Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Flitsend blauw scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn XP wil niet meer opstarten.
Als hij bezig is met opstarten krijg ik eerst het pentium4 logo. Dan het windows opstartbalkje en als die even bezig is flitst er een blauw scherm met witte letters voorbij en start hij weer opnieuw.

Ik heb al een nieuwe xp geladen op de D:schijf en dat gaat goed maar ik kan niet bij de mappen op de C:schijf die onder een niet gedeelt account zitten.

Mijn originele XP versie wil dus niet starten.

Heb in de herstelconsole al diverse zaken geprobeerd. o.a. chkdsk /r/f en fixboot en fixrmd etc. Al die tips die ik kan vinden maar het werkt nog steeds niet.

Wie heeft voldoende kennis om mijn problem op te helepen lossen.

Ik ben je alvast eeuwig dankbaar.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
probeer in veilige modus te komen en dan Opnieuw starten na een BSOD uitzetten

Verwijderd

Mss met een video camera je scherm filmen, en dan de video stilzetten op het blauw scherm (Zo heb ik het ooit een keer gedaan :) ). Dan kan je alvast de foutcode lezen. Die kan je dan googlen (en mss ook hier posten) en dan kom je waarschijnlijk al heel wat verder. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus kom ik niet in. Zover komt hij niet

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat betreft die mappen waar je niet in kan in je nieuwe windows-installatie, zoek eens op "take ownership".

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk,

Die tips heb ik wat aan.
Ik zal eens een filmpje maken van het opstarten.

En als ik toegang kan krijgen tot alle mappen kan ik die naar de D: halen en vervolgens een schone XP laden op C:

Ik kan weer even verder maar ik hou me natuurlijk aanbevolen voor meerdere tips.:-)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tijdens het opstarten even F8 indrukken dat je zeg maar het menu krijgt waar je kunt kiezen voor "veilige modus", "laatst bekende configuratie" e.d.

hier kun je dan kiezen voor "Opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" dan start hij je systeem normaal op maar blijft het blauwescherm staan zodat je kunt zien wat de melding is :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
BastiaanN schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:05:
Tijdens het opstarten even F8 indrukken dat je zeg maar het menu krijgt waar je kunt kiezen voor "veilige modus", "laatst bekende configuratie" e.d.

hier kun je dan kiezen voor "Opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" dan start hij je systeem normaal op maar blijft het blauwescherm staan zodat je kunt zien wat de melding is :)
Dat ga ik eerst proberen.
Hij is nu nog bezig met een chkdsk /r/f (vanuit het stappenplan http://icrontic.com/articles/repair_windows_xp/page2 ) en dat duurt even

Verwijderd

Topicstarter
Een video gemaakt en volgens mij staat dit er: kan het niet helemaal goed lezen.

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het processysteem Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken.
Status: 0xc000026c
(0x00000000 0x00000000)
Het systeem is afgesloten

Klinkt niet goed maar ik kan dus wel via D: op de C:schijf

Wat moet ik hiermee aanvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 22:40 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Last known good configuration
If the previous steps in this article do not resolve the problem, start the computer by using the last known good configuration. To start the computer by using the last known good configuration, follow these steps:Note Because there are several versions of Microsoft Windows, the following steps may be different on your computer. If they are, see your product documentation to complete these steps. 1. Click Start, and then click Shut Down.
2. Click Restart, and then click OK.
3. Press F8 at the indicated time: • For an x86-based computer: When a screen of text appears and then disappears , press F8. (The screen of text may include a memory test, lines about the BIOS, and other lines.) There may also be a prompt that tells you when to press F8.
• For an Itanium architecture-based computer: After you make your selection from the boot menu, press F8. There may be a prompt that tells you when to press F8.

4. Use the arrow keys to select Last Known Good Configuration, and then press ENTER.

NUM LOCK must be off before the arrow keys on the numeric keypad will function.
5. Use the arrow keys to highlight an operating system, and then press ENTER.
Aldus microsoft.
Bron: How to troubleshoot a "STOP 0xC000021A" error

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al geprobeerd maar werkt niet.
Pagina: 1