Toon posts:

Tips voor goed(koop) internetshoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enige opstartproblemen, nu eindelijk in het forum waar dit topic (hopelijk) volledig tot zijn recht komt:

Hier en daar lees ik wat berichten over slimme trucs om korting te krijgen op je internetaankoopen.
En na wat research heb ik ontdekt dat dat best een hoop kan schelen!!

Zo zijn er de websites:
Retailmenot.com - voor allerlei kortingscoupons
Splinq.nl - Nederlandse cashback site
Quidco.com - Een Amerikaanse cashback variant (werkt via PayPal)

Voorbeeldje:

Stel je koopt een MacBook Air bij de NL Apple Store;

Normale prijs:
EUR 1699.-

Prijs na korting trucs:
Studentenkorting: 6%
Cashback van Splinq: 1.25%
En een kortingsbon van Retailmenot (niet getest): 35 EUR

Oftewel een korting van 157 Euro

Makkelijk verdiend toch?!!!

Zijn er nog meer ideeen/suggesties/tips om voordelig te internetshoppen?
(we blijven tenslotte Hollanders, al komen al deze initiatieven uit de US)

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Op www.koopem.nl worden ook regelmatig kortinscoupons geplaatst.

De goedkoopste games vindjt je op budgetgaming.nl. (nederlandse sites)

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 10:20
ik weet niet of je topic ook hier bedoeld voor was, maar als je computeronderdelen oid nodig hebt, en he hebt geen haast, www.dealextreme.com en als je er wat meer wilt bestellen op www.volumerate.com

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

www.playasia.com komt vaak voor in de SGD topics. Hier kun je games en dergelijke voor een prikkie meepakken.
www.play.com blijft aantrekkelijk voor engelstalige boeken. De rest is tegenwoordig niet super interessant omdat ze zowel in Euro's als in Ponden nu rekenen. Vroeger was het alleen de pond, waardoor je ff flink misbruik kon maken van de aantrekkelijke koersen.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt al goed, maar ik dacht iets meer aan grotere consumenten electronica,
zoals PC's, Laptops, MP3, tv's spelers en dat soort ongein...

Maar wel bedankt voor jullie input!

Ook was ik benieuwd naar gebruikerservaringen met de site's.
Anders gaat iedereen maar in het wilde weg allemaal websites spuien,
en dan kunnen we een tweakers telefoonboek voor internetadressen aan gaan leggen...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
DeX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:03:
www.play.com blijft aantrekkelijk voor engelstalige boeken. De rest is tegenwoordig niet super interessant omdat ze zowel in Euro's als in Ponden nu rekenen. Vroeger was het alleen de pond, waardoor je ff flink misbruik kon maken van de aantrekkelijke koersen.
Het is al even geleden dat ik er iets gekocht heb, maar wat weerhoud je om af te rekenen in ponden en de conversie over te laten aan je creditcard maatschappij? Ik deed dat voorheen in elk geval altijd wel (euro's om gevoel te houden voor de prijs, vlak voor de bestelling overgaan op ponden).

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Het is al even geleden dat ik er iets gekocht heb, maar wat weerhoud je om af te rekenen in ponden en de conversie over te laten aan je creditcard maatschappij? Ik deed dat voorheen in elk geval altijd wel (euro's om gevoel te houden voor de prijs, vlak voor de bestelling overgaan op ponden).
Kan niet meer bij play, heel smerig eigenlijk, maar niet uk verzendadressen kunnen niet meer in ponden afrekenen...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

Rukapul schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Omdat Play geen ponden meer toestaat als je het naar Nederland laat sturen, dan versturen ze opeens niet meer buiten de UK. Kies je hetzelfde product maar dan met euros dan lukt het opeens wel.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• DeX

DeX

Christoph schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:03:
[...]

Kan niet meer bij play, heel smerig eigenlijk, maar niet uk verzendadressen kunnen niet meer in ponden afrekenen...
Ik heb ze erover gemaild een tidj geleden, maar nooit echt reactie op gehad waarom ze dit niet laten doen door de credit card company. Lijkt me logisch dat ze dus wat meer omzet eruit willen halen. Daar ben ik echt niet zo blij mee. Heb er ook zeer weinig bij besteld de laatste tijd. Behalve boeken, en die gaan dan via play n trade.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Ik heb Play hierover gemaild en wel reactie gekregen; ze moesten toeslag betalen aan creditcard maatschappijen als ze in ponden bleven afrekenen. Als ik eraan denk zal ik thuis ff het mailtje opzoeken. Wel erg jammer :(

• DeX

DeX

McVirusS schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:15:
Ik heb Play hierover gemaild en wel reactie gekregen; ze moesten toeslag betalen aan creditcard maatschappijen als ze in ponden bleven afrekenen. Als ik eraan denk zal ik thuis ff het mailtje opzoeken. Wel erg jammer :(
Lijkt me een beetje Bullshit, aangezien dat een van de redenen is waarom webshops credit cards willen accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
Back on topic:

Ik heb www.koopem.nl gecheckt,
maar ik kan niet zeggen dat ze echt een grandioos assoritiment kortingsbonnen/codes hebben.
En het grootste deel is al verlopen volgens mij... :S

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Quidco :
14.1. You must be resident in the United Kingdom.
Dat gaat dus niet werken. Quidco is overigens Brits en komt dus niet uit de USA.

Verwijderd

Topicstarter
Ow geintje,
maar via je paypal account kan je t volgens mij gewoon over laten schrijven (ook naar NL)

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:22
als ik een game koop dan vergelijk ik hem eerst even op www.budgetgaming.nl , dit is echt een fijne site die ( in tegenstelling tot vergelijk.nl en kieskeurig ) zich alleen richt op games en ook ongeveer alle online en fysieke winkels in de prijslijsten heeft staan.

heeft mij afgelopen jaar 100 euro bespaart

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 19:48
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:57:
Back on topic:

Ik heb www.koopem.nl gecheckt,
maar ik kan niet zeggen dat ze echt een grandioos assoritiment kortingsbonnen/codes hebben.
En het grootste deel is al verlopen volgens mij... :S
Ja dat heb ik ook ervaren. Er staan ook soms dingen tussen die gewoon fout geprijst zijn op de webshop zelf. Dus dan is het de volgende dag al weer gewijzigd naar de juiste prijs. Zo had ik laatst hele Pirates of the Caribean 1-3 Box op Blu-ray voor 16 euro gekregen bij play.

Maar dat is het vervelende met de echte aanbiedingen die zijn vaak maar van korte duur. Zo ook dat hele gedoe met die Dell kortingscodes.

Ik maak ook veel gebruik van www.budgetgaming.nl als ik wil kijken of een spel echt voor een goeie prijs te koop staat.

Instagram

Pagina: 1