Voor mijn auto (Mitsubishi Carisma, bj. 1997) zoek ik nieuwe banden(185/65, R14). De oude zijn zo erg versleten dat ik vrijwel geen grip meer voel en me banden kan laten spinnen zonder moeite. Bij gewoon optrekken gebeurt het al.
Ik ben op zoek naar een band met grip(droog & nat). Daarnaast moeten ze wel even mee kunnen gaan en niet al te lawaaierig zijn(ojee, dat wordt een compromis zoeken!)
Mijn keuze is gevallen op 3 banden:
- Michelin Energy Saver
Minste over te vinden.
Dankzij de 4de generatie banden met een laag verbruik bespaart u tientallen euro's aan brandstof
Met de Micheln Energy Saver geniet u van een lange levensduur
Op de site zelf is er ook somber weinig te vinden over deze band.
- Vredestein T-TRAC Silica
Lijkt een goede band, profiel ziet er goed uit.
Optimale koersstabiliteit
reactievermogen op al uw stuurbewegingen
Snelle en maximale waterafvoer bij nat weer
Lange levensduur
Modern uiterlijk
Ik was erg positief over deze band, totdat ik las dat hij veel lawaai maakte. In sommige tests komt hij perfect eruit, in andere wordt hij afgeraden.
- Continental ContiEcoContact 3
Band komt ook in de ene test zeer positief en de andere weer erg afgeraden. Wat wel opvalt is dat hij veel lawaai zou maken maar goede grip heeft bij droog en nat wegdek en verkorte remafstand.
Verminderde remafstand op droog en nat wegdek
Kilometervreter
Laag brandstofverbruik
Uitgebalanceerde rijeigenschappen
Aantrekkelijk profiel
Kan iemand mij een van deze banden aanraden? De prijs ligt ongeveer hetzelfde dus dat is niet van belang. De grip spreekt me aan, maar het "veel lawaai"(uiteraard subjectief) spreekt me wat minder aan.
Ik ben op zoek naar een band met grip(droog & nat). Daarnaast moeten ze wel even mee kunnen gaan en niet al te lawaaierig zijn(ojee, dat wordt een compromis zoeken!)
Mijn keuze is gevallen op 3 banden:
- Michelin Energy Saver
Minste over te vinden.
Dankzij de 4de generatie banden met een laag verbruik bespaart u tientallen euro's aan brandstof
Met de Micheln Energy Saver geniet u van een lange levensduur
Op de site zelf is er ook somber weinig te vinden over deze band.
- Vredestein T-TRAC Silica
Lijkt een goede band, profiel ziet er goed uit.
Optimale koersstabiliteit
reactievermogen op al uw stuurbewegingen
Snelle en maximale waterafvoer bij nat weer
Lange levensduur
Modern uiterlijk
Ik was erg positief over deze band, totdat ik las dat hij veel lawaai maakte. In sommige tests komt hij perfect eruit, in andere wordt hij afgeraden.
- Continental ContiEcoContact 3
Band komt ook in de ene test zeer positief en de andere weer erg afgeraden. Wat wel opvalt is dat hij veel lawaai zou maken maar goede grip heeft bij droog en nat wegdek en verkorte remafstand.
Verminderde remafstand op droog en nat wegdek
Kilometervreter
Laag brandstofverbruik
Uitgebalanceerde rijeigenschappen
Aantrekkelijk profiel
Kan iemand mij een van deze banden aanraden? De prijs ligt ongeveer hetzelfde dus dat is niet van belang. De grip spreekt me aan, maar het "veel lawaai"(uiteraard subjectief) spreekt me wat minder aan.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl