Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[xp] korte hangers en hickups onder afspelen muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hangers in windows/hickups in wmp

Ik heb sinds een week last van heel korte hang momenten in windows/IE en dergelijke, daarnaast heb ik als ik muziek afspeel af en toe last van hickups als ik bijv. cd lade open of iets installeer, dit heb ik naar mijn weten niet eerder gehad, of ik herinner me het niet meer.
films hebben af en toe last van de zelfde momenten.

ik heb windows opnieuw geïnstalleerd maar dit schijnt niks uit te maken

cpu-load is nooit in de buurt van 100%

configuratie:
voeding: gigabyte odin gt 800 watt
Moederbord: asus maximus formula
Processor: Xeon x3220 (Q6600)
Geheugen: G.skill 4gb 8000 1000mhz
Vga: 8800 gts 640 mb
hdd: seagate 2x500gb 7200.10 + 1x750gb 7200.11
optisch: 2xsamsung (lezer + brander)

geen overclock atm

daarnaast zit er nog een paneeltje voor fans in van zalman met 6 knoppen, een home-made 5-knoppenpaneel voor de aanwezige verlichting, een shyte floppy+cardreader en een silverstone 4usb/1firewire/2audio paneeltje

Ik heb al met diverse scanners de pc gecontroleerd maar deze vinden niks/nada/nothing

ook heb ik enkele dingen uitgeschakeld maar op een verse install is dit in mijn ogen overbodig omdat het nooit eerder nodig was.

het probleem begon nadat ik terugwas van een lanparty, de pc was opeens niet meer vooruit te branden, daarna windows opnieuw geïnstalleerd en daarna nogmaals omdat de eerste reinstall problemen gaf.

op dit moment kom ik er echt niet meer uit, en ik ben nog geen soortgelijk probleem tegengekomen met googlen

dus brand maar los >:) , als er nog wat ontbreekt zeg het even

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Eigenlijk heb je dus alleen een verse install gedaan, en verder niks? Oh ja, scans... Het kan echt zoveel zijn. Begin zelf eens met het uitsluiten van dingen (als je niet weet hoe, moet je ff in GOT zoeken). En geef dit hier door.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al dingen uitgesloten zoals de overclock terugdraaien/die van de vga aanpassen naar "safe" (goed-werkende oude instelling), de verse install was omdat de pc niet meer te gebruiken was, ik heb al processen uitgesloten (zoals vermeld) bij opstarten, dit maakte niks uit.
pc werkte op de lanparty nog perfect, heb het probleem nooit eerder gehad en heb hardware/software/virus al uitgesloten, ik ben nu op een punt aangekomen waar ik niet meer weet wat het probleem kan zijn :?

ik heb nou juist dit topic gestart omdat ik helemaal vast zit :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb nu enige vooruitgang geboekt wat betreft het verhelpen van het probleem :)
ik ben nu allerhande (op betrouwbare topics/websites) besproken scanners aan het laten lopen, eentje heeft al 33 hits, blijkt dus toch een virus te zijn, apart vind ik wel dat avast niets vond, daar deze normaal toch aardig wat dingen traceerde.
ik heb op de lanparty met dc++ aardig wat bestanden binnengehengeld, miss zat daar wat tussen wat mijn problemen geeft, ik hoop dat ik het nu verholpen heb, toch best frustrerend in de vakantie zoiets |:(

ik kom bij veel scanners terugkomend tracking cookies tegen, al lijkt mij dit niet de oorzaak van de problemen ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 04:32 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Hardwarematig begreep ik niet wat je nou uitgesloten had. En softwarematig; 'scanners' zegt dan ook niet zoveel. Maar ja. Ik hoop dat het die virussen waren, en je er nu dus vanaf bent.
Misschien voor de zekerheid ook nog checken op rootkits?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op rootkits gecontroleerd, niks gevonden, wel heb ik met a-squared free heel wat dingen gevonden, waaronder natuurlijk de tracking cookies, gelukkig dit keer niet alleen cookies zoals bij een ander programma, probleem blijft echter maar lijkt minder voor te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen :) was een programma wat ik op de schijf had staan, heb nu alle te downloaden content weggelaten, zodat ik het kon uitsluiten, windows weer opnieuw geïnstalleerd, en nu loopt het weer als een zonnetje.
Pagina: 1