rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Werkt niet meer? Alsin hij is kapot of hij laat nog maar 16 kleuren zien met een resolutie van 640*480 ik neem aan dat het een Riva TNT2 is?w3sTErGaS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:57:
Ik heb onlangs de pc van mijn ouders voorzien van een schone windows installatie. Nu was ik er net en de VGA (tnt2) werkt niet meer. In het rijtje van apparaatbeheer staan de "Geheugen Controller" als niet geinstalleerd. De chipset drivers van de site van Gigabyte bieden geen uitkomst, evenals automatisch installeren.
Iemand? Kan op google/GoT enz niets vinden namelijk...
Welke windows versie heb je geïnstalleerd?
Heb je de laatste tijd hardware aanpassingen gedaan?
Je bent een beetje magertjes wat de info betreft.
Ik zou proberen je pc opnieuw te installeren met XP of misschien Vista als je pc het aankan, of eventueel ubuntu opstarten van cd en eens kijken wat hij doet, of hij wel je VGA correct kan weergeven.
Ook kan je zelf diagnose stellen wat voor een apparatuur je in de kuip hebt met bijv: Everest of Aida32 en aan de hand daarvan drivers zoeken.
Genoeg mogelijkheden lijkt me zo! Succes
Het OS is XP pro. Verder zijn er geen hard- of softwareaanpassingen verricht. Direct na de installatie en de dagen erna functioneerde het zaakje prima, nu is het alleen nog 16 kleuren 640*480.
Ik niet op zoek naar de VGA driver en weet ik welke hardware ik in de kuip heb. Het is de geheugencontroller die geen stuurprogrammagegevens kent (aparte positie in apparaatbeheer). Niet te vinden in een aparte download. Dit hoort toch bij de chipset drivers lijkt mij.
Het lijkt wel of die controller overleden is. In het begin was de klacht verholpen door de computer opnieuw op te starten, totdat de klacht helemaal niet meer wegging.
Ik niet op zoek naar de VGA driver en weet ik welke hardware ik in de kuip heb. Het is de geheugencontroller die geen stuurprogrammagegevens kent (aparte positie in apparaatbeheer). Niet te vinden in een aparte download. Dit hoort toch bij de chipset drivers lijkt mij.
Het lijkt wel of die controller overleden is. In het begin was de klacht verholpen door de computer opnieuw op te starten, totdat de klacht helemaal niet meer wegging.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Misschien dat een biosflash nog uitkomst kan bieden, maar ik denk dat je zelf de correcte diagnose gesteld hebt.
Dus dat wordt een upgrade kitje of een s478 bordje van marktplaats
Dus dat wordt een upgrade kitje of een s478 bordje van marktplaats
Weet je wel wat een geheugencontroller doet 
Denk je dat je wel 640x480 zou krijgen met een overleden geheugencontroller?
Sowieso mis ik veel meer info - je geeft geen volledige specs in je topicstart, je geeft geen driverversies aan, en hebt blijkbaar ook geen chipset drivers geprobeerd van de fabrikant van het chipset (wat je ook niet noemt...). Beetje karig dit
Denk je dat je wel 640x480 zou krijgen met een overleden geheugencontroller?
Sowieso mis ik veel meer info - je geeft geen volledige specs in je topicstart, je geeft geen driverversies aan, en hebt blijkbaar ook geen chipset drivers geprobeerd van de fabrikant van het chipset (wat je ook niet noemt...). Beetje karig dit
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()