Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[VB] Hoe geef ik een textbox als een getal weer *

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Ik probeer een grafiek te maken (moment lijn). De grafiek werkt al alleen heeft hij altijd de breedte die ik hem geef (dus als ik een te grote waarde geef gaat hij van mijn scherm af.)

Ik probeerd dus de breedte van de balk die ik gebruik als breedte van de grafiek te gebruiken maar dan krijg ik de error:
Error 1 Type of 'xcoord' cannot be inferred because the loop bounds and the step clause do not convert to the same type. C:\Documents and Settings\Ikke\Bureaublad\Inf01 (nu goed)\Inf01 (nu goed)\Form1.vb 43 13 Inf01

wat is de manier om de inhoud van de textbox als een getal weer te geven?

Dit is mijn code met het probleem tussen <<< >>>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Private Sub Button1_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim mnu As Integer
        Dim mvorig As Integer
        Dim TPen As New System.Drawing.Pen(System.Drawing.Color.Black, 1)

For xcoord = 1 To <<<Breedte.text>>>  
            If xcoord < 0.25 * Breedte.Text Then
                mnu = Newton.Text * xcoord
            Else
                mnu = 0.25 * Newton.Text
            End If

mnu = Math.Log(mnu)
            PictureBox3.CreateGraphics.DrawLine(TPen, xcoord - 1, mvorig, xcoord, mnu)
            mvorig = mnu
        Next xcoord

Alvast bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een textbox bevat text (lees: string)... Wat dacht je van even converteren naar een int/float/whatever? :X
Again; dit is echt nogal basic en had je prima met wat debuggen en zoekwerk zelf op hebben moeten kunnen lossen.

Let trouwens even op, want met Newton.Text ga je ditzelfde probleem ondervinden ;)

offtopic:
Overigens zie ik je xcoord niet declareren; je hebt toch hopenlijk niet je option explicit uigezet he? :o

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 14-07-2008 15:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

Breedte.Text zal volgens mij nog gecast moeten worden naar een Int.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

Tiny

Wat eten we?

probeer eens:

code:
1
val(Newton.Text)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tiny schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:57:
probeer eens:

code:
1
val(Newton.Text)
Gezien de code gaat het hier om VB.Net code en Val() lijkt me dan niet echt wenselijk (als dat uberhaupt nog bestaat) het bestaat nog :P :X
Note:
The Val function recognizes only the period (.) as a valid decimal separator. When different decimal separators are used, as in international applications, use CDbl or CInt instead to convert a string to a number. To convert the string representation of a number in a particular culture to a numeric value, use the numeric type's Parse(String, IFormatProvider) method. For example, use Double..::.Parse when converting a string to a Double.
(e)Val = evil :P

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 14-07-2008 16:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24
Of je doet iets als 0 + Breedte.text om een conversie te forceren.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

Soultaker schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:13:
Mjah, is dat wel zo netjes? Krijg je dan geen overbodige Exception met iets als 0 + 'melp'?

Lijkt mij dat een Int.(Try)Parse netter is.
offtopic:
2e x in dit topic :D

[ Voor 61% gewijzigd door TeeDee op 14-07-2008 16:19 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Soultaker schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:13:
:X Ik hoop dat dit geen standaard coding practice is? True, het werkt (en is afaik zelfs documented) maar dit wil je toch niet in je code hebben staan? Dan vind ik een Integer.(Try)Parse (en liefst nog buiten de loop) 1.000 keer netter en duidelijker.
TeeDee schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Mjah, is dat wel zo netjes? Krijg je dan geen overbodige Exception met iets als 0 + 'melp'?

Lijkt mij dat een Int.(Try)Parse netter is.
GMTA :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 14-07-2008 16:15 ]

Over mij

• Taipan
For xcoord = 1 To CInt(Breedte.Text) Werkt goed.

Moet ik er alleen nog even voor zorgen dat de graffiek wel de hele breedte van de imagebox gebruikt.

(image box is 250 breedt en met breedte.text van 50 gebruikt hij maar 1/5 e van de textbox)
maar dat is vast wel op internet te vinden.

Bedankt!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Taipan schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:24:
(image box is 250 breedt en met breedte.text van 50 gebruikt hij maar 1/5 e van de textbox)
maar dat is vast wel op internet te vinden.
Basisschool 'wiskunde' hoor ;)

Step = Meetpunten / breedte

Voila.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 14-07-2008 16:32 ]

Over mij

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 08:45

Haan

dotnetter

Ik weet niet of de waarde in de textbox door gebruikers is in te voeren, maar hou er in dat geval ook rekening mee wat er gebeurt als iemand iets anders dan een getal invult ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Taipan
RobIII schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:27:
[...]

Basisschool 'wiskunde' hoor ;)

Step = Meetpunten / breedte

Voila.
Meer van de graffiek moet altijd de hele breedte van de imagebox aanemen. (wat er ook voor getal in de breedte.text box word ingevuld)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Taipan schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Meer van de graffiek moet altijd de hele breedte van de imagebox aanemen. (wat er ook voor getal in de breedte.text box word ingevuld)
En nu? Ik / we kunnen je niet aan je handje blijven houden. Programmeren is ook zelf denken en puzzelen. Ik zie nu niets anders meer dan 'dit en dat wil ik' en dat gaan wij je niet voorkauwen hier.

Sowieso zie ik niet in wat je bedoeld met wat ik zojuist quote; erg duidelijk is het niet. In alle gevallen (dus de grafiek schalen op de breedte van je imagebox) werkt de gegeven formule (0/infinity/etc. etc. uitzonderingen daargelaten :+ ) en als je iets anders wil zul je dat toch even zelf moeten uitpuzzelen danwel duidelijk verwoorden.

Again, dit is niets meer dan wat simpel rekenwerk en eventueel een if-statement eromheen ofzo voor bepaalde uitzonderingen.

Lees onze Programming Beleid Quickstart eens even om te zien wat we allemaal van je zelf verwachten voordat je een topic opent. Daarbij zijn wij geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen en verwachten we dus wel dat je een beetje meedenkt en niet telkens in 2 zinnen de volgende functionele eis in een topic erbij plempt en dat wij het je dan wel even 'voorzeggen'.

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 14-07-2008 16:48 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.