Toon posts:

Internet(wifi) verdwijnt 'spontaan'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een laptop. En nu heb ik op die laptop ook al een lange tijd een probleem.
Wanneer ik download(en dan vooral wanneer uTorrent aanstaat), dan valt het draadloos-internet weg(met alleen wat surfen heb ik het probleem nog niet gehad volgens mij). Oké, dit komt vaker voor zou je denken, maar nu wil ik opnieuw verbinding maken met mijn router.. en dan komt het probleem. Er kunnen opeens geen netwerken meer gevonden worden. Ook staat bij 'ipconfig' dat mijn 'Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding' ontkoppeld is.

Om vervolgens weer internet te krijgen moet ik of opnieuw opstarten, of de laptop in slaapstand zetten er weer uit halen.

Momenteel werk ik met Vista, maar met windows XP is het probleem er ook(ben ik weer van afgestapt na problemen met mijn accu). Ik heb de driver al geüpdate naar de nieuwste versie die Atheros te bieden had, maar dit heeft niks geholpen. De kaart die ik heb(volgens windows) is een Atheros 5006EG.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat met Utorrent kan te maken hebben dat de router het aantal connecties niet aankaan

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zou je denken, dat mijn router er mee ophoudt, en dat ik alle andere netwerken nog gewoon zou moeten kunnen zien. En dat is niet zo.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je windows XP heeft ook een beveiliging mbt het maximale connecties. kijk eens in je event viewer.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn logboeken er eens op door gekeken. Die maximale connecties, daar zit hij inderdaad over te 'zeuren', maar dat doet hij vaker en zo te zien herstart ik dan niet.
Echter bij
"De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{69CF40D4-FE87-4D4E-A4F0-A714B7C2F7BC} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt." herstart ik wel regelmatig.
Ik heb die melding even op google opgezocht het komt vaker voor, maar het nog geen oplossing kunnen vinden.

• Saab
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:55:
Ik heb mijn logboeken er eens op door gekeken. Die maximale connecties, daar zit hij inderdaad over te 'zeuren', maar dat doet hij vaker en zo te zien herstart ik dan niet.
Echter bij
"De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{69CF40D4-FE87-4D4E-A4F0-A714B7C2F7BC} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt." herstart ik wel regelmatig.
Ik heb die melding even op google opgezocht het komt vaker voor, maar het nog geen oplossing kunnen vinden.
Ik denk toch dat je het in dat eerste moet zoeken. Die masterbrowser is mi niet zo ernstig. Volgens mij is er een register waarde mbt die maximale connecties:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

succes

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik Vista(of is het voor xp precies hetzelfde?). Ik had al een (automatische) tweak geprobeerd, maar dit leverde een mooie BSoD op, direct bij het opstarten. Nadat ik de orginele tcpip.sys weer terug gezet had, was het weer goed. Ik zal even zoeken naar een handmatige en kijken wat die doet.

En toch zeg ik dat die BROWSER het probleem is, dat TCPIP-limiet komt vaker voor, maar dan blijft mijn internet instand, na die BROWSER melding in mijn logboek, is mijn internet ook weg.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:54 ]

• Saab
Nouja, dat moet jezelf weten natuurlijk. Die masterbrowser heeft niks te maken met je Internet Explorer mocht je dat denken maar met een domain mechanisme die zoekt naar een domaincontroller.

Ik heb die meldingen ook zo nu en dan in de eventviewer en volgens mij zal XP de eerste paar keren de melding negeren maar na 3 keer ofzo de toegang gewoon stop zetten. Probeer die tweak gewoon. Voor de goede orde, ik gebruik geen share programmas, alleen als ik +12 Internet Explorers open heb met een hoop tabs, een Outlook plus nog wat Internet gerelateerde programmas 'stopt' mijn Internet ook wel eens.

Description of the Microsoft Computer Browser Service

http://www.microsoft.com/...fi_brs_ecea.mspx?mfr=true

Verwijderd

Topicstarter
De tweak heb ik nu geïnstalleerd en een herstart gedaan... het probleem blijft bestaan. En telkens wanneer mijn internet weg valt staat er de in mijn log over de 'BROWSER'.

Ik zal die pagina's die je mij gaf een doorlezen.

(De tcpip meldingen over het de connectielimiet is nu wel weg)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 18:55 ]

• Saab
Wat is de leasetijd van je IP adres?

Probeer het eens met een fixed IP adres.

[ Voor 37% gewijzigd door Saab op 15-07-2008 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb nu een fixed IP-adres en het is nog niet weer uitgevallen, maar misschien ben ik nog iets te snel.

• Saab
In je OP had je het erover dat het probleem alleen optrad als je uTorrent gebruikte, dat legt een link naar de maximale toegestane connecties in XP SP2 en groter.

Kijk eens naar de leasetijd van je DHCP server scope opties. Zet eens naar 1 week bijvoorbeeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De browser-service is alleen relevant als je ergens in een domein hangt. Heb je maar 1 pc, dan is dat ding helemaal niet nodig en kun je hem imho net zo goed uit zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@The Eagle en toch... toch zeg ik dat dat er iets mee te maken heeft. Altijd wanneer mijn internet weg valt, is dat de allerlaatste melding in mijn logs. Voor zover ik weet, zit ik maar met 1 pc aan de (wireless-)router.

@Saab, ik zal dat eens testen. Met een fixed IP-adres gaat het tot nu toe goed.

• Saab
Tsja, die meldingen zie ik regelmatig op werkstations voorbij komen en ook wel eens op een server maar het leidt nooit tot verlies van netwerk en Internet. Weet je zeker dat je laptop spy/mal/virus ware vrij is?

Is het misschien een werk laptop die in een domain hangt? Wat is de normale lease tijd als je DHCP gebruikt?
Explanation
This computer is a master browser, and another computer has announced that it is the master browser. There can be only one master browser on a subnet at any given time. This message is logged for informational purposes only.
The existence of two browser masters occurs when a second computer cannot contact the master browser for some reason: for example, when there are name resolution problems or the master browser is too busy to respond. When the original master browser receives a master announcement from the second computer, the master browser tries to resolve the conflict by ending its status as a master server, forcing an election, or both.
The choice of these actions depends on the status of the two computers: for example, whether one or both are domain controllers, primary domain controllers or Windows for Workgroups computers, and whether this computer lost an election earlier. For more information about browsing, see Appendix I: Windows 2000 Server Browser Service on the Microsoft Technet Web site.

User Action
No user action is required.
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat je je verbinding verliest, om een andere reden, en dat je daarom die master browser melding krijgt.

En idd, misschien is het een energie besparing op je netwerkkaart..

[ Voor 66% gewijzigd door Saab op 16-07-2008 23:51 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Is het geen energie-beheer probleem? Komt wel vaker voor dat draadloos daardoor ineens uitvalt.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1