Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267920

Topicstarter
mijn harde schijf begint stilletjes aan uit te puilen en daarom heb ik wat dvds gekocht om al wat avi bestanden te branden. momenteel gebruik ik 'convertxtodvd'. nu vraag ik me af hoeveel bestanden ik op zo'n dvd mag branden. ik lees dat er max 4 uur op zou mogen staan zonder kwaliteitsverlies. maar dat zou betekenen dat mijn dvd voor de helft of meer blijft leegstaan.

als ik er meer op brand, gaat er dan echt kwaliteitsverlies zijn? ik heb zo een paar dvdtjes gebrand vooraleer ik dat van die 4 uur wist en mij valt het toch niet direct op.

zijn er nog alternatieven voor convertxtodvd? een functie voor het toevoegen van ondertitels zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ze natuurlijk ook als data branden, of is dat geen optie?

Verder heeft de kwaliteit van een video-DVD te maken met de bitrate van de MPEG2. Ik weet niet of hier vuistregels voor zijn. Dit valt denk ik wel op te zoeken. Om even iemand te quoten:
Microkid schreef op vrijdag 12 december 2003 @ 18:14:
[...]
...Een DVD heeft meestal een bitrate van rond de 8000....

Ik gebruik zelf het volgende tabelletje met MPEG2 bitrates en tijd:
8000 = 60 minuten DVD
6000 = 90
4000 = 120
en
A typical DVD is about 6 Mbits/s bron
Lagere bitrate betekend mindere kwaliteit. Rest jou de taak om te bepalen wat je nog acceptabel vindt. Gewoon door er even naar te kijken :)

Verder zijn er genoeg programma's om DVD's te maken, b.v. WinAvi of het wat geavanceerde TMPGenc.

[ Voor 47% gewijzigd door Noork op 14-07-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Je kan de AVI bestanden gewoon branden als data-bestand met een brandprogramma.
Als je ze gaat omzetten van AVI naar DVD, past er maar 1 film op een DVD, omdat convertxtodvd het bestandsformat omzet naar het DVD format.
Dit is te vergelijken als en MP3 omzetten naar .CDA bestand.

Ik zal alleen je titel veranderen in AVI op een DVD branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00
www.videohelp.com hier vind je info wat een dvd formaat is.
Dvd kun je hebben in diverse kwaliteit, je avi heeft ook diverse kwaliteit.
Avi kan zeer hoge kwaliteit hebben, dus misschien past maar 2 uur film op dvd, indien je avi hoge kwaliteit is.
Dus je moet gaan proberen, doe een klein stukje omschrijven, maak een dvd en kijk en vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Je kunt enkelweg de bitrate van de avi aanhouden, omdat na converteren naar dvd deze kwaliteit er nooit beter op zal worden.

Een erg fijn programma dat ik de laatste tijd heb gebruikt is Sonic MyDVD. Het programma is zowat dummy proof en perfect voor het omzetten van avi's naar dvd.

Dus als jouw avi van 700mb 1,5 uur bevat kun je ongeveer 6,285 x 1,5 uur = +/- 9 uur en 25 minuten kwijt op 1 dvd schijfje. :)

[er vanuit gaande dat op 1 dvd'tje 4400 mb past]

[ Voor 25% gewijzigd door Snowwie op 14-07-2008 22:57 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:49:
Je kunt enkelweg de bitrate van de avi aanhouden, omdat na converteren naar dvd deze kwaliteit er nooit beter op zal worden.
Bitrates van Avi (divx, xvid etc) komen niet overeen met die van MPEG2. Bij gelijke bitrate is de kwaliteit van DivX, Xvid etc, doorgaans beter.
Pagina: 1