Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met geheugen/processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds dat ik deze computer heb een hele rare fout/bug ofzo,

Elke keer waarneer ik vista op start lijkt het wel of hij 99% van mn processor en geheugen verbruikt, dus dat alles op tilt staat zeg maar. Duurt mega lang voordat ik mijn muis kan bewegen, en als er een tooltip komt gaat hij ook weer vollop in de stress. Ik heb geen idee waardit aan kanliggen.. Het is tevens ook zo bij het programmatje "aston"..

Weten jullie misschien wat dit is ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eerst eens welk proces zoveel van je geheugen en cpu vraagt. In dat geval weet je al heel veel meer waar je het moet zoeken. Zijn bijvoorbeeld alle drivers wel goed geïnstalleerd en staat alles goed ingesteld in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt me al niet, hij gaat bijna gewoon hangen lijkt het wel. Ik denk dat het iets heeft te maken met DirectX

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom denk je dat het met DirectX te maken heeft?
Wat doet het ding trouwens in veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
Veilig modus werkt het wel gewoon, misschien gaat ie in de stress door directx, weet ik veel gok ook maar wat :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In plaats van wat te gokken is het denk ik handiger uit te zoeken waar het nou precies fout gaat. Dat je denkt dat het aan DirectX ligt kan natuurlijk goed, maar ik ga ervanuit dat dat wel ergens op gebaseerd is. "in de stress schieten door directx" is in elk geval niet een goed argument.

Test het systeem is, installeer je pc desnoods eens opnieuw of probeer een live linux distro en kijk of je daar soortgelijke problemen tegenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem opnieuw geinstalleerd, maar blijft een probleem.

Dus het hangen waarneer er iets gebeurt (tooltip. bv.)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 01:45 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:34:
Ik heb al sinds dat ik deze computer heb een hele rare fout/bug ofzo,
Wat voor computer, welke hardware?
Elke keer waarneer ik vista op start lijkt het wel of hij 99% van mn processor en geheugen verbruikt,
Welke versie van Vista?
"Het lijkt wel of", haal je die informatie van task manager je dit of gok je maar wat?
Volledig gebruik van geheugen zou waarschijnlijk een ratelende HDD betekenen? Is dit het geval?
Start perfmon.msc eens op en kijk eens wat je computer doet tijdens de hang-problemen.
dus dat alles op tilt staat zeg maar. Duurt mega lang voordat ik mijn muis kan bewegen, en als er een tooltip komt gaat hij ook weer vollop in de stress. Ik heb geen idee waardit aan kanliggen.. Het is tevens ook zo bij het programmatje "aston"..
Heb je met een ubuntu liveCD ook problemen?
Weten jullie misschien wat dit is ?
Niet aan de hand van bovenstaande beschrijving.
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:04:
Veilig modus werkt het wel gewoon, misschien gaat ie in de stress door directx, weet ik veel gok ook maar wat :P
Met gokken op deze manier kom je nergens
Terw_Dan schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:39:
Test het systeem is, installeer je pc desnoods eens opnieuw of probeer een live linux distro en kijk of je daar soortgelijke problemen tegenkomt.
Volg deze goede tip eerst eens op voordat we verdergaan.

[ Voor 7% gewijzigd door JasperE op 15-07-2008 02:07 ]

Pagina: 1