Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het juiste subforum is maar toch:

De foto's die ik maak met mijn Canon Ixus 70 worden wel weergegeven op het beeldschermpje van de camera zelf, maar wanneer ik deze foto's wil openen op mijn PC krijg ik de melding "er kan geen voorbeeld worden weergegeven". Ook zie je geen voorbeeld als je de thumbnails op 'pictogram' zet.

De foto's staan op een SD kaartje van SanDisk (1GB) en ik lees deze uit dmv een cardreader. Ook wanneer ik de foto's wil openen vanaf het SD kaartje zelf krijg ik deze melding.

Zijn deze foto's nog te redden?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 18:49

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kabeltje tussen camera en pc gebruiken.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat kabeltje ben ik dus kwijt, vandaar dat ik het op deze manier doe. Maar als dit het probleem zou oplossen loop ik morgen even langs de MM om een nieuwe te kopen.

Zal dit zeker de oplossing zijn?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 18:49

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het leven kent niet zoveel zekerheden :)
Aangezien je ze kunt terugkijken op de camera, lijkt die de kaart wel te kunnen lezen. Dus zal het waarschijnlijk wel op deze manier lukken. Daarna kaartje formateren in de camera en even goed testen, want het is zo wel een beetje onbetrouwbaar geworden.
Het kabeltje is een mini-USB - USB kabel (even ervan uitgaand dat jouw IXUS niet afwijkt tov alle andere Canon's die ik gezien heb). Soms zitten ze ook aan je kaartlezer, als die kabel afneembaar is. Dus kijk even of je niet toevallig nog zo'n kabeltje hebt liggen. Of leen er even ergens eentje.

This footer is intentionally left blank

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 11:24
^^ Met Arjan.
Heb het zelf gehad met een 2GB SD kaartje in een cheap-ass Sweex cardreader, toevallig ook met 'n Ixus. Cardreader kon niets lezen. Kabeltje tussen cam en PC werkte wel. Een SD kaart heeft geen controller aan boord, die zit dus in de camera/kaartlezer. Als een kabeltje werkt (standaard USB A -> mini USB B als ik me niet vergis), werkt het ook met een nieuwe kaartlezer. Misschien heb je zo'n USB-kabeltje van je MP3-speler, die past soms ook... :)

Flickr

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 16:48

Zoefff

❤ 

Als dat (kabeltje naar camera) niet werkt, en je dus waarschijnlijk te maken hebt met een corrupt kaartje, dan kan een tool als PhotoRec nog wel eens uitkomst bieden. Deze negeert de (corrupte) bestandsindeling van je kaartje en leest heel eigenwijs bit voor bit het kaartje uit. Toevallig onlangs nog succes mee gehad bij een corrupt CF kaartje waarvan alle foto's gered konden worden terwijl Windows en OS X van 30% geen kaas kon maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan mijn (brakke) cardreader. Met een kabeltje doet alles het weer perfect.

Hartelijk dank voor de reacties

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ook al is het probleem 'sort of' opgelost, toch nog even inhaken; kijk voor de gein eens of er nieuwere firmware beschikbaar is voor je cardreader. Ik heb het zelfde probleem gehad met een Hama cardreader. Daar was nieuwere firmware voor beschikbaar, en sindsdien slikt het beestje de kaartjes wel. Het ging hier om een 512 MB memorystick pro duo kaartje.

Hier staat tekst

Pagina: 1