Netwerk 300 m [wifi]

Pagina: 1
Acties:

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Goedenavond

Ik zal proberen uit te leggen wat mijn probleem is,het zit namelijk zo. Ik ben bezig met het maken van een verbinding tussen ons huis en het huis 300 m verderop. Ik heb in eerste instatie zelf een wifi schotel gebouw met behulp van een bi-quad antenne, de mensen 300 m verderop konden zo via een simpel usb wifi kaartje op internet. Tot mijn grote spijt is de straler van de schotel kapot gegaan. Omdat de verbinding wel vaker niet zo stabiel was had ik bedacht om antenne's te kopen. Ik heb een gaasantenne 15 dbi besteld en een raamantenne. De gaasantenne heb ik aan de nok van ons dak samen met een d-link router geplaatst. Ik heb de dhcp op deze router uitgezet een via een utp kabel naar mijn speedtouch router voor ons eigen huis. Ik kan gewoon internetten via deze gaasantenne. Nou komt het probleem, ik heb bij die mensen de raamantenne op het raam gemaakt en aangesloten op een wlan kaartje van belkin. Op de computer van deze mensen staat windows 2000, ik heb dus via de utitily van belkin verbinding gemaakt, de verbinding is gemiddeld en af en toe goed. Het probleem is, ik kan niet op internet. Wie kan mij advies geven.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 17:21
je moet dus waarschijnlijk zelf de ip etc ingeven... is de dns goed? gateway goed?

kun je intern pingen? kun je pingen naar de DNS server ip?

iets te magere post.

Leer werken met enters en leestekens..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt niet op Internet...

Krijg je wel een IP adres?
Kun je pingen naar een lokaal adres aan de andere kant?
Kun je de router benaderen?
Wat doet de Windows Wireless Zero Config?

/Stomme Icekiller :( :>

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 14-07-2008 19:52 ]

• thenapster
Hallo, ik kan nu niet op de computer van die mensen, alleen ik kan vanuit mijn laptop de router ook niet benaderen. Als ik in mijn browser invoer 192.168.0.1 opent hij niks, maar als ik de netwerkkabel die de twee routers verbind ontkoppel kan ik wel bij de router komen.

Ik krijg wel een ip adres en ik krijg ook een gateway. Ik ga morgen naar die mensen toe en dan zal ik nog wat meer informatie posten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zit denk ik toch iets fout in de instellingen aangezien de verbinding op zich wel tot stand gebracht kan worden.

Wat er precies fout is kunnen we lastig zeggen zonder verdere ip instellingen van alle apparaten op het netwerk...

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 14-07-2008 21:42 ]

• thenapster
ik222 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:40:
Zit denk ik toch iets fout in de instellingen aangezien de verbinding op zich wel tot stand gebracht kan worden.

Wat er precies fout is kunnen we lastig zeggen zonder verdere ip instellingen van alle apparaten op het netwerk...
Ik kan waarschijnlijk morgen weer op hun computer, dan zou ik de ip instellingen doorgeven etc.
Pagina: 1