Toon posts:

Laptop defect retour na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb via internet een laptop gekocht (april 2007) en al heel wat meegemaakt sindsdien. Na 3/4 jaar werd deze erg heet en viel telkens uit, ongeacht de zwaarte van de applicaties. Over echt intensief gebruik was geen sprake. Ik woon in Groningen dus goedgemutst ging ik naar het bedrijf toe, onder de rivieren, en liet de laptop na het melden van het defect opsturen naar de fabrikant.

Een paar maand later ontving ik de laptop via de post. Gecontroleerd of het mijn laptop was en dat bleek zo te zijn, heb ik deze in de kast gelegd en toen het moment daar was om te gebruiken, hield het beeldscherm er mee op na nog geen uur aan te zijn geweest. Ik weer naar de laptop-zaak, uitgelegd was er mankeerde en weer laten opsturen, dit was 5 weken geleden. (Als consument ben je verplicht om de winkel 2x de kans te bieden om te repareren).

Afgelopen zaterdag heb ik mijn laptop weer via de post gekregen (wederom erg goed verpakt) en zie dat het mijn laptop is. Ik heb zelfs sterk het vermoeden dat het een nieuwe is. Erg schoon, minder krasjes op de bovenkant, en in de dvd-drive zat een CD met installatiedrivers.

Na goed kijken zie ik een defect in het scherm, het is geen vlek, en ook geen dode pixel. Het ziet eruit alsof je het scherm net hebt aangeraakt, normaliter trekt dan de grijze vlek weg, maar deze is permanent aanwezig heel erg irritant.

Ik vraag me af wat ik moet ondernemen om een goed verwerkende laptop te krijgen. Ik heb weinig vertrouwen dat dit nog goedkomt, ik ben benieuwd naar jullie mening en wat ik zou kunnen ondernemen.

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2025
Ik zou m'n geld terugvragen en ergens anders een laptop naar tevredenheid kopen.

:j

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of ik dat voor elkaar krijg aangezien de laptop bijna 1,5 jaar oud is. Oftewel de vraag is: Is het reeel om je geld terug te vragen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 19:55 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wederom aanbieden - geld terug is een beetje hekel aangezien je nooit het volledige bedrag terug krijgt, de tijd dat je de laptop wel hebt kunnen gebruiken wordt daar dan vanaf getrokken. Kennelijk had men wel de bedoeling om de laptop geheel te vervangen maar heeft men de laptop zelf niet goed nagekeken (en per ongeluk een defect exemplaar opgestuurd) ... of er is iets scheef gelopen tijdens het verzenden van de laptop, waardoor het scherm beschadigd is.

Omdat het wel een nieuwe(re) laptop is (zoals gezegd, geen krassen etc) zou ik er wel vanuit gaan dat men wel de beste bedoeling had om het euvel te herstellen maar dat men per ongeluk een defect exemplaar terug gestuurd heb of dat er tijdens de verzending iets scheef gelopen is.

Hoewel de situatie erg vervelend is (geloof me, ik heb dit zelf ook mee gemaakt met mijn laptop en ik voelde me echt enorm in de zeik genomen) zou ik je alleen kunnen aanraden om de zaak proberen positief te blijven bekijken - men maakt vorderingen en hopelijk is 3x wel scheepsrecht!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice, deze meldde dat er mogelijk een fout bij de fabrikant is gemaakt. Deze had beter moeten kijken voordat deze de laptop zou terug sturen. De klantenservice raadt mij aan de laptop nogmaals af te geven, en wederom op te laten sturen, en een brief bij te voegen wat ik als alternatief wil. Alternatief zou kunnen zijn: of een nieuwe laptop, zelfde model. Of een soortgelijk model. De brief is dan bestemd voor de fabrikant.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik wel iets van service mag verwachten van de winkel, en door een brief mee te sturen naar de fabrikant wordt in weze de winkelier overgeslagen. Dat gaat me iets te makkelijk eerlijk gezegd.

Dat ik het volledige bedrag terug krijg lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk, (mijn laptop wordt momenteel nog verkocht voor 1249,-, zelf gekocht voor 1399,-) Ik blijf positief naar de winkel toe, dit is inderdaad een issue aan de kant van de fabrikant. Ik word er alleen erg moe van, dit kost me wederom 5 uur in de auto zitten op mijn vrije zaterdag, en kan weer 6 weken niet over mijn laptop beschikken.

Welke opties ik overhoud zijn dan:
- Langsbrengen en na beoordeling laten opsturen naar fabrikant.
- Geld terug vragen (fractie van de aankoopsom).
- Soortgelijke produkt vragen bij de winkelier (minder dan 1249,-, verschil is voor mijn rekening wat ik nu zou accepteren).

In ieder geval bedankt voor de replies.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
Is dit niet meer iets voor het Shopping Forum?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

wie koopt nou een laptop dat 5 uur rijden vandaan rijden is, haha.
je verwacht natuurlijk een goed product, maar de kans is hee reeel dat je terug moet voor garantie en etc.

Ik zou als ik jou was gewoon de brief schrijven. Wordt het neit wat jij verwacht dan moet je bij de iwnkelier aankloppen.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:53:

Welke opties ik overhoud zijn dan:
- Langsbrengen en na beoordeling laten opsturen naar fabrikant.
- Geld terug vragen (fractie van de aankoopsom).
- Soortgelijke produkt vragen bij de winkelier (minder dan 1249,-, verschil is voor mijn rekening wat ik nu zou accepteren).
Ik zou in dit geval voor het opsturen + aangeven wat voor alternatief je wil. Dan heb je denk ik de grootste kans dat het goed wordt opgelost. Zoals eerder is gezegd, 3-maal is scheepsrecht. Om welk merk/type laptop gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Een leer voor de volgende keer inderdaad om een winkel dichtbij te kiezen.

Het gaat om een BTO 15W23+ T7200. Ik ga zaterdag naar de zaak toe, en hoop tot een oplossing te komen.

Insteek is om dan ook tot een oplossing komen. Ik heb geen vertrouwen door nog een keer op te sturen dat het dan goedkomt. Ga vragen om voor de huidige waarde van de laptop een nieuw/ander model te krijgen (prijsverschil neem ik voor lief), en laat zij het verder regelen met de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 13:15 ]

Pagina: 1