Realtek/3Com-artikel: onduidelijke bedragen

Pagina: 1
Acties:

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
In het artikel staat een bedrag van 45,3 miljoen terwijl later in het bericht en ook in de topic titel een bedrag van 70 miljoen vermeld staat.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 19:32

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zoals ik het lees, is de 45,3 miljoen opgelegd door een jury, de 70 miljoen is dit bedrag + (achterstallige) licentiekosten.

• jimbo123
oh ja, dat zou natuurlijk kunnen.
Staat er echter niet op die manier.

• Glaanie

Glaanie

Jawel hoor:
De partijen zijn na een flinke patentruzie overeengekomen dat Realtek 70 miljoen dollar betaalt om bepaalde netwerktechnologieën van 3 Com te mogen gebruiken
Dit is dus buiten de rechtzaal overeengekomen.
Op 10 april dit jaar oordeelde een jury in San Francisco dat Realtek aan 3Com een schadevergoeding van 45,3 miljoen dollar moest betalen[...]
Er is dus een rechtzaak geweest, die bepaalde dat Realtek dus moest betalen. Echter is dit een schadevergoeding die gerechtelijk is bepaald, en staat dus los van de 70 miljoen dollar aan de licentieovereenkomst, de 45,3 miljoen dollar is dus vervallen, dit staat ook even verderop:
Die boete is met de schikking annex licentieovereenkomst nu van tafel, zo maakte 3Com bekend
Duidelijk? :)

• jimbo123
Mja.. maar wat ik niet begrijp is waarom je zou schikken voor 70 miljoen wanneer een rechter je maar 45,3 miljoen laat betalen.

Wat je aangeeft (achterstallige licentiekosten) klinkt inderdaad logisch, echter ik kon het zo toch niet allemaal uit het artikel halen.

• Glaanie

Glaanie

jimbo123 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:47:
Mja.. maar wat ik niet begrijp is waarom je zou schikken voor 70 miljoen wanneer een rechter je maar 45,3 miljoen laat betalen.

Wat je aangeeft (achterstallige licentiekosten) klinkt inderdaad logisch, echter ik kon het zo toch niet allemaal uit het artikel halen.
Daarmee zijn denk ik nog niet de (toekomstige) licentiekosten betaald, alleen maar de 'schuld'. En het is natuurlijk naar je aandeelhouders vol trots wat prettiger uit te leggen dat je een overeenkomst van x miljoen hebt met je concurrent, in plaats van dat je y miljoen moet betalen van de rechter. Ik denk dat dat die extra miljoenen wel waard zijn :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Linkje is wel zo prettig: nieuws: Realtek en 3Com schikken patentruzie voor 70 miljoen dollar

Linkje in de topictitel is echter weer tamelijk ranzig, dus die heb ik even aangepast.

Verder legt Glaanieboy het prima uit: de boete had Realtek geen recht op het gebruik van de 3Com-patenten opgeleverd. De schikking wel, en daarbij gaat het idd ook over toekomstig gebruik van de patenten en niet alleen over 'achterstallig onderhoud' ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1