Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Ik heb een Hi Abonnement, i.c.m een Nokia N95.
Ik kan daarmee normaal smssen, en mijn smsjes komen ook aan.
Ik kan ook naar Vodafone nummers smssen, en ook dezen komen aan.
Zodra iemand met een vodafone nummer mij wil smssen, komt deze sms niet aan. En krijgt die persoon ook de melding dat de sms niet kan worden bezorgd. (Mits afleveringsrapport aan staat).

Heb meerdere mensen met een Vodafone als provider gevraagd of mij te smssen, en geen enkele sms komt aan. Kreeg vanochtend om 08.09 nog een sms van een vodafone nummer. Daarna is het niet meer gelukt.

Heb mijn simkaart al in een ander toestel gestopt. En vervolgens een sms gestuurd. Ook dan krijg ik geen smsjes.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Inmiddels is duidelijk dat ik wel MMS kan ontvangen van Vodafone..

Om de een of andere onverklaarbare reden krijg ik nu alle smsjes achter elkaar. En kan ik ook weer gesmst worden.
Heb op een gegeven moment wel de modus van Dual Mode naar alleen gsm..
En eventjes naar alleen umts. Daarna terug gezet op Dual..
Maar kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Robbie T op 14-07-2008 00:22 ]

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 10:07

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Beetje late reactie maar dit lijkt een gevalletje te zijn waarbij er een sms vanuit Vodafone naar jou is gesturud die jouw telefoon niet kon verwerken(protocol/format/whatever je toestel kon er niet mee overweg). Die blijft dan hangen in de Vodafone SMSc(SMS centrale) en houd alle daarna door Vodafone klanten verstuurde smsjes tegen. Je toestel kan immers geen sms ontvangen(een SMSc is in feite nogal dom. Als een bericht niet afgeleverd kan worden dan worden alle daarna ontvangen smsjes nl ook niet verzonden want die 1e lukte toch ook niet).

Dat je nu ineens wel alles achter elkaar krijgt komt doordat de geldigheidsperiode van de 1e hangende sms is verlopen en dat daardoor de 2e sms na het bereiken van de volgende retry wel verzonden kon worden en dan volgende alle andere wachtende berichten ook snel.

Hoelang heb je geen sms van Vodafone klanten kunnen ontvangen? Ik schat zo'n 3 dagen dat is nl de meest geldende maximale geldigheidsperiode van een SMSc.

Antenne en masten malloot