen met de verbinding.

Torrent en RDP werkt nu weer, maar voor Back to my Mac zou ik niet (meer) weten welke poort ik waarnaar moet forwarden.

[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 16-07-2008 09:09 ]

Verwijderd

Je zal UDP poort 4500 open moeten zetten naar je mac. DHCP binden aan je mac of een vast ip instellen op je mac. Blijkbaar doet het ook iets met HTTPS verkeer. TCP poort 443 moet ook open staan naar dat ip adres.

Edit:
Mocht je Firewall aanstaan op de mac zelf, zul je die ook even aan moeten passen. (system preferences -> security -> firewall)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 10:46 . Reden: Firewall vergeten :) ]

• lowfi
Alle firewalls staan uit. Ik krijg geen NAT/UPnP fout melding maar een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mobileme. Of een "connecting...." melding.

Handmatig mappen heb ik ook al eens gedaan. Dat maakt echter niets uit.

Op apple zelf is dit topic: http://discussions.apple....hreadID=1553256&tstart=30

Alle tips die daarin staan heb ik al eens gevolgd. "It just works" ;)

De poorten die btmm gebruikt staan trouwens in de KB van de apple site.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 16-07-2008 12:48 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Is het mogelijk je Mac rechtstreeks, dus zonder die router, aan het internet te hangen? Misschien zit de fout wel ergens anders, Apple's foutmeldingen zijn niet altijd perfect gerelateerd aan de daadwerkelijke fout. :P

En n.a.v. een van die tips in dat lijstje: heb je inderdaad de 1.1 update? Hij schijnt niet altijd (direct) in software update te komen, maar in het Mobile Me topic staat een directe link.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• lowfi
De modem is ook router. Ik kan wel een keer DMZ proberen natuurlijk.... aan de andere kant ik heb al zo vaak poorten gemapped op allerlei uiteenlopende modems etc en dat ging altijd goed.

Ik lees dat het ook aan kerberos tickets/fout keychain oid kan liggen. Ik heb de vraag ook maar bij apple neer gelegd.

Wordt vervolgd :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lowfi schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:59:
De modem is ook router. Ik kan wel een keer DMZ proberen natuurlijk.... aan de andere kant ik heb al zo vaak poorten gemapped op allerlei uiteenlopende modems etc en dat ging altijd goed.
Ik doelde ook niet perse op een fout daarin. Ik bedoel meer dat ik al eens eerder gezien heb dat Apple-software een redelijk algemene foutmelding gaf voor iets wat toch een ander probleem bleek te zijn. Als er dus nog steeds een foutmelding optreedt als je Mac rechtstreeks aan internet hangt, of in de DMZ zit dus, dan is er blijkbaar een ander probleem :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• lowfi
Ik heb met zyxel gemaild en je kan bij deze modem poort 4500 niet handmatig mappen. Omdat:
poort 4500 is gereserverrd voor de implementatie van Nat-traversal voor de internet VPN server regels.
Misschien dat UPnP voor poort 4500 daardoor ook niet werkt?. Vanavond DMZ proberen (al is dat geen blijvende oplossing) :)
Pagina: 1