Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170564

Topicstarter
Beste mensen,

Ik hoop dat ik hiervoor een apart topic mocht opernen. Zoniet dan alvast excuses. Ik heb al (bijna) een jaar een Creative Zen Vision:M 30 GB. Nooit problemen mee gehad en heeft altijd perfect gewerkt tot een tijdje geleden. Sinds een paar weken laadt mijn mp3-speler niet meer op via een lichtnet adapter. Eerst werkte dit wel, alleen nu krijg ik alleen maar zo'n stekkertje (?) te zien op mijn scherm in dat batterijtje rechtsboven. Normaal gesproken zag je een bliksemschicht als hij aan het opladen was. Via mijn PC werkte hij tot vandaag nog wel. Nu heb ik de firmware geupdate tot de nieuwste versie. Ik weet zeker dat ik de goede versie heb gedaan voor het goede apparaat, alleen nu vertoont hij hetzelfde. Ook zo'n stekkertje rechtsboven in het batterijtje. Ik ga morgenavond op vakantie dus dit komt mij logischerwijs heel slecht uit. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? De aansluiting lijkt mij niet defect want dat werkte voor de firmware update nog perfect en het lijkt mij vreemd dat het aan de update ligt?

Alvast bedankt,
Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoop dat ik hiervoor een apart topic mocht opernen.
Problemen horen niet thuis in een ervaringentopic, dus je topic staat goed :) Ik pas je titel wel even aan, aangezien de "Zen" een ander apparaat is dan de Zen Vision:M die jij hebt.

Je zou eens de oudere firmware weer kunnen proberen. Misschien dat het opladen via de pc dan wel weer werkt. Wellicht zelfs weer via het lichtnetadapter. In ieder geval wel vreemd dat het spontaan ophoudt met werken. Klinkt als een softwarematig probleem, maar het zou ook kunnen dat er spontaan iets stuk gegaan is in de verbinding tussen de batterij en de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ik ben bang dat je moederbordje aan het overlijden is, Van de week hield mijn dochter haar Zen M30 er ook mee op. Geprobeerd te resetten etc. maar mocht niet baten.

Wat je even kan proberen is hem open te maken en kijken of de accu verbinding nog wel goed is, zowel de bekabeling naar de accu in de deksel of dat het setkkertje er goed in zit. Ook kan het zijn dat je oplaad poort op de Zen vol vuil/stof zit waardoor die net 1 pool afschermd voor het laden, even flink doorblazen.

Hier een site hoe je de speler zelf even uit elkaar kunt halen. Niet bang zijn en gewoon even de instructie's goed doorlezen, het spelertje zelf valt makkelijk uit elkaar te halen :

http://www.anythingbutipo...creative-zen-vision-m.php

Mocht je er niks meer mee kunnen dan kan ik je mijn Zen M30 wel opsturen, heb je misschien wat aan alszijnde spare parts voor na de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt mij vrij sterk dat het aan het moederbordje ligt, want alles werkt behalve het opladen. En dat deed hij een paar minuten geleden ook nog. Iemand enig idee of ik hem ook weer kan downgraden naar de vorige firmware versie? In ieder geval al bedankt voor jullie hulp!

P.S. Bekabeling is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk van wel. Maar je komt er vanzelf achter als je het probeert :) Van sommige firmwares kan er niet meer gedowngrade worden, dus zeker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is nu gedowngrade maar hij werkt nog steeds niet, krijg nog steeds zo'n stekkertje in beeld in dat batterijtje. Wat betekent dat trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingdas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2013
Ik ben eigenaar van een zen vision W 60gb en bij mij betekent dat stekkertje dat de batterij volledig opgeladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

ingdas schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:29:
Ik ben eigenaar van een zen vision W 60gb en bij mij betekent dat stekkertje dat de batterij volledig opgeladen is
Klopt, stekkertje in beeld betekent volledig opgeladen. Firmware veranderen heeft weinig zin, heeft er namelijk niets mee te maken. Het enige wat je nog kan proberen is in het service menu te komen en de speler te resetten. Onderin met een tandenstoker de reset button ingedrukt houden en dan de power knop op inschakelen gedrukt houden en reset weer loslaten, dan kom je in het service menu en kun je kiezen om je schijf op te ruimen, harde schijf deleten of terugzetten naar originele firmware.

Het kan enige tijd duren voordat er iets gebeurd dus wees niet ongeduldig tijdens het resetten van de firmware, anders verknal je het proces en kun je er niets meer mee. De firmware staat op een chip op het moederbord. Maar ik zou het proberen in de volgorde schijf opruimen, schijf formatteren en als laatste de firemware terugzetten. Wil dat allemaal niet lukken dan is denk ik toch echt je moederbordje overleden, mits je de kabels van de accu al gechecked hebt ;)

Edit = toevoeging

Overigens is het zo dat een clean of format van de schijf alleen gedaan word als de accu meer dan 50% is opgeladen, aangezien je schijf continu staat te draaien en dan gaat het snel met de accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50893 op 15-07-2008 00:18 ]

Pagina: 1