daar ben ik het toch niet helemaal mee eens sapphire. uiteraard had deze vraag beter in het canonmount objectieven topic thuisgehoord (en "help!" als specifieke topictitel is ook al niet zo ontzetted duidelijk

) maar zelf zoeken wordt hier toch iets lastiger. het is meer een kwestie van nadenken over gevolgen van de getalletjes, maar voor een beginnend fotograaf (of eentje die meer met compositie dan getaln***en bezig is) kan dat verwarrend zijn.
nog zo'n stukje formulering: IS voegt geen lichtsterkte toe. de 24-70 is dus het meest lichtsterk, da's uit de naam al te halen.
maar dat alles terzijde, mklkhanou, je hebt een EOS 350D toch? ISO prestaties op 800 zijn bedenkelijk, 1600 wil je helemaal niet... (en ja, ik heb m zelf ook

) dus je zit zoiezo al snel met vrij lange sluitertijden. zo lang dat op een bereik als dat IS niet zoveel zin heeft aangezien inderdaad je onderwerp dan al wegbewogen is. al LANG. wegbewogen is.
aan IS heb je dus niets, je wilt het wijdere diafragma hebben.
daarnaast, de 24-70 EX is qua beeldkwaliteit mijlen ver voor op de 17-85 IS, de vervorming is veel en veel en veel minder en de Fstopjes extra geven je gewoon meer creatieve mogelijkheden (zoek eensch op bokeh in de FAQ!) wat dat betreft is de keuze zeer, zeer simpel.
echter, hoe zit het met bereik? is een sigma 18-50 EX niet handiger vanwege de 6mm groothoek (soms toch wel handig?) ikzelf houd het met een 28-70 EX 2.8 (voorloper van de 24-70

) nog vrij goed uit maar soms is de 17-35 erbij toch wel handig, 24mm als wijdste bereik moet je wel mee om kunnen gaan, het moet je ding zijn zeg maar. en nogmaals, ik ben een uitzondering dan 28 en hoger voor mij volstaat denk ik hoor...
nou is inderdaad de 18-50 EX IMO optisch minder dan de 24-70 en issie ongeveer even duur, maar het is wel een "veiligere" keuze.
een alternatief is er op den duur een groothoeklens bij halen, maar dat moet je dan wel willen.
het 50-70 bereik kun je voetenzoomen (ook wel: lopen) of croppen, da's niet het probleem meer in dit digitale tijdperk

dus kijk toch ook eens naar die 18-50 2.8 EX.
en dan op den duur evt. een 50-150 EX erbij? (of een 70-200 F/4 L ofzo) als je tele nodig blijkt te hebben, aangezien 50-85 (het meest extreme verschil) alleen maar wat portretwerk omvat en je waarschijnlijk toch wel een tele zult willen uiteindelijk. dan kun je beter nu een deel van je bereik echt goed doen en langzaam opbouwen.