LC- Display

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zag overal in dit formum luitjes lcd schermpjes maken. Dit lijkt me ook wel leuk, maar het is wel erg duur voor een beetje LOL. Dus ben ik rond gaan kijken.

Dit vond ik een casio databankje van een jaartje of 3 oud(zo'n speelding). Dat ding doet het nog maar half en als i het zou doen dan zou toch niemand hem gebruiken. Nou kan ik hier het display vanaf halen. Scheelt weer geld.

Maar ik weet verder niet echt veel van die dingen, kan iemand mij vertellen wat ik moet weten verder om dat ding te kunnen gebruiken in zo'n serieel systeempje(paralel mag ook, maar voorkeur gaat uit naar serieel). Kan iemand dat zelfsvoor mij maken? Wil het zelf ook wel doen maar weet niet of mij dat lukt. Misschien weet iemand een goede site waar ik dat soort dingen kan vinden?

Alvast bedankt,

Niels

I, for one, like Roman numerals

• Def_P
  • Niet online
Heb hem al open gemaakt. Het beeldschrempje heeft een aansluiting met 128 aders. Er staat niet echt een serie nummer op ofzo. Zal nog ff gaan zoeken naar het boekje misschien dat er iets instaat.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
voor de schermpjes die ze hier gebruiken, zijn allemaal gebaseerd op een hitachi controller, daar komt een 8 bit bus uit.. veel minder dan jou 128 bit dus..

misschien (MISSCHIEN ;)) kun je er zelf een hitachi controller op solderen?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Def_P
  • Niet online
128 bits????

Das wel veel, is dat aantal aders gelijk aan het aantal bits?

Er zitten ook een aantal symbolen aan de rand van het display, die zullen wel hun eigen aansturing hebben, neem ik aan.

Verwijderd

Probeer eens om daar spanning op te zetten, ik neem aan 3 volt (twee batterijen) en zien wat er komt te staan...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

kan je rustig vergeten, al die aders sturen aparte segmenten aan van het display, hier moet nog een controller bij die hoogstwaarschijnlijk in een leuk zwart bolletje zit waar je niet bij komt en ook geen type van zal kunnen krijgen ever

• Def_P
  • Niet online
Das jammer het is wel een aardig mooi dingetje. Ben al wat beter aan het kijken gegaan. Als die 128 aders gaan naar één chip toe, dat zal dan de controller wel zijn.

Pagina: 1