USB als null-modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Is het mogelijk om de USB poort als null-modem te gebruiken om 2 PC's even aan elkaar te knopen?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Yep, dat kan.
Kijk eens hier:

http://www.laplink.com/products/llgold/details.asp

Dit is een software pakket waar je zo'n kabeltje bijkrijgt. Je zult die kabels ook wel los kunnen kopen, maar ik heb geen idee hoe dat dan softwarematig gaat (Zonder die Laplink dus).

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

kost alleen wel 150 piek zo'n pakket.
En alleen die kabel is bij de dixons 100 piek, maar gegarandeerd ergens anders goedkoper. Zijn trouwens Sitecom kabels.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Eynstein verkoopt zo'n kabel, kost 80 piek geloof ik, kan je beter voor 2 x 40 + een crosslink een 100 mbit netwerk aanleggen, USB gaat maar 11 mbit.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Belachelijk: voor 115 piek heb ik een netwerkkaart + kabels ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Tsja, zo'n pakket is mijn idee ook niet. Tis maar dat je weet dat het bestaat. Ik zou ook voor zo'n klein netwerkje gaan. Tenminste als je een snelle verbinding wil hebben. Veel goedkoper. Als het slechts incidenteel hoeft, kan een gewone null-modem kabel altijd uitkomst brengen. Met Windows Commander als software erbij.

Verwijderd

Overigens kan het niet, een simpele USB nulmodem kabel.

De kabels (die dus best wat kosten) die 2 machines met elkaar verbinden zijn niet alleen kabels, maar er zit ook een chipje ergens in de kabel voor de verbinding tussen de 2 machines.

Overigens zou ik ook voor 2 pci 100mbit kaartjes gaan en een crosskabeltje. Die dingen kan je later namelijk nog eens gebruiken voor het echie.

CC
Pagina: 1