Alternatieven voor MobileMe?

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 18:20
Met het oog op oa. MobileME ben ik op zoek naar een alternatief synchronisatiesysteem. Mede omdat het MobileME €79,- per jaar kost, maar vooral omdat ik hierbij niet een eigen domein kan gebruiken voor E-mail ed.

Nu gebruik ik voor mn dagelijkse bezigheden op dit moment Google Apps, en dit vind ik uitermate prettig werken, alleen vind ik het prettiger werken wanneer ik gewoon via iCal op mn Macbook en Calendar op mn iPhone 3g afspraken etc. kan invoeren.

Na wat zoeken ben ik verscheidene pakketten tegengekomen, waaronder de volgende:

SpanningSync
Beschrijving:Synchronize Google Calendar and Apple iCal. Share calendars between multiple Macs. Share calendars with your coworkers, family, and friends. And while you're at it, connect Google Calendar to your iPod, mobile phone, and other devices.
Voor:OS X
Kosten:$25,- per jaar of $65,- eenmalig
Features:
  • Google Calendar
  • Calendar sharing

BusySync
Beschrijving:BusySync lets you share iCal calendars on a LAN and sync iCal with Google Calendar
Voor:OS X
Kosten:$25,-
Features:
  • Google Calendar
  • Calendar sharing (LAN)

SyncJE
Beschrijving:SyncJe for iPhone synchronizes your iPhone Calendar, Contacts and Notes with SyncML servers.
Voor:iPhone (via Install.app)
Kosten:$39,95,-
Features:
  • Google Calendar
  • SyncML

Dit zijn de enige pakketten die ik op dit moment kan vinden, maar er zullen er vast meer zijn.

Ik gebruik thuis voornamelijk mn Macbook als main PC, en mn iPhone voor onderweg. Ik ben student dus mn Macbook gaat ook mee richting school. Een andere mogelijkheid dan puur Google Apps is het gebruik van bijvoorbeeld ScheduleWorld, dit is een SyncML server die zelf ook synct met Google Apps.

Wie heeft er ervaring met dit soort pakketten en kan mij adviseren welke het beste geschikt zou kunnen zijn voor mij.

Tasks ed. zijn overigens niet van belang, het gaat mij puur om calendar en en addressbook sync op een zo'n praktisch manier mogelijk.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik snap niet waarom je niet gewoon MobileMe neemt, je kunt er zoveel doen (vind 't raar dat mensen nu ineens alleen nog maar aan de 'cloud' denken) en wat is er mis met een @me.com of @mac.com account?

• FailFr8er
FerdiV schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:10:
Ik snap niet waarom je niet gewoon MobileMe neemt, je kunt er zoveel doen (vind 't raar dat mensen nu ineens alleen nog maar aan de 'cloud' denken) en wat is er mis met een @me.com of @mac.com account?
Er is in principe niets mis mee, ware het niet dat ik al jaren gebruik maak van mijn eigen domein. Het is voornamelijk om die reden niet wenselijk. Ook als ik na een jaar besluit om er mee te stoppen ben ik ineens mn E-mailadressen weer kwijt, ook niet erg handig.

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Oplossing: stuur je mail van je domainnaam door naar xx@me.com. Stel MobileMe in dat het afzender adres je mailadres van je domainnaam is.

• FailFr8er
tweakfdr schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:18:
Oplossing: stuur je mail van je domainnaam door naar xx@me.com. Stel MobileMe in dat het afzender adres je mailadres van je domainnaam is.
Het gebruiken van een workaround icm. met flinke jaarlijkse kosten vind ik enigzins onpraktisch. Om die reden ben ik dan ook op zoek naar een alternatief :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dat wil nou net niet op de webclient volgens mij

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Je kan op de iPhone je eigen smtp gegevens invullen. dan kan je nog via je eigen account mail versturen. op je mac zal er eigelijk niets veranderen..!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12
Red Nalie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:30:
[...]

Het gebruiken van een workaround icm. met flinke jaarlijkse kosten vind ik enigzins onpraktisch. Om die reden ben ik dan ook op zoek naar een alternatief :)
Je hoeft geen 79 euro te betalen. Als je een trial aanvraagt en dan via MobileMe zelf verlengt, betaal je maar 65 euro. Via eBay kun je MobileMe/.Mac al voor 45-55 euro aanschaffen.

Mar wat wil je precies? Als ik je eisen lees, dan doet MobileMe precies wat je wilt (of kan het iig doen) en komen de opties die je noemt niet in de buurt. Dat snap ik niet helemaal :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Plaxo schijnt ook ical en address book te kunnen syncen en heeft een gratis versie die volgens mij best veel kan (maar zeker ben ik niet want ik heb het nog nooit gebruikt).
There’s a lot that’s new in Plaxo 3.0, but the biggest news is that we tackled the really hard problem of sync across an unprecedented breadth of apps and services. We’re now doing automated multi-way sync between:

- Google (starting with Calendar, with Gmail coming soon)
- Microsoft (Outlook, Outlook Express, Vista Mail, and Hotmail)
- Yahoo! (Mail and Calendar)
- Mac OSX Sync Services (for Address Book, iCal, and iPhone)
- AOL (AIM and Classic AOL)
- Mozilla Thunderbird
- Mobile phones
- LinkedIn

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat is het verschil na 11-07 tussen .mac en mobile me opeens?
Er zijn tal van " ik wil geen ,mac abbo, wat zijn de alternatieven" topic's.
Dit is net zoals " Ik ga 16 topics starten over het maar niet aanschaffen van de iPhone"

Verwijderd

Met Gcaldeamon kan je je ical met google syncen

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11

World Citizen

FreeReef.nl

Red Nalie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:04:
Met het oog op oa. MobileME ben ik op zoek naar een alternatief synchronisatiesysteem. Mede omdat het MobileME €79,- per jaar kost, maar vooral omdat ik hierbij niet een eigen domein kan gebruiken voor E-mail ed.

Nu gebruik ik voor mn dagelijkse bezigheden op dit moment Google Apps, en dit vind ik uitermate prettig werken, alleen vind ik het prettiger werken wanneer ik gewoon via iCal op mn Macbook en
Ik zit met precies hetzelfde probleem.... Ik heb al heel wat topics afgezocht, en tools geprobeerd... maar niet werk tot nu toe zo prettig als MobileMe....

De kans dat ik uiteindelijk dus voor MobileMe kies zit er in... echten dan weet ik in ieder geval waar ik die 65 euro voor betaal.

Nog steeds zitten we dan met het probeem van je eigen domein.... en hier ben ik ook niet heel blij mee inderdaad.

Mocht ik nog wat handige dingen vinden dan laat ik het je weten.

[ Voor 71% gewijzigd door World Citizen op 14-07-2008 09:45 ]

FreeReef.nl

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Je kunt gewoon ergens een Hosted Exchange abo afnemen, veel goedkoper en werkt nagenoeg identiek.

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Har

Heb ik ook niet kunnen vinden. In Gmail kan het wel in MobileMe niet.

Misschien kan het met Alias, maar om daarvan gebruik te kunnen maken, moet je je trial account eerst activeren (lees betalen).

Kun je uitleggen hoe jij in MobileMe het voor elkaar hebt gekregen om een andere afzender dan xyz@me.com in te stellen en dan ook nog zo dat de antwoorden via dit alternatieve adres lopen?

Bedankt,

Harrie

Verwijderd

Heb dit gevonden vanmorgen, gratis alternatief voor MobileMe.

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=79119

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Loop je nu je eigen site te pluggen :?

Anyway, wat daar wordt gepost is exact hetzelfde als wat al eerder werd gezegd: "neem een shared exchange oplossing". Dan zou ik eerder voor Mobile Me gaan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 09:16

kpr

Genoil schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:53:
Je kunt gewoon ergens een Hosted Exchange abo afnemen, veel goedkoper en werkt nagenoeg identiek.
Maar Exchange kan dan weer niet syncen met iCal en Adressbook. Het zou wel een oplossing zijn als je Entourage gebruikt.

Verwijderd

Een goed alternatief is Kerio Mailserver, werkt zowel met Windows OS X en Windows Mobile, waar de iPhone met ActiveSync ook ook gaat vallen, erg stabiele mailserver die alle contact en agendafuncties binnen Windows en OS X ook ondersteunt. Vooral Entourage 2008 via de Exchange modus (dus via HTTP(s) / WebDAV werkt prima. Voordeel is een uitgebreide webmailclient die ook op Firefox en Safari prima werkt en niet zoals Outlook Web Acces wat alleen op IE volledige functionaliteit biedt.

www.kerio.com

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb het bekeken maar ben er geen fan van...

a: beetje onduidelijk wat je nu moet doen en kunt doen.
b: na aanmelding val je in het diepe...
c: ik kan net zo goed een smtp instellen....

FreeReef.nl

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Even schoppen (en stiekem crossposten, want kwam erachter dat het hier misschien beter op z'n plek staat). Ik gebruik nu Google Apps, dit laat wat Google applicaties werken op je eigen domein. Dus je eigen e-mailadres werkt als Gmail. Dit ondersteund IMAP zodat je mail altijd centraal staat (gebruik het via Mail.app in OS X en Outlook via Windows). Verder krijg je de bekende GMail interface voor webmail. Opslag is nu 7gb per mailbox.

Verder heb je Google Calender. Deze heeft sinds een paar dagen ondersteuning voor het Caldav-protocol. Deze kun je direct in iCal laden. Momenteel werkt het hier niet ivm een bug (zie http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=99360), maar ik verwacht dat ze dat wel oplossen. Tevens is er een gratis sync tooltje van Google zelf voor Outlook.

Contacts ben ik nog niet uit wat ik ermee doe. Moet ik nog even uitzoeken. Eventueel via Plaxo of Soocial. Of gewoon via Gmail al weet ik niet of ik dat gesynct ga krijgen. GMail heeft er een API voor dus gegevens erin of eruit halen is mogelijk.

Foto's doe ik sowieso via Flickr.com, is wel een betaald abonnement maar dat heb ik graag voor de extra functionaliteit over.

Opslag doe ik via DropBox (getdropbox.com). Is nog in beta maar ziet er goed uit, al is de opslag met 2gb een stuk kleiner als de iDisk van MobileMe. Voorlopig is dat gratis.

Moet nog even kijken hoe dat straks met m'n telefoon gaat. Die synct nu met mijn Windows PC (Outlook) via Activesync. En Outlook is sowieso uptodate op de contacts na (wat ik nog moet uitzoeken). Ik weet dat Google ook mobiele zaken aanbied dus dat moet wel lukken. Las ook iets van een site die gmail als bron heeft en zich voordoet als Exchange... kan ook een oplossing zijn voor telefoons.
Tot dusver werkt het wel lekker denk ik, even wennen maar beter dan m'n vorige situatie waarbij ik gewoon via POP mijn mail ophaalde en het maar op één plek (Windows PC) opgeslagen was. Ik kan nu online overal bij.

Verwijderd

een combinatie van google apps, nuevasync.com, getdropbox, google calendar caldav en de ingebouwde manier van leopard om je adresboek met google te syncen kom je volgens mij een heel eind! In ieder geval kan je dan je mail, kalender, opslag en contacts syncen
Pagina: 1