Toon posts:

Waterkoeling 19 dagen uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb Vandaag een waterkoeling set besteld, en die komt dus deze week binnen.
maar aangezien ik Zaterdag voor 19 dagen op vakantie ga, is het dan niet erg als de waterkoeling,
19 dagen uitstaat?

Greetz,
Bram

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je denkt dat stilstaand water niet goed kan zijn, installeer je de set toch ná je vakantie?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat het water stilstaad, dat maakt niet uit, maar kan er dan geen schimmel ontstaan of dergelijken?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PD2JK schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:31:
Als je denkt dat stilstaand water niet goed kan zijn, installeer je de set toch ná je vakantie?
8)7
dat vraagt ie toch niet.
Ik denk dat 't allemaal wel mee valt zolang je maar zorgt dat 't uit de zon staat (legionella en dat soort dingen etc.) Misschien gaat de algen groei wat sneller maar in 19 dagen bij een net gevulde set-up valt dat wel mee denk ik gezien het ook nog eens demi water is natuurlijk en daar heb je ook prima toevoegingen voor (naja tegen algen :+)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

in iets zo chemisch als koelvloeistof leeft niets meercelligs ;).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:33:
Nou, dat het water stilstaad, dat maakt niet uit, maar kan er dan geen schimmel ontstaan of dergelijken?
Ligt er aan met welke vloeistoffen je gaat draaien. Met de juiste vloeistoffen is 1 jaar uit staan geen probleem en met alleen kraanwater geeft 2 dagen al problemen. Maar als ie met kraanwater gewoon draait krijg je ook zeker weten problemen.

Dus met welke vloeistoffen draai je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Dan weet ik genoeg :)
Ik vind wel, dat jullie lekker snel reageren! Houden zol;)

Greetz,
Bram

Edit: had de pagina nog niet ververst

Edit: Ik gebruik gewoon de Coolant die in het pakket meegeleverd word, maar moet dat persee gemengt worden met water?

Greetz,
bram

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 19:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik gebruim gewoon de Coolant die in het pakket meegeleverd word, maar moet dat persee gemengt worden met water?
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Over welk pakket hebben we het hier en over welke coolant ?

Verwijderd

Topicstarter
Pakket: Thermaltake Bigwater 745 L.C.S.
(http://www.alternate.nl/h...rkoeling&l3=Complete+sets)

Coolant:Thermaltake Bigwater Coolant(Inbegrepen in het pakket)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:43:
Pakket: Thermaltake Bigwater 745 L.C.S.
(http://www.alternate.nl/h...rkoeling&l3=Complete+sets)

Coolant:Thermaltake Bigwater Coolant(Inbegrepen in het pakket)
Die is als het goed is al gemixed. Dus hoef je er geen demiwater bij te doen. Staat ook wel op de verpakking als het goed is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij een Bigwater set zit een halve liter ehtyleen glycol, oftewel gewone koelvloeistof.
Of het gemengd moet worden hangt af van wat in de handleiding staat, maar ik kan je nu al garanderen dat er geen algen in je systeem komen als je dat spul gebruikt ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Dan weet ik genoeg, jullie zijn lettelijk TOP vooral de reactie snelheid, en de duidelijkheid die jullie geven. Houdt het zo jongens!

Greetz,
Bram

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb 2 loops in m'n systeem waarvan 1 al maanden uitstaat en dat geeft verder geen problemen :) Een ervaring uit de praktijk ;)

Verwijderd

En niemand hier die waarschuwt om met je vingers van prefab kits af te blijven ?

Dirk

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:17:
En niemand hier die waarschuwt om met je vingers van prefab kits af te blijven ?

Dirk
Erm, wat zou er mis moeten zijn met prefab setjes? Ok, niet altijd is het bijgeleverd vloeistof al te best, maar de setjes zelf zijn echt niet slecht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:17:

Dirk
Je registreert je op GoT voor deze troll? Fijn om dit soort ongefundeerde rotzooi te zien op GoT, echt waar :O

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:39
Dat is toch te laat? De TS heeft het al besteld. Kun je je uitspraak trouwens onderbouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor dit setje gekozen, omdat ik nog maar nieuw ben met de waterkoeling, dus een beginner.
van dit setje kan ik dus nog genoeg leren, mischien dat er later nog wel een beter setje komt. maar voorlopig houdt ik het bij deze:)

Verwijderd

Martinator schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Je registreert je op GoT voor deze troll? Fijn om dit soort ongefundeerde rotzooi te zien op GoT, echt waar :O
Ja inderdaad, ik heb mij speciaal hierom geregistreerd. En aan de reacties te lezen, merk ik dat er hier alleen maar een hoop amateurkes bezig zijn die show willen verkopen. Watercooling is een serieuze zaak : 1 drup lekken, en je kan je computer vervangen. Om nog niet te spreken over de nauwkeurigheid waarmee je de waterblocks moet monteren. En dan kunnen we misschien in detail gaan over de flowrate van de veel te dunne slangetjes, het te kleine reservoir dat, BTW zelfs niet VAST gemonteerd is in het systeem.

En dan kan ik zo nog wel wat doorgaan, maar ik heb ook gemerkt dat er geen echt WC forum. En dat maakt het er niet eenvoudiger en overzichtelijker op.

Dirk

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:41:
En dan kan ik zo nog wel wat doorgaan, maar ik heb ook gemerkt dat er geen echt WC forum. En dat maakt het er niet eenvoudiger en overzichtelijker op.
Niet? Tweaking

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Smarron

The bend

Ik heb altijd demi-water gebruikt, dat gaat bijna eeuwig mee. Kun je overal voor een paar kwartjes kopen (per liter). Ik heb het 1x per half jaar ververst, maar vrijwel geen aanslag ofzo gevonden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Lol, als jij dan zo professioneel bent, pleur dan op naar een forum speciaal voor die intiligente mannetjes zoals jou, die altijd de slimste uit willen hagen. laat de mensen in dit forum, mij gewoon helpen, want die zitten niet op het gezeik van jou te luisteren!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:30:
Ik heb voor dit setje gekozen, omdat ik nog maar nieuw ben met de waterkoeling, dus een beginner.
van dit setje kan ik dus nog genoeg leren, mischien dat er later nog wel een beter setje komt. maar voorlopig houdt ik het bij deze:)
Hi,

Ik ben hier ook maar toevallig binnengeduikeld hoewel ik op zoek was naar wat anders. Ik hoop (tegen beter weten in) dat je er geen problemen mee krijgt. Uitbreiden kan je vergeten : pomp is veel te zwak, radiator is veel te klein, leidingen zijn veel te dun ....

• PilatuS
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:44:
Ik heb altijd demi-water gebruikt, dat gaat bijna eeuwig mee. Kun je overal voor een paar kwartjes kopen (per liter). Ik heb het 1x per half jaar ververst, maar vrijwel geen aanslag ofzo gevonden.
Draaide je dan met alleen gedestileerdwater zonder enige toevoegingen ? Dan is de kans op algen erg groot. Anti algen middel is toch zeker aan te raden, en anti corrosie kan ook zeker geen kwaad.

Op de flamewar van dirlan ga ik verder niet in.

Verwijderd

Smarron schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:44:
Precies. Vermijd die kant & klare prul met kleurtjes enzo. Na een half jaar trekken er algen in je water en dat tast je materiaal aan. Op langere duur gaat het lekken. 19 dagen 'laten' is niet erg, mits je maar het juiste type water gebruikt (i.e deminiraliseert).

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Smarron

The bend

PilatuS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:47:
[...]

Draaide je dan met alleen gedestileerdwater zonder enige toevoegingen ? Dan is de kans op algen erg groot. Anti algen middel is toch zeker aan te raden, en anti corrosie kan ook zeker geen kwaad.

Op de flamewar van dirlan ga ik verder niet in.
Ik had in het begin juist toevoegingen gebruikt omdat dat werd aangeraden, maar toen kreeg ik juist aanslag. Heb mijn reservoir helemaal schoon moeten maken en de leidingen waren dof geworden. Daarna alleen met demi-water en toen had ik dat vrijwel niet meer. Ik hoefde overigens ook nooit bij te vullen, ofwel geheel vaccuum. Zolang er geen lucht bijkomt gaat het goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Dus die coolant die bijgeleverd is, is niet genoeg?

Verwijderd

Voor de goede orde even laten zien wat een watercooling eigenlijk inhoud : http://forums.extremeover...?p=3139441&postcount=1512

• PilatuS
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:50:
[...]
Ik had in het begin juist toevoegingen gebruikt omdat dat werd aangeraden, maar toen kreeg ik juist aanslag. Heb mijn reservoir helemaal schoon moeten maken en de leidingen waren dof geworden. Daarna alleen met demi-water en toen had ik dat vrijwel niet meer. Ik hoefde overigens ook nooit bij te vullen, ofwel geheel vaccuum. Zolang er geen lucht bijkomt gaat het goed.
Niet alle toevoegingen zijn even goed. Water-Wetter geeft bijvoorbeeld aanslag, verder werkt het wel tegen corrosie en geeft het iets betere temps, maar het beschermt niet tegen algen.

Met alleen gedestileerdwater hoef je geen algen te krijgen maar de kans is er wel. Algen kunnen leven in alleen gedestileerdwater maar met koelvloeistof er bij niet meer. Vandaar dat het link is om te draaien met alleen gedestileerdwater. Ik heb zelf algen gehad in mijn vorige WC setup bij mijn oude PC vandaar dat ik nu met gedestileerdwater en koelvloeistof draai.

Het kan natuurlijk wel goed gaan met alleen gedestileerdwater maar ik zou het niet doen ivm kans op algen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo dom ben ik ook weer niet, dus geef gewoon en bruikbaar antwoord, zoals alle andere mede tweakers, die jij amateurtjes noemt!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De coolant van ThermalTake is best wel goed. Ik heb zelf ook de 745 gehad, heeft altijd zonder problemen gedraaid.
Nu een wat andere pc en niet echt zin/tijd om nog met waterkoeling aan de gang te gaan.
De uitbreidbaarheid is ook nog best goed, thermaltake heeft blokjes voor videokaarten. Heb er zelf een Nexus( (dacht ik) bijgehad en de pomp trok dat best aardig.

@ dirlan:
Opscheppen hoef je hier echt neit te doen. Feit is dat kant en klare setjes geweldig zijn voor beginners en ze functioneren goed genoeg.

@marteniza
Groeten hoef je niet te doen onder je posts :)

[ Voor 6% gewijzigd door sajoku op 13-07-2008 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoeso juiste typen water, ben nog maar een 14 jarige.
Je hebt alleen maar kraanwater, of bedoel je water uit een flesje?

• PilatuS
  • Niet online
De discussie over kant en klaar setjes die vrij goedkoop zijn is hier op tweakers al 100x voorbij gekomen. Ik ga er niet weer een halve pagina tekst aan besteden. Dat dirlan hier net binnenkomt en die 100 discussies in al die jaren gemist heeft is zijn probleem.

Voor de duidelijkheid er loopt hier op tweakers al minimaal 6 jaar een groot topic over waterkoeling. Dirlan moet misschien eerst eens iets verder kijken voordat ie een ongefundeerde flamewar begint. Er zitten hier op tweakers tig mensen met custom setjes die allemaal erg veel ervaring hebben met waterkoeling.
Je hebt alleen maar kraanwater, of bedoel je water uit een flesje?
Je hebt kraanwater en gedestileerdwater. In kraanwater zitten alle miniralen en zouten die in gedestileerdwater niet zitten. De kans op algen en aanslag is met kraanwater 100%. In gedestileerdwater zitten alle zouten en miniralen niet meer en daardoor krijgen algen veel minder kans en heb je ook geen last van aanslag. Draaien met kraanwater is een heel slecht idee.

Gedestileerdwater koop je bij de AH of bezinepomp en kost iets van 50 cent de liter. Dit is dus compleet ander water dan uit de kraan en is ook niet drinkbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 13-07-2008 21:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:54:
Zo dom ben ik ook weer niet, dus geef gewoon en bruikbaar antwoord, zoals alle andere mede tweakers, die jij amateurtjes noemt!
Nou daar gaatie : Thermaltake Bigwater is een systeem dat in 2 5.25"-slots past en bestaat uit een pomp, reservoir en radiator. Deze drie onderdelen zijn met elkaar verbonden via een 'click' systeem. Er is geen mogelijkheid om lekken te vermijden. Click-on verbindingen spannen of spannen niet.

Hier heb je een site waar je alle info over GOED materiaal kan vinden : http://www.martinsliquidlab.com/

Hier vind je een review over de Thermaltake, Let vooral op de commentaar over de verbindingen : ttp://www.i4u.com/section-viewarticle-132.html

Dirk

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor die informatie.

Maar als die bijgeleverde coolant, al gemixed is, kan ik dat dan zo gebruiken? Of moet ik hem eerst extra mengen? en wat zijn de verhoudingen voor het mengen dan?

Verwijderd

Ben al weg, ulieden schijnt het niet te willen snappen.

Verwijderd

Topicstarter
Lol, het is niet dat alles in een stuk ijzer ding, maar het zijn aparte onderdelen maar het resevoir en de pomp klikken wel in elkaar, de rest is apart.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:Laten we de discussie maar even achterwegen laten over hoe een fabriekswaterkoeling werkt.

@dirlan: Andere mensen amateur noemen lijkt me niet zo verstandig voor een nieuwe gebruiker :)

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 13-07-2008 22:28 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Precies. Vermijd die kant & klare prul met kleurtjes enzo. Na een half jaar trekken er algen in je water en dat tast je materiaal aan. Op langere duur gaat het lekken. 19 dagen 'laten' is niet erg, mits je maar het juiste type water gebruikt (i.e deminiraliseert).
Dus jij beweerd dat Feserone slecht is? I highly doubt it. Daar zit juist ook spul in tegen algen.

Verwijderd

Wat doet iedereen toch moeilijk over welke vloeistof je moet gebruiken hier wat Tips..

als je geen waarde hecht aan de kleur van de vloeistof werkt gewone koelvloeistof voor een auto uitstekend.
wil je geen kleurtjes gebruik dan Accu water dit is namelijk vrij van mineralen en geleid geen stroom en heeft de zelfde koel eigenschappen als water. (wel oppassen met zonlicht en gebruik zuurbestendige slangen omdat accuwater een zeer lage PH gehalte heeft van ongeweer 3 tot 4Ph en hierdoor slangen kunnen aanstaten en broos maken zodat er heel makellijk scheurtjes onstaan en lekken als gevolg dit geld ook voor de kunstof ressoirs en pomp delen die van kunstof zijn.

Wat ook goed wekt is een vloeistof op oliebasis die natuurlijk geen lage ontbrandingstemp hebben zoals lampenolie of terpetine en dergelijke.

Waneer je last hebt val algen of aanslag doet een 50 tot 100ml gewone azijn al wonderen om dit tegen te gaan, wat nog effectiever werkt is 10ml Gloor,maar pas op met Gloor door opwarming en mengen met koelvloeistof kan er blauwzuurgas onstaan en dit is zeer giftig!

en zet eigelijk nooit je pc bij direckt daglicht of op een zonnige plek dat is vragen om problemen met waterkoeling.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 15:33
Azijn in je WC setup? Lijkt me niet echt zo geweldig verstandig, door de zuurgraad is azijn een beetje corrosief en tegenwoordig wordt zelfs aangeraden om daar zelfs niet meer je radiator mee schoon te maken omdat dat het koper aantast.

Ben nog steeds een fan van kant en klare vloeistoffen, zeker als je begint dan is het handig dat alle stoffen al in de juiste verhoudingen gemengd zijn. Het is inderdaad duurder maar wat maakt het uit als je bedenkt dat de meeste setups rond de 400 euro liggen.

Heb zelf Feserone in mijn setup, doet het perfect. Voor de installatie alles goed schoon gemaakt met verwarmd demi-water (50 cent per liter bij het Kruidvat) en daarna Feser er in gedaan, water is mooi helder en geen condensvorming.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tiswat schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Dus jij beweerd dat Feserone slecht is? I highly doubt it. Daar zit juist ook spul in tegen algen.
Ik denk dat hij doelt op die 'let it shine' blacklight zooi. Kraanwater met hoog gehalte UV goedje erin, meer voor de show maar niet goed voor een correct werkend systeem.

Ik had zelf demi-water met een oranje vloeistof van dangerden. Heeft het ruim 2 jaar zonder problemen gedaan (het systeem was 2,5 liter, met het flesje kon ik 7,5 maken dus wel vervangen met de tijd).

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2008 17:15 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:10:
Ok, bedankt voor die informatie.

Maar als die bijgeleverde coolant, al gemixed is, kan ik dat dan zo gebruiken? Of moet ik hem eerst extra mengen? en wat zijn de verhoudingen voor het mengen dan?
Dat kan je zo gebruiken.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:06:

wil je geen kleurtjes gebruik dan Accu water dit is namelijk vrij van mineralen en geleid geen stroom en heeft de zelfde koel eigenschappen als water. (wel oppassen met zonlicht en gebruik zuurbestendige slangen omdat accuwater een zeer lage PH gehalte heeft van ongeweer 3 tot 4Ph en hierdoor slangen kunnen aanstaten en broos maken zodat er heel makellijk scheurtjes onstaan en lekken als gevolg dit geld ook voor de kunstof ressoirs en pomp delen die van kunstof zijn.

Wat ook goed wekt is een vloeistof op oliebasis die natuurlijk geen lage ontbrandingstemp hebben zoals lampenolie of terpetine en dergelijke.

Waneer je last hebt val algen of aanslag doet een 50 tot 100ml gewone azijn al wonderen om dit tegen te gaan, wat nog effectiever werkt is 10ml Gloor,maar pas op met Gloor door opwarming en mengen met koelvloeistof kan er blauwzuurgas onstaan en dit is zeer giftig!

en zet eigelijk nooit je pc bij direckt daglicht of op een zonnige plek dat is vragen om problemen met waterkoeling.
Dit zijn echt de apartste tips die ik ooit heb gezien. Accu water = demi water. Kijk maar eens op beide flessen en je zult zien dat het gelijk is. Je kunt ook gerust demi-water in je accu gooien. Verder heb ik nog nooit gehoord van iemand die problemen had met zijn slangen omdat ze niet tegen ''accu-water'' konden.

Oliebasis werkt maar is niet aan te raden boven gewoon water. Bovendien moet je daarvoor een goede pomp hebben en is het allemaal nogal omslachtig.

De tip van azijn is dan wel weer goed. Wel verstandig om eerst je setup los te halen en het een nachtje te laten weken. Om met chloor te draaien vind ik dan weer de grap van de maand.

Ook dat je de pc nooit in het zonlicht mag zetten is onzin. Er zijn zat mensen die dit hebben en absoluut geen last hebben van algen. Waaronder ikzelf, mede door gewoon goed water met eventueel toevoegingen te gebruiken.

Geen persoonlijke aanval maar als je iets aanraadt, doe het dan wel goed.
PilatuS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:05:
De discussie over kant en klaar setjes die vrij goedkoop zijn is hier op tweakers al 100x voorbij gekomen. Ik ga er niet weer een halve pagina tekst aan besteden. Dat dirlan hier net binnenkomt en die 100 discussies in al die jaren gemist heeft is zijn probleem.
Als aanvulling: recente discussie

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:41:
Watercooling is een serieuze zaak : 1 drup lekken, en je kan je computer vervangen. Om nog niet te spreken over de nauwkeurigheid waarmee je de waterblocks moet monteren.
dat is niet waar met demi- of gedestileerd water, wel waar als je gewoon kraan water gebruikt. Ik heb jaren met waterkoeling gedraait en vrienden van mij ook. Ik heb wel is last gehad van lekkage en als je rustig wacht tot het opgedroogd is zal het weer werken.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Klopt. Basics van scheikunde en/of natuurkunde (dat weet ik niet meer :P ):
Metalen geleidt.
Moleculaire stoffen (zoals suiker, chloor) geleiden niet.
Zouten geleiden ook niet tenzij opgelost of gesmolten.

Dat laatst is het geval bij kraanwater, niet bij gedestilleerd water.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Vreemd. Heb hier van dat groene spul, bij Freezing Hardware gekocht. Dat ziet er nog steeds erg goed uit, ondanks dat het volgens jou "kant&klare prul" is 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Vreemd. Heb hier van dat groene spul, bij Freezing Hardware gekocht. Dat ziet er nog steeds erg goed uit, ondanks dat het volgens jou "kant&klare prul" is 8)7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AF6KjnM9q6oxwTtUPg672igE/thumb.jpg

Zelfde groene spul als bij freezinghardware :) Set is enorm goed schoongemaakt na installatie & gebruik van dit water. Was na 6 mnd.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 13:25
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:06:
Wat doet iedereen toch moeilijk over welke vloeistof je moet gebruiken hier wat Tips..

als je geen waarde hecht aan de kleur van de vloeistof werkt gewone koelvloeistof voor een auto uitstekend.

Ik heb geen ervaring met waterkoeling maar wil toch even reageren op bovenstaande post:
- In accu's stop je demi-water (gedemineraliseerd water) dat is bijna zuiver water (kraanwater is veel minder zuiver) en heeft -per definitie- een pH van 7.
- een zwak zuur tast eerder metalen aan dan kunststoffen (gelukkig maar anders zou frisdrank met een pH van 3 nooit lang in een plastic fles blijven zitten)
- olie heeft een veel lagere warmtecapaciteit dan water, om even goed te koelen moet er per minuut dus meer olie door een koelblok stromen dus heb je een grotere pomp nodig.
- chloor en koelvloeistof kunnen niet tot blauwzuurgas reageren (chloor is wel giftig natuurlijk)

Verder is demi water NIET het zelfde als gedestilleerd water (PilatuS). Gedestilleerd water is overigens duur en niet te koop bij supermarkt/bouwmarkt/benzinepomp oid.
Pagina: 1