24"DELL TFT , afspelen van x264 materiaal alleen dan 24p

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Hopelijk is de titel duidelijk :)

Ik ben een beetje bij met alle ontwikkelingen van 24p. Ik weet ook dat er LCD tv's zijn die 24p ondersteunen.
Nu is mijn vraag alleen kan ik ook mijn dell monitor kan instellen op 24p?

Probleem is namelijk als ik fullhd of gewoon ander materiaal afspeel het beeld schokt. Het heeft totaal niks met mijn pc te maken hoor. Die speelt het wel vloeiend af alleen met name sommige beelden waarbij het landschap bijvoorbeeld in beeld wordt gebracht schokt het vaak.

Ik dacht misschien is er een truc om mijn monitor met 24 hz aan te sturen vanaf mijn PC om zo mkv bestanden mooi af te laten spelen.

Ik draai vista, Core Duo2 E6750, HD2600, 2GB mem.

w00t

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:13
Ik heb ook een Dell 24 inch, en heb ook een PS3 er aan hangen. Wat je dan bij de PS3 instelt is de output op 24p. Maar ik denk dat er dan in feite door de PS3 het beeld van 24 fps naar 60 fps wordt gebracht, maar weet het niet zeker.

Ik wil ook wel eens weten hoe dit zou moeten vanaf de PC (die heb ik ook aangesloten), ga dit topic dus volgen :)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Het beeld schokt niet als je een br afspeelt op je ps3?

offtopic:
is een PS3 het wel waard op een 24" scherm? Heb er al meerdere malen over zitten nadenken...

w00t

• Jorn1986
FireStarter schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:08:
Het beeld schokt niet als je een br afspeelt op je ps3?

offtopic:
is een PS3 het wel waard op een 24" scherm? Heb er al meerdere malen over zitten nadenken...
Ik heb (nog) geen blu-ray films er voor, dat komt nog allemaal wel. Voorlopig voldoet voor mij de DVD nog wel (heb er niet minder kijkplezier om ofzo).

ÁLS de gedownloade filmpjes van het PS network 24 fps zijn, dan schokt het dus NIET. Ik weet dus niet of die filmpjes van het PS network 24 fps of 60 fps zijn.

offtopic:
Naja ik heb zegmaar de aanschaf van een LCD TV een beetje uitgesteld, maar wilde wel alvast een PS3 hebben zegmaar. Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Zelf zit ik wel vrij dicht op het scherm, tussen 50 cm. als ik er recht voor zit, en 1 meter als ik ietsje naar achteren ga en achterover leun (film kijken, gamen op PS3)...

Je moet voor jezelf gewoon nagaan of je tevreden bent met de games die verschijnen voor de PC en of je de (enkele) games die je er nu zo graag op zou willen spelen wel je verwachtingen waar kunnen maken (ga ze eens bij iemand anders een uurtje spelen ofzo). Daarnaast moet je jezelf afvragen of je wel elke keer 60 euro voor een nieuwe game wilt gaan uitgeven (nou zoek ik natuurlijk een ''grijs gebied'' op...). Anders zou dat ding na verloop van tijd als je de games die je er voor wou hebben hebt uigespeeld/er op uitgekeken bent er maar een beetje voor niks staan (of hij staat er enkel voor DVD speler met upscalefunctie of hij staat er enkel voor de blu-ray films).

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 14-07-2008 20:27 ]

• Jorn1986
Ik heb afgelopen week de film ''Earth'' gekeken, welke volgens mij 24 fps is, en het deed mij bij snel bewegende dingen wat schokkerig overkomen, maar bij gewone langzame bewegingen was het echt zeer mooi om te kijken. Was dus op de PS3. Voor als je je het nog steeds afvroeg.