Toon posts:

Controle op Centrino CPU of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop Acer Aspie 5920 gekocht. Hier zou een centrini CPU in zitten allen als ik kijk in hardware beheer zie ik dit:

Intel Core 2 Duo T5550 1.83 Ghz.

Is er een manier om dit te controleren? Want als ik op de Intel site kijk zie ik nergens dat dit een Centrino cpu zou zijn.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Centrino is geen CPU, maar een naam voor een platform. Om een Centrino-sticker op een notebook te mogen plakken, moet er een Intel chipset, Intel WiFi kaart en een bepaalde CPU in zitten. De Core 2 Duo serie valt daar onder. Je hebt dus een Centrino-based notebook.

Edit: 1e hit op Google levert dit op: Wikipedia: Centrino

[ Voor 12% gewijzigd door Railgunner op 13-07-2008 19:04 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Centrino cpu kan er niet inzitten, want Centrino is geen cpu, maar een platform. En het Centrino platform bestaat uit onder andere een mobile intel cpu, en tenzij ik me heel sterk vergis is een T5550 een mobile intel cpu.

[edit]
damn you Railgunner.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 13-07-2008 19:04 ]

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 21:00

H.Boss

Hugo Boss

Intel centrino is een verzamel naam voor het platform... Intel CPU..Intel WIfi kaartje en Intel Chipset. Dus jouw Cpu is een Intel based cpu.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me zeer duidelijk - dit soort zaken kun je gewoon op de site van de fabrikant (Intel in dit geval) uitzoeken. Als je er eens ging lezen wat "Centrino" exact inhoudt zou eea duidelijker moeten worden...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.