Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Een probleem wat vanavond opgelost kan worden omdat ik dan weer bij de PC kan, maar omdat ik het graag vanmiddag al wil kunnen (en uit nieuwsgierigheid) wil ik het toch even proberen.

Ik zit op m'n werk en heb een SSL tunneltje gemaakt met mijn Vista bak thuis voor poort 3389 (RDP dus). Dit wil ik vandaag gebruiken om mijn PC verder te installeren. Nu ben ik echter vergeten om Remote Desktop in te schakelen met als gevolg dat ik dus wel een SSL tunnel heb maar nog niks kan.

Is het op de 1 of andere manier mogelijk om toegang te krijgen tot de PC (met behulp van SSL tunnels) en zo Remote Desktop in te schakelen. Remote Registry werkt volgens mij alleen over LAN, daar kwam ik in ieder geval niet echt verder mee. Firewall op dat ding staat uit, en ik heb indien nodig ook toegang tot de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me niet dat je zoiets werkend kan krijgen. Anders zou je een groot beveiliginslek hebben gevonden. Wacht maar even tot je weer thuis bent zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dat lijkt mij dus juist niet. Ik dacht toch een troef in handen te hebben met de SSL verbinding die ik kan maken met die bak. Dat kan een gewone buitenstaander natuurlijk niet voor elkaar krijgen. Als ik nu helemaal geen toegang had was ik dit topic niet eens begonnen. ;)

En ja, ik kan wachten tot ik weer thuis ben. Geen probleem. Maar afgezien van het feit dat het op dit moment wel handig is lijkt wil ik ook gewoon graag weten of het mogelijk is. Ik leer graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:53:
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om toegang te krijgen tot de PC (met behulp van SSL tunnels) en zo Remote Desktop in te schakelen. Remote Registry werkt volgens mij alleen over LAN, daar kwam ik in ieder geval niet echt verder mee. Firewall op dat ding staat uit, en ik heb indien nodig ook toegang tot de router.
Dat wil je toch juist voor elkaar krijgen met RMD?
Als het dan op een andere manier kan dan heb je RMD natuurlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Er is een verschil tussen 'toegang' en 'toegang'. Als ik fileaccess en remote registry access heb heb ik toegang, maar nog geen RMD. Over LAN kun je dus met behulp van Remote Registry een registersleutel aanpassen zodat RMD aan staat en je vervolgens dus de desktop over kunt nemen.

Dat is eigenlijk de bedoeling indien dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je meer met die SSL tunnel dan enkel port 3389?
Zo ja: dan kun je via Remote registry werken, zo nee, dan moet je wachten/iemand anders erbij vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik kan elke poort tunnelen die ik wil. Aangezien ik gewoon toegang heb tot de router en NAT kan aanpassen. Dus met Remote Registry zou het moeten gaan? Mogelijk dat ik dan verkeerd zoek, maar ik kan geen poort vinden welke open moet voor RR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Remote Registry is een Named Pipe&RPC connectie, loopt dus over de standaard NetBIOS/NetBT interfaces : 137,139 445.
Of het werkt kun je testen met bijvoorbeeld PSinfo of andere commandline tools waar je info mee kan uitvragen van je PC (tasklist).
Als die het doen, kun je ook bij je registry.

Of je past met WMI scripts de registry key aan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Van WMI scripting heb ik geen kaas gegeten.

Ik heb die 3 poorten tunneled en open gezet op de router, maar volgens mij gaan PsInfo e.d. niet over die poorten of heb ik het nu mis? Zodra ik 127.0.0.1 wil bereiken met de Ps-Tooling of Tasklist krijg ik doodleuk de PC hier op m'n werk, en dat zou niet moeten als het over die tunnels gaat toch?

[ Voor 4% gewijzigd door The Realone op 14-07-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Naar mijn mening is remote registery disabled in vista?

en er is niemand thuis die je even kan bellen om dat ene vinkje aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zodra ik 127.0.0.1 wil bereiken met de Ps-Tooling of Tasklist krijg ik doodleuk de PC hier op m'n werk, en dat zou niet moeten als het over die tunnels gaat toch?

Lijkt me vrij logisch toch aangezien 127.0.0.1 je lokale pc is a.k.a. Locallhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dutch2007 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:40:
Naar mijn mening is remote registery disabled in vista?

en er is niemand thuis die je even kan bellen om dat ene vinkje aan te zetten?
Zou kunnen, in XP staat het in ieder geval default aan. En nope, niemand thuis. ;)
LuckyY schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:41:
Lijkt me vrij logisch toch aangezien 127.0.0.1 je lokale pc is a.k.a. Locallhost
Niet logisch aangezien ik die poorten tunneled heb naar m'n thuis-IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:55:
Niet logisch aangezien ik die poorten tunneled heb naar m'n thuis-IP.
Local loopback heeft lak aan jouw poortmappings.
Zou ik ook hebben ;)
Gebruik het LAN ip van je Vista client, dan zorg je dat je ook over je SSL tunnel gerouted wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
alt-92 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:42:
[...]

Local loopback heeft lak aan jouw poortmappings.
Zou ik ook hebben ;)
Hij moet niet stoerder gaan doen dan ie is. ;) Tenzij je mij uit kunt leggen waarom ik dan wel mijn RDP sessie up kreeg (voordat ik een reinstall deed) door naar 127.0.0.1:3390 (3390 --> <thuis-internet-ip>:3389) te gaan.
Gebruik het LAN ip van je Vista client, dan zorg je dat je ook over je SSL tunnel gerouted wordt.
PsInfo geeft 'Network path not found'
Tasklist geeft 'ERROR: The RPC server is unavailable.'

Nouja, misschien moet ik het dan toch maar opgeven :/
Pagina: 1