Kan wel public folders zien, maar niet gedeelde shares

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik heb het volgende probleem met mijn netwerk.

Ik heb 3 pc's

PC1 staat windows vista home premium op
PC2 Windows XP prof
PC3 is een laptop met Vista Basic

Het probleem is dat ik met PC1 wel op PC2 kan kijken, andersom niet. Ik zie wel de gedeelde schijf maar als ik hem wil aanklikken krijg ik een foutmelding dat de share niet toegangelijk is en dat ik niet de juiste machtigingen heb
Met PC2 kan ik niet op PC1 en ook niet op PC3
en met PC3 kan ik niet op PC1 alsmede op PC3.

Ik krijg steeds de melding c is beschikbaar, maar is niet toegangkelijk voor de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld.

Nu krijg ik de indruk dat het iets met machtigingen te doen maken heeft.

Maar ben op alle computers aangemeld als admin, heb gastaccount al aan en uitgezet, windows eenvoudig delen aan en uit maar het werkt niet.

Het gekke is dat ik wel de public folder kan sharen en die ook kan benaderen, maar als ik dan de c of de d schijf wil benaderen krijg ik dus de melding c is beschikbaar, maar is niet toegangkelijk voor de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld.

Weet iemand wat ik fout doe of nog moet instellen zodat ik met alle pc's de shares kan benaderen

Stop chasing the dream, you're already living it

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Zet eenvoudig delen eens uit. Log op alle 3 de pc's onedr dezelfde naam in en vraag de eigenschappen op van de gedeelde mappen. Ga naar beveiliging en zorg dat de share rechten en (tabblad mappen delen) en de rechten op tabblad beveiliging goed staan. tevens dienen alle gebruikersnamen hetzelfde wachtwoord te hebben (ik ga er van uit dat alle 3 de pc's in een werkgroep hangen).

Suc6

• Qosmic
Ik heb eenvoudig delen al uitgezet, ik weet echter niet waar ik dit onder vista uit moet zetten.

Als ik naar beveiliging ga en ik kijk bij de shares staat bij volledig beheer en alles daaronder een vinkje.

En ik heb de pc's juist niet beveiligd met een wachtwoord omdat ze dan in 1 keer door booten naar windows. (heb er een hekel aan om steeds die wachtwoorden in te voeren)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kunt in het netwerk centrum van vista het e.e.a. uitschakelen. Ik geloof dat als je "met wachtwoord beveiliging delen" uitschakelt je er gewoon netjes bijkomt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Qosmic
Bij dat netwerkcentrum heb ik alleen netwerkdetectie, bestanden delen en openbare mappen delen ingeschakeld.

met wachtwoord beveiligd delen is daar uitgeschakeld

• BastiaanN
  • Niet online
kan zijn dat je de NTFS rechten nog op "iedereen" moet zetten. Weet het niet helemaal meer zeker want ik hang weer lekker op XP :P

• Qosmic
Waar kan ik dat zien van die NTFS rechten?

• BastiaanN
  • Niet online
rechtermuis op C:\ en dan eigenschappen dacht ik.

• Qosmic
staat op iedereen

• Qosmic
iemand?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
volgens mij moet met wachtwoord beveiligd delen net aanstaan. anders kan je alleen in de openbare mappen. De omschrijving is een beetje vaag.

• Qosmic
maakt geen verschil of ik het aan of uit heb, net geprobeerd.

ik kan dus wel als ik op netwerk druk de computers zien, ook de shares, bijv de e schijf, maar zodra ik erop dubbelklik krijg ik de meldingL toegang geweigerd omdat ik niet over de goede machtigingen beschik :?

• Qosmic
*kick*

• Qosmic
ik heb nog steeds de hierboven beschreven problemen.

heeft iemand nog tips?

Neem aan dat het in de machtigingen zit, maar bij xp had ik bij administrative tools ook iets met security

Echter bij vista premium kan ik dit nergens vinden over hoe ik machtigingen moet instellen

Pagina: 1