[Kabelinternet] Torrent van 350MB in 3 sec gedownload. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:00

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
met het programma Utorrent was ik een tv-serie aan het downloaden. Dertien episodes van elk 350 MB. De een ging wat sneller dan de ander. Op een gegeven moment een episode aangeklikt (met veel seeders en leechers), en...het was binnen twee, drie seconden gedownload. De torrent was op het ene moment nog op 0% en op het andere moment 100%. Hoe kan dat?

Ik heb dat wel vaker gehad met een download via Firefox. Ik klik een bestand aan van enkele tientallen MB's en voordat ik met mijn ogen kan knipperen, staat het op de HD. Kan dat te maken hebben met cache van de provider? Of ligt het ergens anders? Kan iemand mij daar meer uitleg over geven?

edit:
Enkele details vergeten toe te voegen

Kabelinternet Ziggo
download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s
Netwerkkaart met UTP rechtstreeks op modem

[ Voor 11% gewijzigd door Rexomnium op 14-07-2008 09:08 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 08:31
Ik weet niet wat voor kabel verbinding jij hebt, maar theoretisch is dat niet mogelijk.
Zelfs met een 100mbit verbinding zal het toch echt langer dan 3 seconden duren.

Heb je wel gecontroleerd of het bestand volledig op je hardeschijf staat?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:41

beany

Meeheheheheh

En wat zijn de specs van je internetverbinding ?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doet het bestand het wel?

Zonee, dan is het gewoon een 0-bestand. Gebruikt om meer te sharen en dus mee score te behalen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Heel eenvoudig: je hebt een bepaalde bandbreedte bij je provider die je maximaal vol kan trekken. Meer dan je bandbreedte kan niet.

Twee opties: of de file stond in de cache van je pc, of het bestand is corrupt (niet compleet, misschien wel de juiste grootte).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:36
Je had niet toevallig die betreffende episode al gedownload en op je hardeschijf staan? Welke provider gaat het over, welke verbinding? Hoe is het netwerk van je thuis omgeving, zijn er meerdere gebruikers in je netwerk actief (die misschien dezelfde files downloaden)?

Edit: Doe eens niet zo snel reageren allemaal ^^ :+

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-07-2008 09:07 ]

Specs

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dan zou je dus 116,6 MB / s op je schijf schrijven. Lijkt mij een beetje snel ... of heb je een RAID config met een paar raptors ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Firefox begint zodra je op een pagina komt met het downloaden van de links. Wanneer je er 1 aanklikt, is deze al voor een deel gedownload en duurt de rest niet meer zo lang. Of u-torrent dat ook doet weet ik niet... }:O

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:00

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Lekkere snelle reactie allemaal :)
Ik heb de details van de verbinding in de startpost gezet (vergeten. Dom van me, sorry).

Ik begrijp dus dat het niet aan de internetprovider kan liggen, maar dat dit komt door iets "lokaals". Het bestand moet dus óf in de cache van mijn computer staan, óf corrupt zijn, óf waarschijnlijk is het een fout van Utorrent (bestand was al gedownload en toen ik er op klikte update Utorrent de gegevens over het te downloaden bestand).

Maar dan blijft het vreemd dat ik met Firefox hetzelfde heb. Soms is een bestand nagenoeg instant binnen. Het bestand is dan niet corrupt en ik weet zeker dat ik het nog nooit eerder heb gedownload. Dat duidt toch op iets bij mijn provider? Kan het echt niet te maken hebben met cache? Hoe strikt en betrouwbaar werkt dat vaststellen van een snelheidslimiet?
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:09:
Firefox begint zodra je op een pagina komt met het downloaden van de links. Wanneer je er 1 aanklikt, is deze al voor een deel gedownload en duurt de rest niet meer zo lang. Of u-torrent dat ook doet weet ik niet... }:O
Is dat echt zo? Ik kan daar helemaal niets over vinden. Het is in ieder geval wel een interessante feature.
Kurios schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:18:
Helaas, je hebt niet 100MB/s gedownload :)

Een aantal programma's maken alvast het bestand aan, om het vervolgens te vullen met werkelijke data. Het lijkt dus alsof het bestand er staat, maar hij zal leeg en dus corrupt zijn.

Vaak zit er een .sfv bij waarmee je dit kan controleren.
Nee, Utorrent geeft aan dat het bestand op 100% zit. Ik kan het daarna dan ook gewoon uitpakken en afspelen. Het bestand komt dus volledig aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Rexomnium op 14-07-2008 09:22 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Helaas, je hebt niet 100MB/s gedownload :)

Een aantal programma's maken alvast het bestand aan, om het vervolgens te vullen met werkelijke data. Het lijkt dus alsof het bestand er staat, maar hij zal leeg en dus corrupt zijn.

Vaak zit er een .sfv bij waarmee je dit kan controleren.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Kurios, maar daarmee zal utorrent ie niet op 100% staan. Het klopt dat op je schijf het lijkt dat ie er staat, maar utorrent geeft netjes aan hoe ver ie is. Geen verklaring dus.

No production networks were harmed during this posting

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Rexomnium schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:03:
met het programma Utorrent was ik een tv-serie aan het downloaden. Dertien episodes van elk 350 MB. De een ging wat sneller dan de ander. Op een gegeven moment een episode aangeklikt (met veel seeders en leechers), en...het was binnen twee, drie seconden gedownload. De torrent was op het ene moment nog op 0% en op het andere moment 100%. Hoe kan dat?

Ik heb dat wel vaker gehad met een download via Firefox. Ik klik een bestand aan van enkele tientallen MB's en voordat ik met mijn ogen kan knipperen, staat het op de HD. Kan dat te maken hebben met cache van de provider? Of ligt het ergens anders? Kan iemand mij daar meer uitleg over geven?

edit:
Enkele details vergeten toe te voegen

Kabelinternet Ziggo
download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s
Netwerkkaart met UTP rechtstreeks op modem
Theoretisch gezien is dat dus onmogelijk.. Met een beetje goed nadenken had je dat zelf ook wel achterhaald.
Mocht het toch een goed bestand zijn, en lukt het je vaker, dan zou ik gewoon mijn mond houden tegen Ziggo ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.