Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Browser rendert niet/gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:51
Ik zit dus met een probleem met m'n browser. Af en toe wanneer ik een nieuwe pagina open, wordt de pagina niet getoond, terwijl hij wel is geladen. Als ik dan naar beneden scroll, met rechtermuisknop een menutje open, en dan weer weghaal, of dingen selecteer (tekst bv) dan komt er een stuk tevoorschijn. Ik heb al Opera geprobeerd, maar die gaf precies hetzelfde probleem. IE weet ik niet.

Omdat hij in Opera het ook niet doet, vermoed ik dat het de grafische kaart is. Drivers heb ik al geupdated, beta drivers geprobeerd, officiële drivers, niets helpt. Ook zou ik graag een screenshot willen posten, het probleem is alleen dat als ik m'n printscreen in Paint wil plakken, hij de melding:
''Fout bij ophalen klembord-gegevens'' geeft.

Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, want ik weet niet waar het aan ligt. Ook op internet is weinig te vinden, maar waarschijnlijk is dat omdat ik de verkeerde zoektermen gebruik...

Specs:
Intel C2D E6850
Gigabyte 8800GTX
Gigabyte P35-DS3R
2x 320 GB in RAID 0
Corsair 520 watt
Antec Nine Hundred
Scythe Infinity
Dual screen opstelling (1680x1050 main, 1024x768 secondair)
Firefox 3

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 13-07-2008 20:06 . Reden: specs toegevoegt ]

Verwijderd

Lijkt mij een probleem in de browser zover als ik kan beoordelen. Denk niet dat iets met je grafische kaart te maken heeft. Heb er nog nooit van gehoord dat je drivers van de grafische kaart invloed zouden hebben op de weergave van een site.

Welke browser heb je als eerste geprobeerd? Opera, Firefox? Waarom heb je niet in IE geprobeerd? Kun je een adres van zo'n site posten die het bij jou niet goed doet... en als laatste kan je je verhaal wat minder warrig neerzetten? Ik vind het (persoonlijk) lastig om te volgen.

• TheJVH
Het is inderdaad een heel vaag probleem. Ik gebruikte als eerste Firefox (nu nog steeds) en het komt op random momenten voor. Soms op GoT, soms op sites met flash (youtube).

Probleem is ook, dat als ik een nieuw tabblad open, en hij krijgt weer kuren, dat hij dan de balk met tabladen ook niet goed rendert. Ik zal eens kijken of ik gewoon een foto met m'n mobiel kan maken, want een foto zal heel veel verduidelijken lijkt mij :) .

Verwijderd

Werd de browser zelf ook verkeerd weergegeven? Dus bijvoorbeeld ook de tabs, buttons etc... en niet alleen de site? Zo ja, dan is het inderdaad een dieper, onderliggend, probleem.

• TheJVH
Yup, soms als ik over een bladwijzer gaat wordt de knop niet ''omhooggeduwd'' (zo'n knop effectje). Het lijkt dus inderdaad wat dieper te liggen. Ook omdat Opera er last van heeft, lijkt het mij niet iets speciaals in Firefox.

• TheJVH
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iBON8SetS1c5SQLyIdfPHny5/thumb.jpg
Hier heb ik dus GoT in de adresbalk staan, terwijl op het scherm nog de FP wordt weergeven. Ook dat GoT logo zit raar...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AMmBiAH5FON43G7KABqNXHcw/thumb.jpg
Dit is dus wat ik zie met Gathering.tweakers.net in de adresbalk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fWMimWMmSRBuLXtm4tGpCSui/thumb.jpg
Wanneer ik een paar keer rechtermuisknop heb gedaan, krijg ik in die stukken delen van Gathering.tweakers.net. Ook verscheen de GoT header toen ik eroverheen ging.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RUUNnzozBpv0l7T4V0hnKFWg/thumb.jpg
Dit gebeurt er als ik een stuk tekst selecteer.

Als ik naar onder scrol, en dan weer naar boven, zie ik ook een stuk van gathering.tweakers.net

Eventueel kan ik een herinstall doen van XP, maar ik wil graag weten wat het probleem is. Het probleem wil ik namelijk verhelpen, niet er om heen werken :) .

Verwijderd

Inderdaad een vreemd probleem. Is niet toevallig de schijf / partitie waarop je Firefox en Opera heb geïnstalleerd helemaal vol? Dat wil ook nog wel eens vage foutmeldingen geven...

• TheJVH
Nope: Grootte: 150GB | Vrij: 22,8 GB. Ook op al m'n andere schijven (XP staat op de D partitie) is genoeg ruimte (meer dan 20 GB).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dit ook in Safe-mode en eventueel een nieuw profiel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

En Opera geeft dezelfde klachten? Ik weet van Firefox 3 dat deze gebruik maakt van GPU versnelling via Cairo (OpenGL) om de sites/browser weer te geven. Een driver issue zou kunnen, maar denk dat het probleem dieper ligt binnen XP helaas :(

• TheJVH
Ik zal het binnenkort even in Safe Mode proberen. Het probleem is dus vooral dat het op (zo lijkt het) random momenten voorkomt. Ik kan het dus niet reproduceren, en zo ook niet echt checken of het probleem is opgelost. Een andere gebruiker zou een goede optie kunnen zijn!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nieuw profiel binnen Firefox he :)

Daarnaast kan je met een addon als live headers kijken wat er heen en weer wordt verstuurd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheJVH
Profiel in Firefox? Ik hebeven gezocht maar ik kan niets vinden wat met een profiel te maken heeft.

overigens denk ik dat het probleem gewoon hier op de PC gebeurt, en niet ergens in de connectie (aangezien hij de pagina wel heeft geladen...).
Pagina: 1