Toon posts:

externe harde schijf kapot?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ff een vraagje 4mnd geleden heb ik een Argosy portable video HDD 160 Gb ( HV256T )gekocht, heel leuk
en handig apparaatje maar toen ik deze op de pc wou aansluiten deed hij het niet meer :'(
Ik heb gekeken in de handleiding en daar stond niks over dit probleem.

Als ik hem aansluit op de pc via usb en adapter dan brandt hey blauwe lampje wel, maar als je hem aan wilt zetten knippert er een oranje lichtje 3 x en hij gaat niet aan! Waardoor dus de pc hem ook niet herkent en ik geen bestanden meer kan uitlezen!!! :o

Wat nu?! Heeft iemand een oplossing of is deze er uberhaupt?!

Alvast bedankt!
_/-\o_
Groetjes,

Angelique

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zie je wel een partitie ? of een shcijf in disk management

Iperf

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Herkent hij hem wel als een USB-device?
Zo nee, check eens de kabeltjes.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je kijkt in je device manager, zie je daar wel een schijf tevoorschijn komen, of anders een USB storage device?

Werkt het geval nog wel op een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Hij herkent helemaal niks volgens mij, ik zou niet weten wat een device manager of disk management is of hoe je dat kan bekijken , als ik de schijf aansluit herkent windows xp hem niet en als ik naar deze computer ga staat de schijf er ook niet tussen...ik ben wwat dat betreft maar een leek ;)

Kabeltjes zijn goed voor zover ik kon kijken en op de laptop werkte deze schijf ook niet...heb ook meerdere usb poorten geprobeert...

groetjes,
Angelique

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 23:18 ]

• s.fillekes
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 23:48
Lijkt alsof hij is overleden. Hoop dat er niet al te belangrijke data opstaat. Gewoon contact opnemen met de winkel, valt gewoon onder garantie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:17:
Hij herkent helemaal niks volgens mij, ik zou niet weten wat een device manager of disk management is of hoe je dat kan bekijken , als ik de schijf aansluit herkent windows xp hem niet en als ik naar deze computer ga staat de schijf er ook niet tussen...ik ben wwat dat betreft maar een leek ;)
Klik met rechts op je my computer icoontje en kies daar voor "manage" of "beheren'. Daar staat zowel de diskmanagement als device manager tussen. Kijk hier of je disk herkend wordt.

Zo niet dan kun je de schijf altijd nog open maken en intern aansluiten. HEt kan goed zijn dat enkel de controller stuk is, maar dat de disk zelf nog gewoon goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

er staan wel wat usb storage devices tussen maar dat kunnen ook usb sticks zijn die regelmatig in en uitgeplugd worden...
En als ik naar en pc winkel ga kunnen ze hem wel openmaken, maar dat betekend wel einde garantie denk ik...zit zo een klein stickertje op : Warranty void if seal broken...:(
En er staan een aantal heeel belangrijke bestanden op...

groetjes

Verwijderd

Kijk ik had het bij me lacie ook.
Maar er stond in het boekje dat sommige usb poorten niet genoeg stroom geven voor je exteren hdd.
Dus ik kreeg een kleine voedings kabel er bij dat ik in me andere usb poort moet steken toen lukte dat.
Ook kan het zijn dat je hem hebt aangesloten op een usb hub dan zou ie ook voor problemen veroorzaken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zo'n portable video HDD moet toch helemaal zonder computer ook kunnen werken? Hang hem eens aan je TV, doet 'ie het dan wel? Of geeft ie misschien een leuke foutmelding in het beeld oid?

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 14-07-2008 11:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Van die voedingskabel klopt hoor, bij mijn hangt ie al aan een voedingskabel, en deze usb poort
heb ik altijd gebruikt voor de schijf dus dat lijkt me niet het probleem..

En toen ik hem aan de tv aansloot deed deze helemaal niks, geen enkel lichtje brandde en ging totaal niet aan...
Als ik deze op pc aansluit brandt het verbindingslampje wel maar pc herkent deze niet en als ik deze probeer aan te zetten, wil hij wel aangaan maar lukt niet.. 8)7 lampje knippert 3 x en daarna basta |:(

groetjes

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:18:
hoi hoi,

er staan wel wat usb storage devices tussen maar dat kunnen ook usb sticks zijn die regelmatig in en uitgeplugd worden...
En als ik naar en pc winkel ga kunnen ze hem wel openmaken, maar dat betekend wel einde garantie denk ik...zit zo een klein stickertje op : Warranty void if seal broken...:(
En er staan een aantal heeel belangrijke bestanden op...

groetjes
Trek dan alle storage devices uit je pc, dan weet je zeker dat als er 1 herkend wordt, het je externe hdd is.

De winkel zal de drive wel open kunnen maken, maar niet veel winkels zullen daadwerkelijk de data eraf kunnen halen. Als je bestanden zo belangrijk zijn dan moet je gewoon voor lief nemen dat je geen garantie meer hebt en je drive openmaken en in je pc hangen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies en dan eerst een image (voor zover mogelijk)

Iperf

Pagina: 1