Via google en andere forums ben ik te weten gekomen dat om mijn Wlan te laten werken op mijn Medion MD 95400, waarop Ubuntu staat, ik de key op mijn toetsenbord moet activeren die mijn Wlan doet activeren.
Dit kan ik doen via het programma'tje AcerHK.
Het zijn bronbestanden dus moet ik deze compileren. Ik volg de instructies in het file INSTALL dewelke zegt dat ik gewoon een 'make' moet doen.
Wanneer ik dit doe, krijg ik volgende melding :
gcc -I/lib/modules/2.6.24-19-generic/build/include -c -Wall -Wstrict-prototypes -Wno-trigraphs -O2 -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -fno-common -pipe -DMODVERSIONS -DMODULE -D__KERNEL__ -o acerhk.o acerhk.c
acerhk.c:38:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
acerhk.c:2620:2: fout: #error This driver is only available for X86 architecture
make: *** [acerhk.o] Fout 1
Veel begrijp ik hier niet van...
Via apt-get heb alle recentste updates binnengehaald...
Gisteravond heb ik manueel alle afhankelijkheden zitten installeren die ik nodig had om gcc en de linux kernel headers te installeren (staat als tip in het bestandje INSTALL om ervoor te zorgen dat deze geïnstalleerd zijn).
Echter het installeren van Acerhk lukt dus nog steeds totaal niet...
Wat mis ik ? Wat moet ik installeren opdat het WEL zou lukken via 'make' ?
Dit kan ik doen via het programma'tje AcerHK.
Het zijn bronbestanden dus moet ik deze compileren. Ik volg de instructies in het file INSTALL dewelke zegt dat ik gewoon een 'make' moet doen.
Wanneer ik dit doe, krijg ik volgende melding :
gcc -I/lib/modules/2.6.24-19-generic/build/include -c -Wall -Wstrict-prototypes -Wno-trigraphs -O2 -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -fno-common -pipe -DMODVERSIONS -DMODULE -D__KERNEL__ -o acerhk.o acerhk.c
acerhk.c:38:26: fout: linux/config.h: Bestand of map bestaat niet
acerhk.c:2620:2: fout: #error This driver is only available for X86 architecture
make: *** [acerhk.o] Fout 1
Veel begrijp ik hier niet van...
Via apt-get heb alle recentste updates binnengehaald...
Gisteravond heb ik manueel alle afhankelijkheden zitten installeren die ik nodig had om gcc en de linux kernel headers te installeren (staat als tip in het bestandje INSTALL om ervoor te zorgen dat deze geïnstalleerd zijn).
Echter het installeren van Acerhk lukt dus nog steeds totaal niet...
Wat mis ik ? Wat moet ik installeren opdat het WEL zou lukken via 'make' ?